علت تعریق زیاد چیست؟

به گزارش زرین گراف، یک فوق تخصص بیماری های غدد و متابولیسم گفت: عوامل ژنتیکی و محیطی از دلایل تعریق بیش از حد بدن افراد هستند.

علت تعریق زیاد چیست؟

به گزارش خبرنگاران، پوپک اسدی فوق تخصص بیماری های غدد و متابولیسم، اظهار کرد: عرق کردن مکانیسم طبیعی برای خنک نگه داشتن بدن است، هنگامی که تعریق بیشتر از حد باشد به آن هایپرهیدروز می گویند که پاتولوژیک است خصوصا اگر بدون ارتباط به گرمای هوا یا فعالیت ورزشی باشد. هایپرهیدروز یا تعریق بیش از حد می تواند در کل بدن رخ دهد یا موضعی در ناحیه زیر بغل یا کف دست باشد.

وی گفت: در مواردی که این تعریق با کاهش وزن یا درد قفسه سینه یا تهوع و سرگیجه، سبکی سر همراه باشد حتما بیمار در اسرع وقت باید به پزشک مراجعه کند.

این فوق تخصص بیماری های غدد و متابولیسم اضافه نمود: عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی، بیماری های زمینه ای شامل افزایش قند خون (دیابت) یا کاهش قند خون، یائسگی، اختلالات بیماری های تیروئید و پارا تیروئید، برخی از سرطان ها، حمله قلبی، عفونت، اختلالات سیستم عصبی، فئوکروموسیتوم و برخی از دارو ها مثل داروی ترک اعتیاد، از اصلی ترین دلایل تعریق بیش از حد بدن هستند.

اسدی اظهار کرد: علاوه بر نگرانی ناشی از بیماری های زمینه ای، فردی که زیاد عرق می نماید، مستعد عفونت بیشتر (خصوصا قارچی) است و ممکن است دچار انزوا طلبی گردد. تشخیص و درمان به وسیله معاینات پزشکی و تست های آزمایشگاهی (آنالیز غده تیروئید و قند خون...) است.

این فوق تخصص بیماری های غدد و متابولیسم گفت: از درمان های دیگر تعریق بیش از حد، تزریق بوتاکس (سم بوتولونیم) است که خصوصا در درمان تعریق موضعی برای کف دست یا زیر بغل استفاده می گردد و این درمان موقتی بوده و به طور مبه وسیله حدود 6 ماه زمان می برد. در نهایت روش های تهاجمی تر درمان تعریق زیاد شامل جراحی (برداشتن غدد تعریق) یا جراحی عصب (سمپاتکتومی) است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 909

به "علت تعریق زیاد چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت تعریق زیاد چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید