زیباترین معابد تایلند

به گزارش زرین گراف، معابد دیدنی یکی از برترین جاذبه های گردشگری در تایلند است که بی شک کنجکاوی هر کسی را برانگیخته خواهند کرد.

زیباترین معابد تایلند

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند در خصوص مذاهب موجود در جهان اطلاعاتی داشته باشند بهتر است سری به تایلند بزنید. این کشور پر از معابد بودایی مختلف است که قدمت خیلی از آن ها به قرن ها پیش بر می گردد.

بیشتر معابدی که در تایلند به چشم می خورند از چوب، سنگ و حتی بطری نوشابه بازیافت شده ساخته شده اند. هنوز هم بازدید از این معابد حس صلح و آرامش را در بازدید نماینده القا می نماید. اگر به میزان کافی خوش شانس باشید تا بتوانید همه مکان ها را مورد بازدید قرار دهید، می توانید از تمامی چشم انداز ها زیبا و چشم نواز لذت ببرید.

در این مقاله با ما همراه شوید تا 10 مورد از معابد زیبا و چشم نواز در تایلند را با هم مرور کنیم.

  1. محراب حقیقت(Sanctuary of Truth):

محراب حقیقت در پاتایا معنای جدیدی به این کشور بخشیده است. حکاکی های ظریف و زیبا در آن باعث شده است هر ساختاری از چوب پوشش زیبایی داشته باشد. این حکاکی های زیبا با دکوراسیون بودایی و هندی پوشش داده شده است. این معبد یکی از معابد تازه ای است که در این کشور ساخته شده است و فرایند ساخت آن هنوز ادامه دارد.

ساخت این معبد از سال 1981 شروع شده و قرار است تا سال 2050 تکمیل گردد. هدف از ساخت این معبد ارج نهادن به ارزش های سنتی زمین، دانش و فلسفه شرق با آموزش دادن مسئولیت پذیری،تفکر، ارتباط سازنده با جهان و انسان هاست.

  1. معبد Wat Phra That Lampang Luang:

این معبد یکی از مقدس ترین معابد در تایلند محسوب می گردد و میزبان رشته مویی از بوداست. بعلاوه بیشتر افراد آن را برترین نمونه از معماری لانا(Lanna) می دانند. این معبد متعلق به قرن سیزدهم است و منار مخروطی و گنبدی شکل دارد.

ارتفاع این گنبد به بیش از 400 متر می رسد. در حالیکه بیشتر معابد مدرهمه شده اند این معبد شکل و ساختار اصلی خود را حفظ نموده است. به همین دلیل بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

  1. معبد یک میلیون بطری:

معبد یک میلیون بطری که در زبان تایلندی ها با اسم Wat Pa Maha Chedi Kaew شناخته می گردد یکی از معابد معمولی در تایلند نیست. این معبد منحصر به فرد ترین معبدی است که در تایلند پیدا خواهید کرد.

در ساخت این معبد از 1.5 میلیون بطری بازیافت شده استفاده شده است. این بطری ها در دستشویی ها هم مورد استفاده قرار گرفته است. عمدتا از بطری های سبز و قهوه ای برای ساخت آن استفاده شده است. این بنا حدود 20 ساختمان دارد که در برگیرنده اتاق هایی برای عبادت و برج آب هستند.

  1. معبد بودای زمردی(Emerald Buddha):

معبد بودای زمردی ممکن است به غلط نامگذاری شده باشد زیرا تنها نکته مشترکی که بین این معبد و بودا وجود دارد رنگ سبز آن است. بودای 66 سانتی متری از یشم یا جید ساخته شده است.

هنوز هم این گزینه در معبد نگهداری می گردد و افراد احترام خاصی برای آن قائل هستند. قدمت بودا به قرن پانزدهم بر می گردد. در طول چند قرن، بودا به معابد مختلفی در تایلند منتقل شده است.

  1. معبد Wat Mahathat، سوکوتای:

این معبد در پارک تاریخی سوکوتای در شمال تایلند واقع شده است و یک معبد باستانی محسوب می گردد. این معبد یکی از مهم ترین و مجذوب نماینده ترین معابدی است که در پارک پیدا خواهید کرد.

بعضی از 168 مجسمه شاگردان بودا با دستان گره زده تزیین شده است که حاوی اثار متعلق به بوداست. یک بودای عظیم که در حالت نشسته واقع شده است را می توان در تالار اصلی پیدا کرد. این در حالیست که بودای عظیم ایستاده در نزدیکی آن واقع شده است.

  1. وات آرون(Wat Arun):

وات آرون به اسم معبد سحر شناخته شده است اما می توان آن را به سادگی به اسم معبد شکوه شناخت. این معبد، در کنار رودخانه Chao Phraya در بانکوک واقع شده است و بسیار چشم نواز است.

این معبد یکی از نشانه های اصلی تایلند محسوب می گردد و با نور خورشید بر زیبایی آن افزوده می گردد. سبک خمر برج که با سفال های رنگی پوشیده شده است زیر نور خورشید می درخشد. ساختمان های اطراف در سفال و صدف بیشتری فرو رفته است.

  1. Wat Chaiwatthanaram:

این معبد یکی از مجتمع های عظیم در آیوتا(مرکز باستانی تایلند) است. این معبد به منظور ارج نهادن به مادر پادشاه ساخته شد و یکی از مکان های پربازدید در آیوتا محسوب می گردد.

معبد Wat Chaiwatthanaram در کنار رودخانه Chao Phraya واقع شده است اما چشم انداز زیبای رودخانه نمی تواند با زیبایی معبد رقابت کند. طرح این معبد متعلق به قرن هفدهم است.

  1. Wat Phra That Doi Suthep:

این معبد یکی از معابدی است که به هنگام سفر به چیانگ مای باید از آن بازدید کنید. معبد Wat Phra That Doi Suthep یکی از مقدس ترین معابدی است که در شمال تایلند واقع شده است و معمولا بیشتر افراد آن را با نام Doi Suthep می شناسند.

این معبد حدود 15 کیلومتر از چیانگ مای فاصله دارد و یکی از صومعه های بودایی در حال کار است که در قرن چهاردهم ساخته شده است.

بالای معبد با یک مناره طلایی مخروطی شکل تزیین شده است و با زیارتگاه ها و نقاشی های دیواری احاطه گشته است.

  1. معبد بودای خمیده(Reclining Buddha):

معبد بودای خمیده در بانکوک با بیش از 1000 تصویر میزبان عظیمترین مجموعه از بوداها در تایلند است. در این معبد می توان بودای خمیده را پیدا کرد که 45 متر درازا دارد. این معبد در نزدیکی Grand Palace ساخته شده است و به اسم یکی از برترین معابد سلطنتی در نظر گرفته می گردد.

وات پو یکی از قدیمی ترین معابد بانکوک است و زادگاه ماساژ تایلندی محسوب می گردد. دیوارهای آن با کتیبه هایی از موضوعات مختلف تزیین گشته است.

  1. معبد سفید(White Temple):

این معبد جزو جدیدترین معابدی است که در تایلند ایجاد شده است. طراح این معبد هنرمندی به نام چالرمچایی کوزیتپیاتات بوده و ساخت آن در سال 1997 اغاز شده است. این معبد یادآور قلعه افسانه ای است که با برف پوشیده شده است.

یکی از جلوه های زیبایی که در این معبد به چشم می خورد پلی به نام چرخه تولد است. در سرتاسر پل، دروازه آسمان (Gate of Heaven) وجود دارد. بیشتر افراد بر این باورند که در این دروازه دو موجود قرار گرفته است که سرنوشت مردگان را تعیین می نمایند.

12 کلیسای معروف فرانسه

جاهای دیدنی توکیو و جاذبه های گردشگری ژاپن

15 علت برای تجربه یک مسافرت تنهایی

20 جاذبه گردشگری برتر آسیا

منبع: آلامتو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 912

به "زیباترین معابد تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین معابد تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید