صدام حسین، در پی دلگیری از پسرش ، عدی، برای تنبیه، کلکسیون ارزشمند خودروهای او را سوزانده بود

به گزارش زرین گراف، سال 2003 آمریکا حمله نهایی خود را به عراق انجام داد و صدام حسین را سرنگون کرد. بعد از حمله تصاویری از دارایی های خانوادگی آنها منتشر شد و همه از سبک زندگی لوکس آنها شگفت زده شدند. در این میان کلکسیون خودروهای عدی -پسر عظیم صدام- جلوه گری می کرد که در آن خودروهای نادری مثل فراری F40 و لامبورگینی LM002 قرار داشت.

صدام حسین، در پی دلگیری از پسرش ، عدی، برای تنبیه، کلکسیون ارزشمند خودروهای او را سوزانده بود

حالا ما به لطف کتابی که در خصوص صدام منتشر شده، چیزهایی بیشتری در خصوص عدی و کلکسیون خودروهایش می دانیم.

اسم اصلی این کتاب این است:

The Prisoner in His Palace: Saddam Hussein, His American Guards, and What History Leaves Unsaid

این کتاب حاوی نکات بسیار جالبی در خصوص صدام است. اما یکی از وقایع مهم زندگی صدام، تنشی بود که او با پسرش-عدی- به خاطر دیوانگی های ادواری و خشم های او داشت. رفتار و کرداری که حتی از نظر صدام هم غیرمنطقی و شایسته تنبیه بود!

در هفتم آگوست سال 1995 میهمانی شامی در تکریت -زادگاه صدام-بزگار شده بود. در آنجا بین شرکت نماینده ها بحث و جدل تندی بر سر شرایط مالی و امنیتی ویران عراق در گرفت. دو سوی عمده این بحث عدی و برادر ناتنی صدام یعنی وطبان ابراهیم تکریتی را تشکیل می دادند.

در پی این بحث صدام، دو پسر و پسرخوانده اش مهمانی شام را ترک کردند.

وقتی آقای تکریتی به خانه بازگشت ناگهان، او و محافظانش ناگهان با محافظان و نیروهای مسلح نزدیک عدی روبرو شدند که کوشش کردند آنها را دستگیر نمایند.

بین آنها درگیری رخ داد و در جریان آن دست کم شش نفر کشته شدند و برادر ناتنی صدام هم به سختی زخمی شد. حتی گفته می گردد که عدی شخصا در تیراندازی به عمویش شرکت نموده بود.

پیش از این هم عدی دردسرساز شده بود، در سال 1988 او مستخدم شخصی صدام را در وسط یک مهمانی شام کشته بود. حتی صدام مدتی او را به مرگ محکوم نموده بود، اما بعد چند سالی به تبعید فرستاده بود.

وقتی تیراندازی سال 1995 رخ داد، صدام متوجه شد که عدی اصلا از گذشته عبرت نگرفته و به مقدار کافی تنبیه نشده است. پس راه مؤثر تنبیه او را پیدا کرد:

سوزاندان همه کلکسیون خودروها او.

این طور بود که کلکسیون از خودروهای لوکس را که تعدادشان به صداها می رسید و شامل خودروهای ارزشمندی از برندهای رولز رویس، فراری و پورشه بود، سوزانده شد و چیزی که بعد از سقوط عراق پیدا شد، به جامانده یا خودروهایی بود که عدی بعد از سال 1995 دوباره تهیه نموده بود!

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 933

به "صدام حسین، در پی دلگیری از پسرش ، عدی، برای تنبیه، کلکسیون ارزشمند خودروهای او را سوزانده بود" امتیاز دهید

1 کاربر به "صدام حسین، در پی دلگیری از پسرش ، عدی، برای تنبیه، کلکسیون ارزشمند خودروهای او را سوزانده بود" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدام حسین، در پی دلگیری از پسرش ، عدی، برای تنبیه، کلکسیون ارزشمند خودروهای او را سوزانده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید