تغذیه مناسب و پرهیز غذایی در زمان ابتلا به آنفولانزای معده

به گزارش زرین گراف، اگر به آنفولانزای معده در این فصل شیوع مبتلا شده اید و نمی دانید چه کنید تا از شر علائم آزاردهنده این بیماری ویروسی خلاص شوید، با فوت وفن همراه باشید تا با پیروی از نکاتی که به شما قصد داریم بگوییم حالتان به سرعت خوب گردد.

تغذیه مناسب و پرهیز غذایی در زمان ابتلا به آنفولانزای معده

آنفولانزای معده یا گاسترواِنتریت بیماری خاصی است که معمولاً با التهاب معده و روده های کوچک همراه است. این بیماری از نوع بیماری های ویروسی است نه باکتریایی. بنابراین، با آنتی بیوتیک قابل درمان نیست.

علائم بیماری آنفولانزای معده حالت تهوع، کم آبی بدن و استفراغ است. این بیماری در اصل بیماری خطرناکی نیست و بیشتر مردم پس از طی دوران بیماری بهبود کامل پیدا می نمایند. دوره ویروس آنفولانزای معده یک تا 10 روز است اما به طور میانه 3 تا 5 روز طول می کشد. بعضی از علائم را می توان با مصرف مواد غذایی خاص تسکین داد و آرام کرد. غذاها و نوشیدنی هایی که در زمان ابتلا به ویروس گاسترواِنتریت گوارش می گردد می توانند بر بیماری و شدت آن در بدن تأثیر گذارند.

پرهیز از کم آبی بدن

یکی از اهدافی که باید در زمان ابتلا به آنفولانزای معده دنبال کنید جایگزین کردن مایعاتی هستند که بدن شما در نتیجه علائم بیماری از دست داده است. اگر استفراغ شما دائمی بوده و نمی توانید مایعات را در معده خود نگه دارید، لازم است 2 تا 4 ساعت قبل از غذا خوردن یا نوشیدن هر چیزی فاصله بیندازید. نوشیدن اندازه اندکی از آب و دیگر نوشیدنی ها لازم است؛ مخصوصاً اگر ویروس آنفوانزی شکمی در بدن شما منجر به استفراغ شدید و کم آبی بدنتان شده است. بدن شما با این علائم ابتلا به آنفولانزای معده به سرعت قادر نخواهد بود آب از دست رفته بدن را جبران کند. نوشیدن مایعات بدون الکل یکی از راه های مبارزه بدن با آنفولانزای معده و تسکین مقداری از حالت تهوعی است که دچارش شده اید.

غذاهای جامد و آنفولانزای معده

آنفولانزای معده یکی از آن بیماری هایی است که خیلی با غذا کنار نمی آید. معمولاً افرادی که از آنفولانزای معده رنج می برند خیلی اشتها به خوردن غذا ندارند. وقتی حالت تهوع و استفراغ از بین رفت شما می توانید مایعات را قورت بدهید و باز هم خودتان را برای خوردن غذاهای جامد آماده کنید. برترین غذا برای مبتلایان به آنفولانزای معده غذای ساده است که به راحتی بتوانند آن را هضم نمایند. بیسکوییت ترد نمکی، ژلاتین، تخم مرغ و رشته فرنی یا نودل از انتخاب های خوبی در میان مواد غذایی هستند که افراد مبتلا به آنفولانزای معده می توانند مصرف نمایند.

غذاهایی برای برطرف کم آبی بدن

اسهال یکی از علائم رایج ویروس آنفولانزای معده است. این عارضه ناخوشایند ممکن است با خوردن بعضی از غذاهای خاص تسکین پیدا کند. یکی از رژیم های شایع در چنین مواقعی رژیم بِرَت (BRAT) نام دارد. این رژیم حاوی موز، برنج، سس سیب و نان تست است. نان تست خشک شده و موز از پرطرفدارترین انتخاب ها هستند زیرا در معده آرام می گیرند. معمولاً وقتی اسهال دارید نباید میوه مصرف کنید اما موز یکی از میوه هایی است که در این بیماری بسیار مفید است. اگر سس سیب را انتخاب می کنید، حتماً سس سیب واقعی باشد نه سیب تکه شده زیرا سیب معمولی می تواند علائم اسهال را بدتر کند.

پرهیز غذایی در زمان ابتلا به آنفولانزی شکمی

اگر به آنفولانزای معده مبتلا شده اید، باید از مصرف بعضی از غذاها پرهیز کنید. غذاهایی هستند که علائم آنفوانزای شکمی را بدتر و سیستم بدن شما را تحریک می نمایند؛ آن هم در زمانی که بدنتان سعی دارد از شر ویروس نجات پیدا کند. غذاهایی که باید از خوردن آنها اجتناب کنید شامل غذاهای تند و ادویه دار، غذاهای اسیدی، چرب و غذاهای پر از فیبر می گردد. گوشت، غلات دانه درشت و سبزیجات را می توانید در زمان ابتلا به آنفولانزای معده مصرف کنید. از خوردن لبنیات هم باید پرهیز کنید زیرا هضم لبنیات سخت است و محتمل است معده را تحریک نمایند.

حرف آخر

آنفولانزای معده یک ویروس رایج است که هر ساله میلیون ها نفر از امریکایی ها را آلوده می نماید. با این که این بیماری درمان قطعی ندارد، اما راه هایی وجود دارند که می توان با پیروی از آنها از ابتلا به این ویروس و بیماری پیشگیری کرد. دست های خود را مرتب بشویید، از تماس بدنی با افراد مبتلا به آنفولانزای معده بپرهیزید، چیزهایی که افراد مبتلا به این ویروس لمس نموده اند را ضدعفونی کنید. یادتان نرود غذا نیز عامل مهمی در درمان ویروس آنفوانزای معده به شمار می فرایند. مصرف مایعات فراوان و خوردن غذاهای مناسب در طول مدت ابتلا به آنفولانزای معده نقش مهمی را در فرایند بهبود و لذت بخش کردن خوردن غذا ایفا می نماید.

منبع: فوت و فن / healthfully.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1305

به "تغذیه مناسب و پرهیز غذایی در زمان ابتلا به آنفولانزای معده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه مناسب و پرهیز غذایی در زمان ابتلا به آنفولانزای معده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید