جوابیه وزارت کشور در پاسخ به اظهارات نماینده تبریز، مجلس دهم در حوادث آبان ماه 98 قصوری را متوجه وزارت کشور نکرده است

به گزارش زرین گراف، عضو هیئت رئیسه مجلس جوابیه وزیر کشور در پاسخ به اظهارات نماینده تبریز در مجلس را قرائت کرد.

جوابیه وزارت کشور در پاسخ به اظهارات نماینده تبریز، مجلس دهم در حوادث آبان ماه 98 قصوری را متوجه وزارت کشور نکرده است

به گزارش ، علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 24 فروردین) مجلس شورای اسلامی جوابیه رحمانی فضلی وزیر کشور در پاسخ به اظهارات احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو درخصوص حوادث آبان ماه 1398 را قرائت کرد. در این جوابیه آمده است.

آقای قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با توجه به اظهارات یکی از نمایندگان در جلسه علنی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی درخصوص حوادث آبان ماه 1398 حاوی مطالب خلاف واقع، ضمن ایفاد توضیحات لازم لطفا دستور فرمایید در اجرای ماده 74 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه علنی به استحضار نمایندگان و مردم شریف ایران برسد و در مشروح مذاکرات درج گردد.

1- همه مسئولان و آگاهان مسائل کشور به خوبی واقف هستند که قانون اصلاح مصرف سوخت براساس مصوبات شورای عالی هماهنگی مالی سران قوا و پس از چندین مرحله تعویق در سال 1398 با هماهنگی مراجع مذکور اجرا شده است و در فرایند اجرای طرح، دستگاه های مختلف از جمله صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نفت و دیگر بخش های زیربنایی مرتبط، همچنین نیرو های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی در قالب 4 کارگروه اصلی، وظایف خود را به خوبی اجرا کردند و شورای امنیت کشور در زمان خودش با جمع بندی نظرات اعضا و استانداری های سراسر کشور، پیامد های احتمالی اجرای این طرح را به مقامات عالی اعلام کردند که مستندات آن موجود و در مراجع ذیصلاح ارائه شده است.

2- همچنین مجلس شورای اسلامی در اجرای وظایف نظارتی خود به وسیله کمیسیون های اصل 90، امور داخلی کشور و شورا ها و امنیت ملی و سیاست خارجی، اقدامات دستگاه های مختلف در اجرای طرح را آنالیز کرده، به نحوی که در گزارش رسمی هیچیک از مراجع قصور یا تقصیری را متوجه شورای امنیت کشور و وزارت کشور ندانسته است.

3- به علاوه با توجه به عضویت دو نماینده از سوی مجلس شورای اسلامی در شورای امنیت ملی کشور، مجلس شورای اسلامی در فرایند همه مباحث و تصمیم گیری های شورای امنیت کشور در قبال این موضوع قرار گرفته، ضمن آنکه هر دو نماینده هم در این ارتباط اظهارنظر رسمی داشته و اعلام نظر کرده اند.

4- ارائه اعداد و ارقام غیرواقعی و مورد پسند رسانه های معاند و مغایر با اطلاعات رسمی و اعلام شده کمیسیون های ذی ربط مجلس شورای اسلامی از سوی نماینده ای که خود در مجلس قبل در یکی از همین کمیسیون ها عضویت داشته است و به واسطه سوابق شغلی در سطوحی از فرماندهی انتظامی در صف و ستاد بحران های اجتماعی را تجربه کرده است، حتما می تواند از سوی مراجع نظارتی مجلس شورای اسلامی از جمله هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مورد توجه، آنالیز و رسیدگی دقیق قرار گیرد.

در انتها با تشکر از مسئولیت شناسی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در این مهم تاکید می گردد که شورای امنیت کشور در چارچوب ماموریت های محوله و تکالیف ابلاغی اقدامات مرتبط با طرح کاهش مصرف سوخت را با استفاده از ظرفیت های قانونی و در چارچوب تقسیم کار ملی با همکاری همه دستگاه ها به انجام رسانده و کل این فرایند را مستند کرده و کمافی سابق آماده است در هر یک از مراجع قانونی کشور نسبت به ابعاد مختلف موضوع، فرایند ها و جهات مختلف آن گزارش نماید.

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 777

به "جوابیه وزارت کشور در پاسخ به اظهارات نماینده تبریز، مجلس دهم در حوادث آبان ماه 98 قصوری را متوجه وزارت کشور نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوابیه وزارت کشور در پاسخ به اظهارات نماینده تبریز، مجلس دهم در حوادث آبان ماه 98 قصوری را متوجه وزارت کشور نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید