عوامل غیراقتصادی نوسان بورس باید حذف گردد

به گزارش زرین گراف، رئیس جدید سازمان بورس گفت: بعضی نوسانات اخیر بازار سرمایه ناشی از عوامل غیراقتصادی بود که باید آن را کم کنیم تا اعتماد به بازار سرمایه باز شود.

عوامل غیراقتصادی نوسان بورس باید حذف گردد

دهقان دهنوی در مراسم معارفه خود تاکید نمود: در ماه های گذشته بعضی از نوسانات رخ داد. بعضی از این نوسانات ناشی ازعوامل اقتصادی بودند که خوشبختانه اقتصاد در حال رسیدن به ساحل آرامش است و انتظار داریم که این آرامش اثر خودش را در بازار سرمایه نیز نشان دهد. عوامل دیگری نیز در نوسانات بازار سرمایه نقش داشتند که عواملی کاملاً غیراقتصادی بودند. باید آن عوامل را از بازار سرمایه حذف کنیم تا به این صورت اعتماد را به بازار سرمایه بازگردانیم.

وی ادامه داد: ماهیت بازار سرمایه این است که سیگنال های اقتصادی را زودتر از بازارهای دیگر دریافت می نماید و گاهی به بیش واکنشی دچار می گردد. ما باید در سازمان بورس با توسعه تحلیل های اقتصادی خوب و مشارکت ذینفعان بازار به کاهش بیش واکنشی یاری کنیم.

رئیس سازمان بورس تشریح کرد: موضوع دیگری که در برنامه پیشنهادی بنده برای مدیریت سازمان وجود دارد این است که صندلی بازار سرمایه در سیاستگذاری باید ارتقا یابد و تحولات اقتصادی خودش را در بازار سرمایه نیز نشان دهد. اگر دنبال جهش فراوری و حل مشکل رشد منفی سرمایه گذاری در کشور هستیم باید صندلی بازار سرمایه در سیاستگذاری بهتر گردد.

وی اضافه کرد: اگر دنبال رشد اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری هستیم جهت آن از رشد بازار سرمایه می گذرد. باید این پیغام روشن به سرمایه گذار منتقل گردد که هدف اقتصاد افزایش سرمایه گذاری، فراوری و اشتغال است که در این زمینه بازار سرمایه بهترین بازار به دلیل حضور شرکت های متعددی که سهم قابل توجهی در فراوری ناخالص داخلی دارند، است. این یک هدف تنها نیست بلکه یک الزام برای توسعه اقتصادی است و با یاری همکارانم این فعالیت ها را گسترش خواهیم داد.

دهنوی ادامه داد: برای طی کردن این جهت نیاز به مشارکت فعالان بازار وجود دارد. از همه فعالان بازار سرمایه، ذینفعان، سازمانها، نهادها، ناشران و سرمایه گذاران خرد و عظیم دعوت می کنم که نظراتشان را به ما منتقل نمایند.

رئیس سازمان بورس اظهار داشت: نهادهای اقتصادی در بازار باید توسعه پیدا کند. چه از جنبه تعداد و چه از جنبه تنوع و اگر مشکلاتی در زمینه مجوز باشد باید آنها را اصلاح کنیم تا بتوانیم با توسعه آنها زمینه گسترش بازار سرمایه در حوزه های مختلف مانند دانش بنیان ها را فراهم کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 656

به "عوامل غیراقتصادی نوسان بورس باید حذف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل غیراقتصادی نوسان بورس باید حذف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید