طراحی و ساخت ویلا در شمال: رکوردشکنی ژاپن با باغی از گل های ادریس

به گزارش زرین گراف، رکورد جدیدی در ژاپن ثبت شده که پر است از گل های زیبا و چشم نواز ادریس در طرح ها و گونه های متفاوت. جرقه این رکوردشکنی در کاری که با نیت خیر آغاز شده بود، زده شد.

طراحی و ساخت ویلا در شمال: رکوردشکنی ژاپن با باغی از گل های ادریس

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جیپیا لند هیراتا (Jupia Land Hirata)، یک پارک جنگلی در ژاپن است که در نزدیکی روستای هیراتا در فوکوشیمای ژاپن قرار گرفته است و پیروز شده است که رکورد جدیدی از لحاظ تنوع گل های ادریسی که در آن به نمایش گذاشته شده اند، در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

حدود 20٬000 بوته گل ادریس در باغ ادریس های جهان که مساحتی به وسعت 50٬000 متر مربع دارد، پرورش می یابند. اما ویژگی منحصربه فردی که در خصوص این باغ وجود دارد، آن است که مالکان آن کوشش بسیاری نموده اند که تا حد ممکن، بیشترین نوع ممکن از این گیاه را در این باغ پرورش بدهند.

در حال حاضر، این باغ دارای بیش از 800 گونه مختلف گیاهی است که همگی به خانواده ادریس ها تعلق دارند. با این حال، به خاطر محدودیت زمانی و پیچیدگی های مربوط به آماده سازی گیاهان، روستای هیراتا تنها 400 گونه از آن ها را برای ثبت در در رکوردهای جهانی گینس انتخاب کردند.

برای ثبت این کوشش، بازرس رسمی گینس مجبور بود که برای تایید گونه های گیاهی، در میان گل های باغ راه برود؛ این کار با هدایت متخصصان گل و گیاه شناسی انجام شد. داوری این پفراینده که با استفاده از دایره المعارف گیاهی به عنوان یک مرجع تصویری انجام شد، بیش از پنج ساعت طول کشید. بر اساس آنچه که در دستورالعمل رسمی گینس آمده است، گل ها در هنگام تأیید به وسیله داور باید شکوفا شده باشند، بنابراین بوته هایی که هیچ گلی نداشتند از چرخه بازرسی خارج می شد.

پس از خاتمه یافتن فرایند طولانی تایید، مردم محلی و سازمان دهندگان باغ و مرنام مشتاقانه منتظر اعلام نتایج داور و کارشناسان بودند که در نهایت، 372 نمونه را به رسمیت شناختند. هنگامی که شمارش نهایی اعلام شد، جمعیت به شدت به وجد آمد و کازواکی ساوامورا، شهردار روستای هیراتا، از شدت خوشحالی نتوانست هیجان خود را پنهان کند. او مراتب سپاسگذاری خود را از همه کسانی که تا به آن روز برای به خاتمه رساندن این پروژه کوشش نموده بودند، اعلام کرد و گفت:

ما اکنون، یک باغ ادریس داریم که توانسته است رکوردها را بشکند.

او گفت که ایده باغ گل ادریس زمانی جرقه زد که یکی از ساکنین محلی، بدون مجوز، یک گل ادریس را در یکی از زمین های دولتی کاشت:

او این کار را با نیت خیر انجام داده بود. اما باید یک نفر از آن مراقبت می کرد. اگرچه ما این حق انتخاب را داشتیم که آن را از بین ببریم، اما من خواستم که آن را حفظ کنیم و حتی آن را پرورش بدهیم. زیرا من می خواستم که این روستا را به جامعه پیوند بزنم؛ چرا باید به عمل خیرخواهانه یک فرد بومی بی اعتنایی کنم؟

و به جای این که ادریس های بیشتر و بیشتری را فقط از یک نوع بپرورانیم، خواستم که کاری متفاوت انجام بدهیم. وقتی که فهمیدم حدود 800 نوع مختلف از این نوع گل وجود دارد، گفتم که بیایید همه آن ها را به این جا بیاوریم.

ما نام این جا را باغ ادریس های جهان گذاشته ایم تا مطمئن شویم که دوباره به عقب باز نخواهیم گشت.

اکنون که این پارک پیروز شده یک عنوان جهانی در زمینه رکوردهای گینس به دست بیاورد، شهردار امیدوار است که توسعه باغ گل های ادریس را ادامه بدهد و حتی رکورد خود را افزایش بدهد؛ حتی آن ها گونه جدیدی را پرورش داده اند که مختص همین پارک است. او می گوید:

این شروع راه است. حالا می خواهیم این باغ را به چیزی تبدیل کنیم که مردم سرتاسر جهان آن را دوست داشته باشند.

منبع: کجارو / guinnessworldrecords.com
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1134

به "طراحی و ساخت ویلا در شمال: رکوردشکنی ژاپن با باغی از گل های ادریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت ویلا در شمال: رکوردشکنی ژاپن با باغی از گل های ادریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید