خبرنگاران حق شناس: تعداد اعضای شورای شهر تهران به بالای 100 نفر برسد

به گزارش زرین گراف، تهران-خبرنگاران-رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواهان افزایش تعداد اعضای شورای شهر پایتخت به تناسب جمعیت این کلانشهر شد و گفت: باید تعداد اعضا به بالای یکصد نفر برسد.

خبرنگاران حق شناس: تعداد اعضای شورای شهر تهران به بالای 100 نفر برسد

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد حق شناس در نشست روز سه شنبه شورای شهر تهران در تذکری از اجرای طرحی در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون شوراها تشکر و در عین حال بر لزوم تغییر در ماده ششم آن و تجدیدنظر در تعداد شورای اعضای شورای شهر تهران تاکید نمود.

وی گفت: تعداد اعضای شورای شهر از 31 نفر به 21 نفر کاهش یافته و بار بسیار سنگینی بر دوش مردم گذاشته است؛ این اقدام غیر کارشناسی در مجلس نهم اتفاق افتاده و با توجه به افزایش جمعیت تهران باید اصلاح گردد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در شهرهای هم تراز تهران همچون استامبول و برلین بیش از 100 نماینده در شورای شهر حضور دارند.

حق شناس گفت: با توجه به وسعت شهر تهران پیشنهاد افزایش تعداد اعضای شورای شهر به 55 نفر موثر است اما باید این تعداد به بالای 100 نفر برسد.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه شورا مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برگزار شده و لایحه شهردار تهران درخصوص مشخص ضوابط کنترل آلاینده های هوا در پایانه های اتوبوسرانی و ترمینال ها آنالیز شده و گزارش کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری قرائت خواهد شد.

لایحه بهره برداری از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی بوستان های عظیم مقیاس آنالیز خواهد شد.

در ادامه جلسه سند جامع رفاه اجتماعی شهرداری تهران و انتخاب شش نفر نماینده شورا از شخصیت های صاحب نظر در حوزه های ماموریتی موضوع بند چ ذیل تبصره دوم اصلاحی مصوبه اصلاحیه مصوبه اعطای نشان های شهروندی آنالیز می گردد.

از سوی دیگر آنالیز لایحه شهردار تهران موضوع انتخاب 2 نفر کارشناس متخصص جهت عضویت در سازمان نوسازی شهر تهران در اجرای بند د ذیل ماده نهم اساسنامه شرکت مذکور و ارائه گزارش کمیسیون شهرسازی و معماری در دستور کار قرار می گیرند.

همچنین آنالیز طرح الزام شهرداری تهران به توجه به ظرفیتهای گردشگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه های این طرح و آنالیز لایحه شهردار تهران درخصوص مجوز واگذاری حق بهره برداری از هشت مرکز بهاران به سازمان بهزیستی استان تهران صورت خواهد گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 613

به "خبرنگاران حق شناس: تعداد اعضای شورای شهر تهران به بالای 100 نفر برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حق شناس: تعداد اعضای شورای شهر تهران به بالای 100 نفر برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید