طرز تهیه جالب پیتزا ساعتی! متفاوت و مقرون به صرفه

به گزارش زرین گراف، گاهی از شکل و ظاهر غذای مورد علاقه بچه ها برای اهداف دیگر می توان استفاده کرد. به عنوان مثال پیتزا غذای مورد علاقه خیلی از بچه هاست حالا از این فرصت استفاده نموده و پیتزا را خودتان پخته و به شکل ساعت تزئین کنید با این کار می توانید در تعطیلات عید برای یاد دادن ساعت به کودکتان بهره ببرید.

طرز تهیه جالب پیتزا ساعتی! متفاوت و مقرون به صرفه

فقط باید قالب شیرینی پزی به شکل عدد تهیه نموده یا اینکه خودتان هنر به خرج دهید و با چاقوی نازک با بریدن هویج و فلفل دلمه ای عدد بسازید.

مواد لازم برای 2 تا 3 نفر

یک عدد خمیر آماده پیتزا

3 ق س سس گوجه فرنگی

2 عدد گوجه فرنگی میانه

4/ 3 پیمانه پنیر پیتزای رنده شده

به میزان لازم پودر آویشن

یک عدد فلفل دلمه ای سبز درشت

یک عدد هویج فرنگی درشت

2 ورق کالباس مرغ

1. فر اجاق گاز را از پیش با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید. روی سطح سینی فر را با کاغذ شیرینی پزی بپوشانید و خمیر را روی کاغذ پهن کنید و روی آن را با سس گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی بپوشانید. گوجه فرنگی ها را حلقه حلقه نموده و روی سطح سس زده بچینید سپس پنیر پیتزای رنده شده را روی گوجه فرنگی ها بریزید.

2. سینی را در فر قرار داده و 12 دقیقه حرارت دهید. در این فاصله زمانی فلفل دلمه ای و هویج را با قالب عددی قالب بزنید و عدد ها را آماده بگذارید. بعد از اینکه خمیر پخت و پنیر هم آب شد، آغاز به عددگذاری کنید. برای عقربه گذاری هم می توانید از ورق های کالباس بهره ببرید. محل تلاقی دو عقربه را هم یک تکه هویج دایره ای شکل قرار دهید.

یه جور دیگه

به مواد داخل این پیتزا علاوه بر گوجه فرنگی، قارچ و ذرت هم می توانید اضافه کنید.

به جای خمیر پیتزای آماده می توانید از خمیر نان باگت بهره ببرید. فقط باید در شکل دادن خمیر با وردنه کمی تبحر داشته باشید تا خمیر خوب گرد گردد.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرارو
انتشار: 16 تیر 1402 بروزرسانی: 16 تیر 1402 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1455

به "طرز تهیه جالب پیتزا ساعتی! متفاوت و مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه جالب پیتزا ساعتی! متفاوت و مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید