هنگام انتخاب و خرید خانه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

به گزارش زرین گراف، اگر تا به حال فرآیند جست و جوی خانه برای خرید را طی نموده اید ، احتمالا حدس زده اید که این روند می تواند بسیار سخت باشد. اگر می خواهید خانه ای برای زندگی خود داشته باشید ، چیزهای زیادی وجود دارد که باید برای کیفیت زندگی و راحتی خود تصمیم بگیرید. خرید خانه نیز یک فرآیند بسیار احساسی است. به خصوص برای کسانی که قصد خرید اولین خانه خود را دارند ، این فرآیند می تواند هم هیجان انگیز ، هم خسته کننده و هم دلهره آور باشد. هنگامی که در پی خانه ای برای خرید هستید ، ابتدا باید احساسات خود را کنترل کنید و نکات مهمی را دنبال نمایید که در این مقاله به آنها می پردازیم.

هنگام انتخاب و خرید خانه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

به یاد داشته باشید که هدف شما داشتن خرید خانه راحت با قیمتی مناسب است. برای انجام این کار ، به شما خواهیم گفت که از چه مواردی اجتناب کنید و به چه مواردی باید توجه ویژه داشته باشید.

محدوده بودجه خود را به وضوح معین کنید

یکی از رایج ترین اشتباهات هنگام خرید خانه ، جست و جوی خانه هایی برای فروش است که ویژگی های بالاتر از استانداردهای قابل مالکیت را ارائه می دهند. این در واقع حرکتی خواهد بود که شما را از نظر روانی خسته می نماید. چه کسی دوست ندارد خانه ای بزرگ و چند اتاقه با حمام جکوزی ، آشپزخانه ، باغ یا بالکن بزرگ و تازه ، در ساختمانی نوساز ، در میان خیابان های درختکاری شده زیبا ، در محدوده یک پروژه مسکونی باشکوه داشته باشد؟

به محدوده بودجه خود پایبند باشید

اگر آغاز به جست و جوی خانه های بالاتر از محدوده قیمتی که می توانید بپردازید ، ممکن است دچار این توهم شوید که می توانید هزینه را پرداخت کنید ، زیرا خانه های استاندارد شما دیگر کافی به نظر نمی رسند. به طور خلاصه ، اگر به عنوان یک خریدار آغاز به نگاه کردن به خانه های بالاتر از بودجه خود کنید ، ممکن است شما را در موقعیت خطرناکی قرار دهد که سعی کنید از نظر اقتصادی فراتر از توان خود بروید ، یا شاید شما را از خانه هایی که واقعاً می توانید خریداری کنید ناراضی کند. این باعث می گردد روند خرید خانه شما طولانی تر و خسته نماینده تر گردد.

به مشاور املاک بروید

چه کسانی که می خواهند خانه خود را بفروشند و چه آنهایی که می خواهند خانه تازهی بخرند ، اغلب در وهله اول از همکاری با یک مشاور املاک اجتناب می نمایند تا از حق کمیسیون معاف شوند. این در واقع یکی از اشتباهات رایج است. انجام معامله با یک مشاور املاک که بتوانید با آن توافق کنید ، بفهمید چه می خواهید و به آن اعتماد کنید ، روند پیدا کردن و خرید خانه را برای شما بسیار آسان تر می نماید و این شانس را خواهید داشت که خانه های زیادی را با ویژگی هایی که می خواهید ببینید.

مواردی که در انتخاب محله باید در نظر گرفت

هنگام تصمیم گیری در خصوص خرید خانه ، ابتدا باید معین کنید که می خواهید خانه در کجا قرار گیرد. برای این کار ، توصیه می کنیم به محله ای که انتخاب نموده اید به طور کلی نگاه کنید ، یعنی از اطراف خانه احتاقتصادی خود به خوبی بهره ببرید. البته نمی توان به طور دقیق آینده محله ای را که انتخاب نموده اید پیش بینی کرد ، اما تحقیق در خصوص آینده محله قبل از خرید خانه می تواند از روبرو شدن شما با بعضی مسائل در آینده جلوگیری کند.

بعضی از سوالات مطرح شده درباره خرید خانه

چه نوع طرح های نوسازی برای محله انجام می گردد؟ آیا این احتمال وجود دارد که خیابان تبدیل به یک خیابان اصلی یا یک منطقه گذرگاهی پر ترافیک گردد؟ آیا صحبت از پل یا بزرگراهی است که تا پنج سال دیگر بسیار نزدیک ساخته گردد؟ آیا پروژه های تحول شهری در منطقه وجود دارد؟ آیا امکان دگرگونی شهری در ساختمانی که خانه ای که خریداری خواهید کرد وجود دارد؟ آیا زمین های خالی زیادی در اطراف وجود دارد؟ روی این زمین های خالی چه چیزی می توان ساخت؟ آیا ارزش خانه ها در این محله در سال های اخیر در حال کاهش یا افزایش است؟ آیا ساختمان در طرح شهرداری است؟ اگر از پاسخ به این سؤالات راضی هستید ، پس تصمیم خوبی در خصوص مکان خانه احتاقتصادی خود گرفته اید.

فرآیند وام مسکن

اگر قصد دارید خرید خانه خود را با وام انجام دهید ، بدون پیش ارزیابی بانک ها و تایید ، در پی خانه نگردید. زیرا همانطور که همه ما می دانیم ، ممکن است مبلغ وامی که بانک می گوید و تایید می نماید و ما می توانیم بپردازیم و مبلغی که فکر می کنیم می توانیم بپردازیم ، همواره یکسان نباشد.

اگر رتبه اعتباری شما پایین است ، اندازه وام مسکنی که قصد استفاده از آن را دارید ممکن است مورد تایید بانک نباشد و ممکن است لازم باشد در پی سبک های مختلف خانه با طرحی جایگزین باشید ، شاید در محله ای دیگر یا شاید با چشم پوشی از بعضی ویژگی های اضافی.

فریب ویژگی های زیبایی شناختی قابل تغییر را نخورید

تمایز قائل شدن بین آنچه در خانه قابل تعویض است و آنچه در خانه قابل تغییر نیست در طول زمان می تواند به توسعه دید شما در هنگام جست و جو و خرید خانه یاری کند. به عنوان مثال ، ممکن است رنگ و مدل کاشی های حمام را در خانه ای که پیدا می کنید دوست نداشته باشید.

حتی اگر نمی توانید بلافاصله پس از خرید خانه ، کاشی ها را تعویض کنید ، ممکن است در ازای داشتن خانه ای که توانایی خرید آن را داشته باشد ، برای مدتی با آن شرایط زندگی کنید. اگر پروژه خانه مورد نظر احتیاجهای شما را از نظر چیزهای بزرگی که به سختی تغییر می دهند ، مانند مکان و انداز ه، برآورده می نماید، اجازه ندهید عیوب فیزیکی که در آینده به راحتی قابل تغییر هستند ، شما را بازدارند. به طور خلاصه ، در خصوص پتانسیل تغییر در خانه های مورد نظر خود منعطف باشید.

گول ظاهر خانه را نخورید

در هنگام خرید خانه ، مراقب خانه هایی باشید که با تغییرات جزئی و اصلاحات ظاهری گران شده اند. بعضی از فروشندگان لوازم تزئینات کوچکی را در داخل خانه ها انجام می دهند و خانه های خود را با قیمت بسیار بالاتر برای فروش قرار می دهند.

به عنوان مثال ، احتیاجی به پرداخت مبالغ بیشتر برای یک خانه تازه رنگ شده نیست تا خانه ای با دیوارهای رنگ پریده با همان ویژگی ها. علاوه بر این ، انجام تعمیرات و بازسازی های لازم در خانه ، بسیار ارزان تر خواهد بود. ناگفته نماند که این نوسازی ها و نوآوری ها به سلیقه شما انجام می گردد نه دیگران!

جست و جو را باور کنید!

آماده بودن برای ادامه جست و جو و خرید خانه ، شما را از تصمیم گیری که ممکن است بعداً پشیمان شوید ، نجات می دهد ، نه اینکه عجله کنید به خانه ای بپردازید که ویژگی های مورد احتیاج شما را ندارد. امروزه سایت ها و اپلیکیشن های املاک و مستغلات زیادی وجود دارند که می توانند به شما در ساده سازی فرآیند جست و جوی خانه یاری نمایند.

منبع: اتاق
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1343

به "هنگام انتخاب و خرید خانه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگام انتخاب و خرید خانه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید