تور تایلند ارزان: شرایط ویزای تایلند 2022 ، تایلند ویزا قصد دارد؟

به گزارش زرین گراف، برای سفر به تایلند باید ویزا داشته باشیم؟ پاسخ این پرسش مثبت است. ایرانیان برای سفر به تایلند باید ویزای این کشور را دریافت نمایند؛ اما نکته مثبت اینجاست که شرایط ویزای تایلند به سختی و پیچیدگی ویزای کانادا یا انگلیس نیست. در اینجا به شما خواهیم گفت که برای دریافت ویزا به چه مدارکی احتیاج دارید و صدور ویزای تایلند چه مدت زمان می برد.

تور تایلند ارزان: شرایط ویزای تایلند 2022 ، تایلند ویزا قصد دارد؟

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

کشور تایلند از دیرباز نه فقط برای ایرانیان بلکه برای گردشگران سراسر جهان جز مقاصد محبوب گردشگری به شمار می رفته و البته داشتن ویزا از شرایط لازم جهت رزرو می باشد. با توجه به اینکه از بعد از شیوع ویروس کرونا شرایط ویزای تایلند و ورود به این کشور دچار تغییر شده در ادامه درباره نحوه دریافت ویزا صحبت خواهیم کرد.

شرایط دریافت ویزای تایلند

تمامی افرادی که دارای پاسپورت معتبر بوده و منع قانونی خروج از کشور را ندارند می توانند برای دریافت اقدام نمایند. متقاضیان می توانند به وسیله آژانس های هواپیمایی که کارگزار تور تایلند هستند هم بلیط و هتل خود را رزرو نموده وهم ویزای تایلند را دریافت نمایند. در مجموع دریافت ویزای تایلند شرایط ساده ای داشته و نهایتاً به 10 روز کاری زمان احتیاج دارد. در ادامه به بحث مدارک مورد احتیاج جهت دریافت ویزای تایلند می پردازیم.

مدارک اخذ ویزای تایلند

متقاضیان بایستی مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای تایلند را تهیه و به کارگزار خود ارائه دهند. این مدارک موارد زیر را شامل می شوند:

  • ارائه مانده حساب با حداقل موجودی 40 میلیون تومان برای هر نفر و ارائه گردش اقتصادی 1 ماهه
  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل 7 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس 3*4 با پس زمینه سفید
  • کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • واچر هتل
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تایلند
  • بیمه مسافرتی
  • کارت واکسن دیجیتال که حداقل 14 روز از آخرین دوز آن گذشته باشد
  • نکته مهم اینکه طبق شرایط ویزای تایلند مدارکی مانند شناسنامه و کارت ملی احتیاجی به ترجمه ندارند

مدت زمان اعتبار و صدور ویزای تایلند

صدور ویزای توریستی تایلند از روزی که مدارک به سفارت تحویل داده می گردد حدود 7 روز کاری زمان می برد. به طور معمول در صورتی که مدارک اقتصادی و سایر مدارک مانند برگه رزرو بلیط، واچر هتل، پاسپورت و بیمه مسافرتی معتبر باشند ویزا صادر شده و درخواست متقاضیان رد نخواهد شد. ویزای صادر شده 58 روز اعتبار دارد. بدین صورت که مسافر از زمان صدور ویزا تا 3 ماه فرصت دارد وارد خاک تایلند شده و پس از ورود اجازه دارد تا 58 روز در این کشور اقامت داشته باشد.

انواع ویزای تایلند

با هر هدفی که می خواهید وارد تایلند شوید بایستی ویزای این کشور را دریافت کنید. ویزای توریستی، ویزای تجاری یا کاری، ویزای تحصیلی، ویزای مهاجرتی، ویزای ترانزیت، ویزای پزشکی و ویزای نمایشگاهی از انواع ویزای تایلند هستند که هر یک شرایط و مدارک مورد احتیاج خود را دارند. از آنجا که ویزای توریستی از پرطرفدارترین و پر متقاضی ترین نوع ویزا می باشد در پاراگراف بعد درباره شرایط ویزای تایلند از نوع توریستی بیشتر توضیح می دهیم.

ویزای توریستی

ویزای توریستی تایلند برای افرادی صادر می گردد که به قصد بازدید از جاذبه های گردشگری وارد این کشور می شوند. در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا افرادی که هر دو یا سه دوز واکسن خود را دریافت و از تزریق آخرین دوز حداقل 14 روز گذشته باشد می توانند برای دریافت ویزای توریستی و سفر به تایلند اقدام نمایند. ویزای توریستی تایلند به صورت یکبار ورود و چند بار ورود صادر می گردد.

هزینه اخذ ویزای تایلند

هزینه اخذ ویزای تایلند به نوع ویزای درخواستی بستگی دارد. این هزینه در زمان تحویل مدارک به سفارت پرداخت شده و در صورت انصراف از سفر قابل بازگشت نیست. ویزای توریستی عادی حدودا 50 یورو است البته کارگزاران معمولا ویزا را به صورت تک اقدام ننموده و بایستی همراه با تور باشد.

سفارت تایلند در تهران

تمامی امور مربوط به صدور ویزا و آنالیز مدارک در دفتر سفارت تایلند در تهران انجام می گردد. اطلاعات مربوط به سفارت تایلند در تهران به توضیح زیر است:

آدرس سفارت تایلند: تهران، بهارستان، پارک امین الدوله، کوچه استقلال، پلاک 4

شماره تلفن سفارت تایلند: 77531433 و 77537708 - 021

وب سایت سفارت تایلند در تهران: www.thaiembassy-tehran.org

بایدها و نبایدهای لازم درباره پاسپورت

طبق شرایط ویزای تایلند متقاضیان بایستی پاسپورت معتبر ارائه دهند. بر همین اساس ضروری است که پاسپورت متقاضی از زمان سفر حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد، مخدوش نبوده و پارگی نداشته باشد، از آنجا که ویزای تایلند به صورت لیبل است پاسپورت متقاضی بایستی حداقل چند برگ سفید داشته باشد. بعلاوه در صورتی که هرگونه امضا یا علامت اضافی از طرف سفارت در پاسپورت شما درج شده حتماً از کارگزار خود بخواهید که درباره آن توضیح دهید. نکته آخر اینکه حتماً قبل از هر اقدامی سابقه فعالیت کارگزار خود را چک نموده و از معتبر بودن آن مطمئن شوید.

بایدها و نبایدها درباره ویزای تایلند

از قلم نیاندازید که طبق شرایط ویزای تایلند شما از لحظه صدور ویزا تنها 3 ماه فرصت دارید که به این کشور سفر کنید در غیر اینصورت ویزای صادر شده خود به خود منقضی می گردد، دارندگان ویزای توریستی تایلند به صورت یکبار ورود می توانند 58 روز در این کشور اقامت داشته باشند. در صورتیکه مدت اعتبار ویزای شما به اتمام رسیده و همچنان خاک تایلند را ترک ننموده باشید طبق قوانین با شما برخورد خواهد شد. نکته آخر اینکه ویزای توریستی تایلند قابل تمدید بوده و در صورتی که بخواهید بیش از زمان اعتبار ویزا در این کشور اقامت داشته باشید می توانید به اداره مهاجرت در این کشور مراجعه نموده و ویزای خود را به صورت قانونی تمدید کنید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1231

به "تور تایلند ارزان: شرایط ویزای تایلند 2022 ، تایلند ویزا قصد دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند ارزان: شرایط ویزای تایلند 2022 ، تایلند ویزا قصد دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید