جنگل انجیلی و آبشار ولیلا؛ زیبایی هایی بی بدیل در بطن مازندران

به گزارش زرین گراف، آبشار ولیلا مازندران دوستداران بسیاری را در بین طبیعت گردها داشته و مشهور هست. ولیلا محیطی دور از هیاهوی و شلوغی های شهری و روزمره بوده و می تواند یکی از پیشنهادها برای سفرهای یک تا چند روزه باشد. با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا بدانید آبشار ولیلا کجاست و با زیبایی های جنگل انجیلی و آبشار ولیلا آشنا شوید.

جنگل انجیلی و آبشار ولیلا؛ زیبایی هایی بی بدیل در بطن مازندران

فهرست مطالب

موقعیت مکانیدرختان اطراف آبشار جهتهای دسترسی

موقعیت مکانی

محل قرارگیری آبشار ولیلا مازندران به شما این امکان را می دهد که پس از ساعتها راهپیمایی در میان تپه های کم شیب با ارتفاع کم و گذر از جنگل، به آبشار زیبایی برسید. هر چند آبشار ولیلا ارتفاع کمی دارد، ولی آنقدر زیباست که به شما اجازه نمی دهد به این زودی از آن دل بکنید. علاوه بر وجود آبشار ولیلا و آبشار سوادکوه، جنگل های منطقه از جذابیت منحصر بفردی برخوردار بوده و حس های مختلفی را به بیننده منتقل می نمایند.

درختان اطراف آبشار

درختان انجیلی گونه غالب جنگل های منطقه سوادکوه هستند. انجیلی درختی است با قامت بلند که ارتفاعش به 25 متر می رسد. برگهای این درختان در فصل بهار بنفش و قرمز، در فصل تابستان سبزه تیره و درخشان و در فصل پاییز زرد پررنگ، نارنجی سوخته و پررنگ و قرمز روشن خالص هستند. تنه درخت قهوه ای مایل به قرمز، صاف و صیقلی با لکه های قهوه ای روشن تا کرم رنگ بوده که در فصل زمستان حس گرما را به بیننده منتقل می نماید. چوب انجیلی بسیار سخت بوده و از این حیث، در زبانهای خارجی به چوب آهن معروف است.

جهتهای دسترسی

براساس مقاله آبشار ولیلا کجاست باید بدانید که ابتدا، باید جهت جاده فیروزکوه را طی نموده و پس از رسیدن به میدان شهر زیرآب، به سمت راست جهت خود را ادامه دهید تا آنکه به روستای اتو برسید. پس از گذر از این روستا، یک دوراهی خاکی سر راهتان قرار می گیرد که جهت سمت چپ، شما را به روستای ولیلا می رساند. پس از رسیدن به روستا، به سوی مسجد محل بروید، چرا که آنجا فضای مناسبی برای پارک وسیله نقلیه دارد. همچنین، جاده خاکی روبروی مسجد جهت حرکت به سمت سوخته سرا و جنگل های انجیلی سوادکوه را معین می نماید. آبشار ولیلا در یک و نیم کیلومتری روستای ولیلا قرار گرفته و شما می توانید با 3 ساعت پیاده روی در جنگل انجیلی به آبشار ولیلا برسید. در تمام طول جهت، شبرنگهای کوچکی نصب شده اند که به شما یاری می نمایند تا جهت خود را پیدا کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 657

به "جنگل انجیلی و آبشار ولیلا؛ زیبایی هایی بی بدیل در بطن مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل انجیلی و آبشار ولیلا؛ زیبایی هایی بی بدیل در بطن مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید