عکس ، هابل دریچه ورود بیگانگان در فضا را شکار کرد؟

به گزارش زرین گراف، وقتی صحبت از تصاویر دراماتیک و الهام بخش از فضا به میان می آید، کمتر کسی می تواند با چیزی که به نظر می رسد تصویری از هیچ چیز است، ایراد بگیرد؛ تصویری مجذوب کننده از چیزی که به نظر می رسد سوراخی در بافت فضا است، که به وسیله تلسکوپ فضایی هابل ناسا گرفته شده است.

عکس ، هابل دریچه ورود بیگانگان در فضا را شکار کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، پدیده ای که به وسیله تلسکوپ به عنوان چاله کلید کیهانی توصیف می گردد، چیزی است که به عنوان سحابی بازتابی شناخته می گردد، بخشی از زباله هایی که از تشکیل یک ستاره تازه متولد شده، یا در این مورد، یک منظومه ستاره ای کوچک و چندگانه ایجاد شده است و به عنوان V380 Orionis در صورت فلکی شکارچی است.

بیشتر بخوانید:

عکس | این خودرو شگفت انگیز نسل نو پراید است!

عکس | این تصاویر وحشتناک از نمای بسته صورت مورچه!

جرم آسمانی شبح مانندی که در اینجا می بینید، به نام NGC 1999، حدود 1350 سال نوری از سیاره ما فاصله دارد. نه چندان دور از سحابی شکارچی، یک کارخانه ستاره سازی با میزان قابل توجهی که اتفاقا نزدیک ترین نوع خود به زمین است.

این شکاف در وسط سحابی بازتابی واقعاً یک بخش خالی از فضا است، اگرچه ستاره شناسان در ابتدا فکر می کردند که ممکن است یک گلوله بوک باشد؛ یک ابر متراکم و سرد، متشکل از گاز، مولکول ها و غبار، که به نظر می رسد پس زمینه را مسدود می نماید.

در اطراف سوراخ می توانیم ابری از غبار را ببینیم که نور ستاره V380 Orionis را منعکس می نماید، که نزدیک به مرکز سوراخ کلید کیهانی قابل مشاهده است. این جایی است که نام سحابی بازتابی از آن گرفته شده است، nebula به معنای ابر یا مه در لاتین.

آژانس های فضایی آن را به عنوان مانند مه پیچ در پیچ در اطراف چراغ خیابان توصیف می نمایند، اما در این مرحله علت شکاف بزرگ در وسط ابر ناشناخته است. با این حال، اگر یک فیلم علمی تخیلی فیلمبرداری می کردیم، می توانیم بگوییم که این دریچه مناسبی برای ورود بیگانگان است - یا مکانی ایده آل برای قرار دادن یک پورتال به دنیا دیگری.

این عکس که برای اولین بار به وسیله دوربین سیاره ای میدان گسترده 2 در هابل در سال 1999 ثبت شد، مشاهدات بعدی از تلسکوپ ها از جمله رصدخانه فضایی هرشل آژانس فضایی اروپا (ESA) نهاده شد. تصویر نهایی و داستان پشت آن در واقع یک کوشش گروهی از سازهای متعدد است.

هابل بیش از 30 سال است که ستاره ها و کهکشان های اطراف ما را به تصویر می کشد و هنوز هم قوی است. ما اخیراً آن را دیدیم که یک نمای نزدیک زیبا از سحابی شکارچی و عکسی از یک آینه عجیب کهکشانی ایجاد شده به وسیله عدسی گرانشی گرفته است.

البته این تلسکوپ چیزی فراتر از تصاویر زیباست - این تلسکوپ به دانشمندان یاری نموده است تا درک خود را از دنیا نیز تعمیق بخشند، چه در کشف سیارک های نو و چه در پیش بینی مرگ خورشید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1347

به "عکس ، هابل دریچه ورود بیگانگان در فضا را شکار کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، هابل دریچه ورود بیگانگان در فضا را شکار کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید