توسعه مزارع بادی با یاری مدل سازی رایانه ای

به گزارش زرین گراف، پژوهشگران دانشگاه استنفورد در آنالیز جدید خود، نوعی مدل رایانه ای ارائه داده اند که می تواند به توسعه بیشتر مزارع بادی یاری کند.

توسعه مزارع بادی با یاری مدل سازی رایانه ای

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تک اکسپلور، مزارع بادی، پروژه هایی عظیم و بسیار فنی هستند، اما توسعه آنها اغلب به تصمیمات شخصی مالکان زمین یا انجمن های کوچک تکیه دارد. پژوهشگران دانشگاه استنفورد (Stanford University) با توجه به قدرت انسان در برنامه ریزی مزارع بادی، مدلی را طراحی نموده اند که تاثیر نحوه تعامل توسعه دهندگان و مالکان زمین ها را بر موفقیت و هزینه مزارع بادی مورد آنالیز قرار می دهد.

ارین مکدونالد (Erin MacDonald)، استادیار مهندسی مکانیک دانشگاه استنفورد و از پژوهشگران این پروژه گفت: من حدود 10 سال، به آنالیز هزینه های مزارع بادی پرداخته ام و به این موضوع پی برده ام که اساسا تعامل هزینه میان افراد نادیده گرفته می گردد. مدل های کنونی به ما می گویند که چگونه می توان با یک روش متفاوت، کمی به ارزش مزارع بادی اضافه نمود؛ اما به دلایل پذیرفته شدن یا رد شدن یک مزرعه بادی در جامعه نمی پردازند.

پژوهشگران در این پروژه، مدلی را ارائه داده اند که می تواند عواملی مانند مالکیت زمین، جلسات مشارکت و پژوهش های مقدماتی زیست محیطی را ارزیابی کند و نحوه تاثیر این اقدامات را بر هزینه نهایی مزرعه بادی مورد آنالیز قرار دهد. تحلیل هزینه ها نشان می دهد که ممکن است این اقدامات بتوانند به صرفه جویی در هزینه ها یاری نمایند.

پژوهشگران امیدوارند که با ارائه ورودی های بیشتر به این مدل بتوانند به اصلاح آن یاری نمایند تا نهایتا میزان موفقیت پروژه ها را افزایش و هزینه ها را کاهش دهند.

توسعه دهندگان معمولا طی فرآیند برنامه ریزی برای یک مزرعه بادی، مدل هایی را برای پیش بینی هزینه ها و انرژی فراوریی به کار می برند. این مدل ها که مبتنی بر فرمول های ریاضی هستند، روابط میان قسمت های گوناگون یک پروژه را مورد آنالیز قرار می دهند. با وجود این مدل ها می توان مواردی مانند مواد مورد استفاده، میزان کار مورد احتیاج، زمین و تعامل میان ابداع نمایندگان مزارع بادی و مالکان زمین ها را آنالیز کرد.

مکدونالد و همکارانش پیش از این، مدلی را ابداع کردند که تصمیمات مالک را با مدل بهینه سازی تنظیم مزرعه بادی ادغام می کرد تا امکان فراوری انرژی بیشتر را فراهم کند. توسعه دهندگان با استفاده از این مدل می توانند به اولویت بندی مالکانی بپردازند که بیشترین تاثیر را بر موفقیت پروژه دارند. این پژوهش جدید، جزئیات بیشتری را در خصوص تعاملات مورد احتیاج برای فرآیند توسعه ارائه می دهد.

سیتا سیال (Sita Syal)، دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه استنفورد و نویسنده ارشد این پروژه، گفت: من با کار در صنعت انرژی دریافتم که مدل های مورد استفاده، اغلب فاقد ورودی انسانی هستند. ما تحلیل های مالی یا مهندسی را انکار نمی کنیم؛ اما توسعه دهندگان را تشویق می کنیم تا مزایای ارزیابی های اجتماعی را نیز در نظر داشته باشند.

ییکینگ دینگ (Yiqing Ding)، دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه استنفورد و از پژوهشگران این پروژه، گفت: این پژوهش می تواند چارچوبی را در اختیار توسعه دهندگان بگذارد تا بتوانند اقدامات متفاوت را ارزیابی نمایند و به مقایسه پیامدهای احتمالی هر یک از آنها بپردازند.

این پژوهش در Journal of Mechanical Design به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 270

به "توسعه مزارع بادی با یاری مدل سازی رایانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مزارع بادی با یاری مدل سازی رایانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید