خبرنگاران تهیه واکسن کرونا و داروهای تنفسی اقدامات سال جاری تربیت مدرس

به گزارش زرین گراف، تهران-خبرنگاران- رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه در زمینه تهیه واکسن کرونا و داروی درمان نارسایی های ریه و بیماری های تنفسی که با مشارکت وزارت بهداشت انجام داد، به مرحله فراوری رسیده است که مهم ترین دستاورد در دوره شیوع کرونا بوده است.

خبرنگاران تهیه واکسن کرونا و داروهای تنفسی اقدامات سال جاری تربیت مدرس

محمد تقی احمدی در آیین اختتامیه جشنواره ادبی، فرهنگی و هنری دانشگاهیان با عنوان زندگی دست یاریگر توست گفت: با اشاره به اینکه دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاه جامع وزارت علوم است که دانشکده علوم پزشکی هم دارد، اضافه نمود: اقدام به فراوری واکسن کرونا و داروهای بیماری های تنفسی و انتشار 45 بولتن پزشکی و 101 بولتن غیرپزشکی مهمترین مهم ترین اقدامات دانشگاه تربیت مدرس در دروان کرونا بوده است.

به گزارش وزارت علوم این همایش مجازی که در وزارتخانه علوم تحقیقات و فناوری به انجام رسید .

احمدی همچنین گفت: در حوزه دیده بانی کرونا، مبتکر ایجاد و انتشار بولتن های آموزشی بودیم که همه اساتید در زمینه آینده کرونا به اظهار نظر و تحقیق برای آینده کشور پرداختند و در این زمینه نیز 45 بولتن پزشکی و 101 بولتن غیرپزشکی متاثر از سایر علوم منتشر شد و در سطح دانشگاه ها و ستاد وزارت علوم هم مورد استفاده نهاده شد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس اضافه نمود: این دانشگاه با درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با یاری دانشکده علوم پزشکی خود به بومی سازی دستورالعمل های بهداشتی با محیط های دانشگاهی پرداخت و امکانی فراهم کرد تا با ایجاد آزمایشگاه ویپه ای در مرکز بهداشت دانشگاه از تمام دانشجویان و افراد مشکوک به ویروس کرونا تست گرفته و تشخیص به موقع داشته باشیم.

وی یادآور شد: در زمینه فراوری کیت های تخصصی آر.ام.ای و سلول درمانی و موارد متعدد دیگر نیز موفقیت های خوبی داشتیم که با همکاری بنیاد برکت در مرحله فراوری انبوه است و این اقدامات نقش موثری در بهار آینده در برطرف نگرانی های دوره کرونا خواهد داشت.

به گفته رئیس دانشگاه تربیت مدرس، این دانشگاه میزبان طرح آمایش فراوری محتوا برای حفظ سلامت روان دانشجویان نیز بود و امیدواریم این طرح در آینده نزدیک ثمرات خود را نشان دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 696

به "خبرنگاران تهیه واکسن کرونا و داروهای تنفسی اقدامات سال جاری تربیت مدرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تهیه واکسن کرونا و داروهای تنفسی اقدامات سال جاری تربیت مدرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید