حملات وحشیانه سعودی ها به چهار استان یمن، درگیری خونین میان نیروهای وابسته به امارات در عدن

به گزارش زرین گراف، خبرگزاری خبرنگاران- استان های مأرب، الجوف و صعده یمن آماج حملات وحشیانه جنگنده های متجاوز سعودی-آمریکایی بودند و دو شهروند یمنی در صعده در حملات زمینی ارتش متجاوز سعودی زخمی شدند.

حملات وحشیانه سعودی ها به چهار استان یمن، درگیری خونین میان نیروهای وابسته به امارات در عدن

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، استان های مأرب، الجوف و صعده یمن دیروز هم آماج حملات وحشیانه جنگنده های متجاوز سعودی-آمریکایی بودند و دو شهروند یمنی در استان صعده در حملات زمینی ارتش متجاوز سعودی زخمی شدند.

دو شهروند یمنی دیروز در حملات توپخانه ای ارتش سعودی و هم تیراندازی نیرو های گارد مرزی سعودی به شهرستان مرزی شدا و منطقه الرقو در شهرستان منبه در استان صعده یمن زخمی شدند.

جنگنده های متجاوز سعودی آمریکایی دیروز بیش از 20 بار تعدادی از استان ها را بمباران کردند.

شهرستان صرواح در استان مأرب در 13 نوبت، یک شهرستان دیگر در همین استان در یک نوبت، شهرستان حزم در استان الجوف در دو نوبت، شهرستان خب و الشعف در همین استان در یک نوبت، شهرستان کتاف در استان صعده در یک نوبت و شهرستان الظاهر در همین استان در دو نوبت بمباران شدند.

14 حمله هوایی آل سعود به مأرب

جنگنده های آل سعود 14 حمله هوایی به استان مأرب در شرق این کشور انجام دادند.

شبکه العالم در یمن گزارش داد که ائتلاف سعودی مدعی شده که 4 فروند پهباد را در جنوب این کشور رهگیری نموده است.

درگیری خونین میان نیروهای وابسته به امارات در عدن

شبکه تلویزیونی الجزیره از درگیری مسلحانه گروه های وابسته به شورای انتقالی جنوبِ تحت حمایت امارات در منطقه الشیخ عثمان در استان عدن یمن اطلاع داد.

شبکه العالم هم گزارش داد در این درگیری ها سه نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

خبرهای ارسالی از یمن حاکی است که در پی درگیری خونین شبه نظامیان وابسته به امارات در عدن در جنوب یمن، 2 نفر کشته و تعدادی مجروح شده اند.

در این درگیری مسلحانه جناح های شبه نظامی مورد حمایت امارات در عدن واقع در جنوب یمن اشغالی به جان هم افتاده و نزاع خونینی را رقم زده اند.

درهمین حال شبکه الجزیره با اشاره به کشته شدن دو نفر در درگیری شبه نظامیان وابسته به امارات در عدن در جنوب یمن، خبر دقیقی از تعداد زخمی های این درگیری منتشر ننموده است.

از سوی دیگر پایگاه خبری المشهد الیمنی در این باره بیان کرد که گروه شورای انتقالی جنوب که از حمایت امارات برخوردار هستند، در برابر مقر حوزه هشتم الحزام الامنی (کمربند امنیتی) در ناحیه الشیخ عثمان با تسلیحات سبک و نیمه سنگین درگیر شده اند.

تارنمای شبکه خبری روسیا الیوم هم گزارش داد که تعدادی از خودروهای نظامی و غیرنظامی در این درگیری به آتش کشیده شده اند.

سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی بر فراز مأرب

ارتش و کمیته های مردمی یمن سه روز پیش پهپاد جاسوسی اسکن ایگل متعلق به متجاوزان سعودی-آمریکایی را بر فراز شهرستان صرواح در استان مأرب یمن سرنگون کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، ارتش و کمیته های مردمی یمن سه روز پیش پهپاد جاسوسی اسکن ایگل متعلق به متجاوزان سعودی-آمریکایی را بر فراز شهرستان صرواح در استان مأرب یمن سرنگون کرد.

المسیره تصاویری از لاشه پهپاد جاسوسی اسکن ایگل متعلق به متجاوزان سعودی-آمریکایی پخش کرد.

سخنگوی نیرو های مسلح یمن بیان کرد: پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی این پهپاد جاسوسی را با موشک زمین به هوا در آسمان استان مأرب ساقط کرد.

جایزه 5 میلیون دلاری آمریکا برای یافتن عامل حمله به پایگاه نیروی دریایی فلوریدا

وزارت خارجه آمریکا بیان کرد به کسانی که اطلاعات لازم برای شناسائی محل مخفیگاه خالد باطرفی رهبر القاعده در یمن و عامل حمله به پایگاه نیروی دریایی در فلوریدا ارائه دهند، پنج میلیون دلار جایزه تعلق می گیرد.

برنامه موسوم به پاداش برای عدالت وزارت خارجه آمریکا در حساب توئیتری خود با اعلام جایزه 5 میلیون دلاری برای شناسایی محل مخفیگاه خالد باطرفی رهبر القاعده در یمن نوشت: باطرفی از اعضای ارشد القاعده در یمن است که مسوولیت حمله به پایگاه نیروی دریایی آمریکا را در فلوریدا در دسامبر 2019 که منجر به کشته شدن 3 ملوان نیروی دریایی شد، بر عهده گرفت. اگر اطلاعاتی در خصوص او دارید ، برای ما پیامک کنید.

وزارت خارجه آمریکا تاکید نمود: جایی برای خیانت کاران القاعده در یمن، نه اکنون و نه در آینده وجود ندارد.

بنابر گزارش العربیه، سازمان القاعده در شبه جزیره عربی ابتدای سال گذشته بیان کرد خالد سعید باطرفی را به اسم جانشین قاسم الریمی، رهبر سابق القاعده در این منطقه که در اثر حمله یک پهپاد آمریکائی کشته شد، مشخص نموده است.

باطرفی، قبل از مشخص در این سِمت، با ایمن الظواهری رهبر القاعده اعلان بیعت و تهدید کرد که به کابوسی برای نیروهای آمریکایی تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 927

به "حملات وحشیانه سعودی ها به چهار استان یمن، درگیری خونین میان نیروهای وابسته به امارات در عدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات وحشیانه سعودی ها به چهار استان یمن، درگیری خونین میان نیروهای وابسته به امارات در عدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید