ثبت رکورد 895 مرگ کرونایی در روسیه، شمار قربانیان کرونا از 211 هزار نفر گذشت

به گزارش زرین گراف، با ادامه وخامت شیوع اپیدمی کرونا در روسیه، تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در این کشور به بیش از 7 میلیون و 637 هزار نفر افزایش یافته، حدود 212 هزار نفر جان باخته و بیش از 666 هزار بیمار همچنان تحت درمان هستند.

ثبت رکورد 895 مرگ کرونایی در روسیه، شمار قربانیان کرونا از 211 هزار نفر گذشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (سه شنبه) اعلام نمود که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید-19 در این کشور طی شبانه روز گذشته 895 مورد افزایش یافت که بیشترین موارد فوت روزانه مبتلایان به کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه است. این شاخص یک روز قبل 883 مورد ثبت شده بود.

در مجموع تا به امروز 211 ه زار و 696 شهفرایند روس در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. بیشترین موارد مرگ ناشی از کرونا در شهر مسکو - 72 مورد، در شهر سن پترزبورگ- 58 مورد، در منطقه سه وردلوفسک - 41 مورد، در منطقه راستوف-34 مورد و در منطقه کراسنودارسک هم 33 مورد گزارش شده است.

طبق گزارش این ستاد، تعداد موارد تأیید شده از آلودگی ویروس کرونا در سراسر روسیه طی یک روز گذشته 25 هزار و 110 مورد افزایش یافت تا تعداد افراد مبتلا به این عفونت در مجموع به 7 میلیون و637 هزار و 427 نفر برسد.

بدین ترتیب: یک هزار و 894 مورد آلودگی در شهر سن پترزبورگ، یک هزار و 788 مورد در منطقه مسکو و 631 مورد هم در منطقه سامارسکی شناسایی شده است. در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه به 666 هزار و 672 نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که تعداد شهفرایندان روس معالجه شده از عفونت کووید-19 طی یک روز گذشته 18 هزار و 568 نفر افزایش یافته تا تعداد شهفرایندان روس درمان شده به 6 میلیون و 759 هزار و 60 نفر برسد. مقدار بهبودی بیماران به فرایند نزولی خود ادامه داده و اکنون به سطح 88.5 درصد کل افراد مبتلا کاهش یافته است. یک هزار و 567 بیمار در شهر سن پترزبورگ، یک هزار و 163 بیمار در منطقه مسکو، 557 بیمار در جمهوری باشکیرستان و 461 بیمار هم در جمهوری کریمه بعد از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ها مرخص شدند.

بیشترین مقدار فوت بیماران کرونایی در مسکو طی دو ماه گذشته

این ستاد بطور جداگانه در مورد شرایط شیوع کرونا در مرکز روسیه هم اعلام نمود که تعداد مرگ و میر بیماران در اثر عوارض کووید-19 طی شبانه روز گذشته 66 نفر ثبت شد که بیشترین مقدار فوت روزانه مبتلایان از اوایل آگوست (اواسط مرداد ماه) است. در مجموع شمار تلفات این عفونت در شهر مسکو به 29 هزار و 314 نفر رسیده است.

موارد تازه آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو 3 هزار و 827 مورد شناسایی شده و بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در این شهر به یک میلیون و 654 هزار و 476 نفر افزایش یافته است.

ضمن اینکه با مرخص شدن دو هزار و 251 بیمار کرونایی از بیمارستان ا در مرکز، یک میلیون و 500 هزار و 434 نفر در کل دوره شیوع ویروس کرونا درمان شده و در حال حاضر 124 هزار و 728 بیمار در مسکو همچنان تحت درمان قرار دارند.

نگرانی مقامات روس از افزایش فرایند ابتلا به کرونا: هنوز احتیاجی به تعطیلی کامل کشور نیست

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام نمود که آهنگ کنونی واکسیناسیون در روسیه به منظور مبارزه پیروز با اپیدمی ویروس کرونا کافی نیست و شهفرایندان باید فعالانه تر واکسن بزنند.

پسکوف در عین حال یادآور شد که مقامات منطقه ها مختلف کشور با توجه به تغییر شرایط شیوع کرونا، اقدامات لازم برای جلوگیری از توسعه فرایند ابتلا را انجام می دهند و کرملین با دقت فرایند اوضاع را زیر نظر دارد. به گفته وی، با وجود نگرانی از شرایط کنونی مربوط به افزایش آمار مرگ و میر شهفرایندان در نتیجه این عفونت، تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده و هنوز صحبت بر سر تعطیلی کامل کشور مطرح نیست.

میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه هم روز گذشته (دوشنبه) شرایط شیوع اپیدمی کرونا در کشور را وخیم توصیف نموده و یادآور شد که تعداد بیمارانی که احتیاج به بستری شدن دارند، 25 درصد افزایش یافته است. به گفته وی، تنها 2 درصد از افراد واکسینه شده در روسیه بار دیگر به کووید-19 مبتلا شده اند که آنهم بسیار سبک بوده و این مسئله موثر بودن واکسن های روسی علیه کرونا را ثابت می نماید.

وزیر بهداشت یادآور شد که در حال حاضر بیش از 60 درصد افراد بالغ در روسیه در برابر کرونا واکسینه شده اند.

آنا پاپووا رئیس سازمان فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه هم اعلام نمود که شرایط شیوع بیکاری کرونا در این کشور بسیار وخیم شده و 12 منطقه فدرال شاهد رشد مقدار ابتلای شهفرایندان هستند و تنها در 5 منطقه فرایند کاهش آلودگی همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1031

به "ثبت رکورد 895 مرگ کرونایی در روسیه، شمار قربانیان کرونا از 211 هزار نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکورد 895 مرگ کرونایی در روسیه، شمار قربانیان کرونا از 211 هزار نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید