مقایسه بسترن B50F با چری آریزو 5 و جیلی امگرند

به گزارش زرین گراف، رقبای بسترن B50F در زمان ورود این خودرو به کشور کار سختی داشتند، چون حریفی قدر و توانمند به عرصه رقابت وارد شده بود. بهمن خودرو با قیمت گذاری مناسب کار این رقابت را سخت تر هم کرد، اما توقف تولید آن و خدمات پس از فروش ضعیفش این خودروی پیروز را در گردونه رقابت، ناپیروز باقی گذاشت. بسترن در ابتدای ورودش به ایران با سدان های کره ای مانند کیا سراتو یا فرانسوی ها مانند پژو 301 مقایسه می شد، اما اکنون رقیبی غیر از هم وطنانش برایش در نظر گرفته نمی شود. هرچند این هم وطنان نیز جزو تولیدات باکیفیت چینی هستند. در این مطلب به مقایسه بسترن B50F با چری آریزو 5 و جیلی امگرند تا بدانیم کدام یک انتخاب بهتری برای خرید است.

مقایسه بسترن B50F با چری آریزو 5 و جیلی امگرند

مقایسه بسترن B50F با چری آریزو 5

ابتدا به سراغ مقایسه بسترن B50F با چری آریزو 5 می رویم. چری آریزو، مانند بسیاری از هم وطنانش، در ابتدا جلب توجه می کرد، اما با کمی دقت متوجه کپی کاری معمول سازندگان چینی در آن هم می شویم. آریزو در ظاهر کپی ضعیفی از سراتوست و این شاید خریدار را دل زده کند. حال این که طراحی خاص بسترن B50F شاید غلو شدگی برای جلب توجه نداشته باشد، اما منطق اروپایی ایتال دیزاین و پختگی طراحی در تمام قسمت های ظاهری آن دیده می شود و آن را بالاتر از دیگر هم وطنانش قرار می دهد.

مقایسه بسترن B50F با چری آریزو 5 درمی یابیم که داخل کابین آریزو 5 مشکلاتی نظیر کیفیت مونتاژ پایین، متریال ضعیف، سادگی بیش ازحد و کسل کنندگی مانند دیگر محصولات چینی بازار به چشم می خورد. اما در بسترن B50F دچار نوعی غافل گیری از یک چینی می شویم. طراحی داخلی بسیار حساب شده و اصولی اجرا شده و کیفیت مونتاژ و متریال قطعات قابل قبول است. هرچند ضعف هایی مانند چرم روکش صندلی ها دیده می شود، اما در برابر هم وطنانش عالی به نظر می رسد.

در مورد مشخصات فنی هم باید گفت موتور 1500 سی سی آریزو 5، 115 اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاورش 141 نیوتن متر است. این موتور نه چندان قوی با یک جعبه دنده CVT پنج سرعته همراه می شود که هماهنگی خوبی بین شان وجود ندارد. در مقابل موتور 1800 سی سی B50F 142 اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاورش 172 نیوتن متر است. همچنین عملکرد جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته اش، که ساخت آیسین ژاپن است، بسیار رضایت بخش است و هماهنگی اش با موتور خوب به نظر می رسد. سیستم تعلیق و فرمان پذیری B50F نیز به نعمت پلتفرم مزدا نه تنها از رقیب هم وطنش، بلکه از بسیاری رقبای دیگر هم برتر است.

اما در بحث قیمت دو خودرو، با توجه به وجود نمونه صفرکیلومتر آریزو 5 و فعالیت خط تولید آن، می توان نمونه های صفرکیلومتر این خودرو را هم قیمت بسترن B50F کارکرده مدل 95 شمسی خریداری کرد، آن هم درحالی که از خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات خودرو اطمینان داریم.

مقایسه بسترن B50F با جیلی امگرند

جیلی امگرند یکی از پیروز ترین چینی های بازار ایران است که از ابتدای ورودش به ایران تا به امروز همیشه مورد توجه قرار گرفته است. یکی از دلایل این توجه، ظاهر قابل قبول آن است؛ چهره ای که مانند رقیب و خلاف دیگر هم وطنانش بکر و مختص به خودش است، به دور از کپی کاری و شباهت های ناشیانه.

با مقایسه بسترن B50F با جیلی امگرند باید گفت هر دو خودرو طراحی منحصر به خود را دارند که در عین سادگی، زیبا و دل نشین است؛ به دور از اغراق و حجم های اضافه. درواقع در این بخش امتیاز دادن به یکی از دو خودرو را باید به سلیقه مشتری واگذار کنیم.

در داخل کابین نیز طراحی هر دو خودرو خوب است و سادگی در عین جذابیت در آن ها دیده می شود. اما شاید بتوان گفت نوع طراحی داشبورد و کنسول در بسترن کمی گیراتر و هیجان انگیزتر درآمده است. اما همه چیز در این بخش به طراحی ختم نمی شود. درمورد فضای داخل کابین باید گفت دو خودرو دارای فضای خوب و نشیمن راحتی هستند، با این تفاوت که جیلی صندلی های راحت تری دارد و بسترن فضای بیش تر. که این تفاوت هم بسته به نظر مشتری در انتخاب نهایی مؤثر خواهد بود.

در مقایسه بسترن B50F با جیلی امگرند درمی یابیم که در بخش فنی هر دو خودرو دارای موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 1800 سی سی هستند. این موتور در جیلی امگرند حداکثر قدرت 138 اسب بخار دارد و گشتاورش 172 نیوتن متر است، یعنی کمی ضعیف تر از بسترن. همچنین عملکرد جعبه دنده، ترمز ها، سیستم تعلیق و فرمان پذیری بسترن B50F در تست ها بهتر از جیلی امگرند تشخیص داده شده است.

در بخش ایمنی دو خودرو با توجه به تست های اجرا شده روی آن ها و این که جیلی امگرند دارای چهار ستاره از پنج ستاره تست ایمنی اروپا است و بسترن هنوز در این تست آزمایش نشده، باید گفت جیلی امگرند در این قسمت برنده رقابت است. همچنین جیلی امگرند در تست ایمنی چین پنج ستاره دریافت کرده و بسترن B50F فقط پیروز به کسب چهار ستاره شده است.

در بحث قیمت نیز دو خودرو تقریباً در یک رده قیمت قرار دارند. امیدواریم که این مقایسه بسترن B50F با چری آریزو 5 و جیلی امگرند توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره ارزش خرید هر خودرو در اختیارتان قرار دهد.

درباره بسترن B50F بیشتر بخوانید:

  • معرفی بسترن B50F و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با بسترن B50F
منبع: دیوار
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 301

به "مقایسه بسترن B50F با چری آریزو 5 و جیلی امگرند" امتیاز دهید

4 کاربر به "مقایسه بسترن B50F با چری آریزو 5 و جیلی امگرند" امتیاز داده اند | 2.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بسترن B50F با چری آریزو 5 و جیلی امگرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید