دانشگاه فنی حرفه ای وارد آموزش هیربدی می گردد، شیوه ترکیبی احتیاج واقعی مراکز علمی

به گزارش زرین گراف، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: برای این که از معایب دور و از مزایا آموزش سنتی و مجازی استفاده گردد باید از آموزش های هیبریدی استفاده کرد زیرا آموزش های ترکیبی و آمیخته در جهان رونق پیدا نموده است.

دانشگاه فنی حرفه ای وارد آموزش هیربدی می گردد، شیوه ترکیبی احتیاج واقعی مراکز علمی

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران،درباره آموزش بر بستر فضای مجازی به جای آموزش حضوری گفت: تجربه های آموزشی از گذشته تا به حال متفاوت بوده است. یعنی استاد ، معلم ، دانشجو و شاگرد در یک کلاس آموزشی به صورت شفاهی به گفت وگو ، تعامل و یادگیری می پرداختند اما بعد از آن وارد فضاهای الکترونیکی و فراهم شدن زیرساخت های آموزشی و یادگیری الکترونیکی شدیم که تحولات فناوری این شرایط را فراهم کرد.

آموزش مبتنی بر فضاهای مجازی محتوا آموزشی را به شیوه های گوناگون انتقال می دهد

وی اضافه نمود: قطعا آموزش مبتنی بر فضاهای مجازی و الکترونیکی دسترسی به آموزش را زیاد و محتوا آموزشی را به شیوه های گوناگون انتقال می دهد چرا که نیاز به زمان و فضای زیاد ندارد که این خود یک مزیت محسوب می گردد و در زمان و مکان های مختلف می توان به آموزش و یادگیری پرداخت و دسترسی به آموزش سریع برای تمام افراد در آن واحد وجود دارد که اینها حسن های آموزش و یادگیری الکترونیکی است.

آموزش چهره به چهره بسیار مهم است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه آموزش چهره به چهره بسیار مهم است ، اضافه نمود: در آموزش مجازی اگر تعامل بین استاد و شاگرد فراهم نباشد بسیاری از محتوای درسی به طور کامل و شفاف منتقل نمی گردد زیرا یادگیری و یاددهی به ارتباطات معلم و استاد و دانشجو بستگی دارد.

می خواهیم وارد آموزش های ترکیبی و آمیخته شویم

صالحی عمران ادامه داد: برای این که از معایب دور و از مزایا آموزش سنتی و مجازی استفاده گردد باید از آموزش های هیبریدی استفاده کرد زیرا آموزش های ترکیبی و آمیخته در جهان رونق پیدا نموده است و هر دو روش را به کار می گیرند که در این رابطه ما سعی میکنیم که وارد آموزش های ترکیبی و آمیخته شویم.

دانشگاه فنی حرفه ای می خواهد ترکیبی از آموزش سنتی و مجازی را اجرا کند

وی اضافه نمود: دانشگاه فنی حرفه ای به دنبال آموزش سنتی و مجازی است تا بتواند از مزایای هر دو آنها برخوردار شویم. زیرا اگر بنای آموزش سنتی باشد مسأله ای مانند ویروس کرونا سیستم آموزشی را مختل می نماید و اگر از آن طرف فقط از فناوری های جدید استفاده کنیم نمی توانیم سطح دسترسی ها را بالا ببریم و در بحث کارگاه ها دروس عملی نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی داریم.

بهترین سیستم ترکیب از آموزش سنتی و مجازی تحت عنوان آموزش هیبریدی است

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای توضیح داد: در حال حاضر کارگاه و آزمایشگاه های مجازی فراهم شده است که می توان بسیاری از دروس را به وسیله کارگاه ها و آزمایشگاه های مجازی آموزش داد درواقع باید بگویم این یک مزیتی است که باید از آن استفاده کنیم از طرفی باید بگویم بهترین سیستم ترکیبی از آموزش سنتی و مجازی تحت عنوان آموزش هیبریدی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 303

به "دانشگاه فنی حرفه ای وارد آموزش هیربدی می گردد، شیوه ترکیبی احتیاج واقعی مراکز علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه فنی حرفه ای وارد آموزش هیربدی می گردد، شیوه ترکیبی احتیاج واقعی مراکز علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید