نگاهی به کاربرد پزشکی کالوفیلوم

به گزارش زرین گراف، این گیاه درختی بزرگ با پهنک برگ وسیع، براق، چرمی مانند، دوک مانند بیضوی، به ابعاد 8-16 سانتی متر در 4-8 سانتی متر و دارای رگبرگ های جانبی متعدد است

نگاهی به کاربرد پزشکی کالوفیلوم

نویسندگان: کوهویی لینگ، چوا تانگ کیان، تان چای هون

مترجمان: دکتر حسین حسین زاده، دکتر محسن ایمن شهیدی، دکتر رامین رضایی

نام علمی (خانواده):

Calophyllum inophllum L. (Guttiferae)

نام انگلیسی:

Indian Laurel, Penaga Laut, Borneo Mahogany

نام فارسی:

ندارد. کالوفیلوم

خصوصیات:

این گیاه درختی بزرگ با پهنک برگ وسیع، براق، چرمی مانند، دوک مانند بیضوی، به ابعاد 8-16 سانتی متر در 4-8 سانتی متر و دارای رگبرگ های جانبی متعدد است. ضد باکتری، ضد سرطان / ضد نئوپلازی، ضد التهاب، ضد پلاکت، ضد جنون، ضد ویروس، محافظ در برابر نور، حلزون کش، و کشنده ماهی. این درخت دارای گل های سفید معطر شیرین با گل آذین خوشه ای برافراشته است. برگ ها تقریباً گرد و به رنگ سبز با طول 2 سانتی متر می باشند.

منشأ:

این گیاه در افریقا، منطقه ها گرمسیر و معتدل آسیا، استرالیا و اقیانوسیه یافت می گردد.

ترکیبات شیمیایی:

اینوفینون، کانوفیلول، کانوفیلیک اسید، کالوفیلولید، اینوفیلولید، اینوفیلام P, C, B و E ژاکاروبین (Jacareubin) (+) - کالانولید A، اینوکالوفیلین های A و B، کالوفینون، کالوفیلامین C، اینوفیلین A و مواد دیگر.

بیشتر بخوانید: شلغم سبزی ضد سرطان

کاربرد در طب سنتی:

از تمام گیاه به اسم داروی تام در درمان روماتیسم و بیماری های پوستی در هند جنوبی استفاده می گردد. عصاره گیاه مسهل و روغن دانه آن اختصاصی برای درمان روماتیسم و بیماری های مختلف پوستی (یعنی جرب، کچلی و درماتیت) است. از پوست درخت برای خون ریزی داخلی و قابض استفاده می گردد. در بوسو، پاپوا گینه نو، شیرابه برگ ها با آب رقیق می گردد و این محلول به چشم های تحریک شده مالیده می گردد. این صمغ استفراغ آور و مسهل است.

آثار دارویی:

ضد باکتری، ضد سرطان / ضد نئوپلازی، ضد التهاب، ضد پلاکت، ضد جنون، ضد ویروس، محافظ در برابر نور، حلزون کش، و کشنده ماهی.

مسمومیت زایی:

روغن تصفیه نشده آن سمی است. اختلاف غلظت پلاسمایی کلسترول در موش های صحرایی که روغن این گیاه را مصرف نموده بودند نسبت به گروه کنترل معنی دار بود. ضایعات خفیف، موضعی تا شدید و گسترده در کلیه، قلب و کبد موش های صحرایی که با روغن دانه این گیاه تغذیه شده بودند، مشاهده شد.

پی نوشت:

برای مشاهده پی نوشت های این کتاب به منبع مقاله مراجعه گردد.

منبع مقاله :

لینگ، کوهویی - تانگ کیان، چوا - چای هون، تان؛ (1392)، راهنمای گیاهان دارویی: مصور و با رویکرد علمی و دارویی، مترجمان: حسین حسین زاده - محسن ایمن شهیدی، رامین رضایی، مشهد: بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی، چاپ اول.

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1027

به "نگاهی به کاربرد پزشکی کالوفیلوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به کاربرد پزشکی کالوفیلوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید