تصفیه عرق با فیلتراسیون پیشرفته در فضا

به گزارش زرین گراف، این فناوری شبیه به روشی کار می نماید که کلیه های ما آلودگی های مایعات بدن را فیلتر می نمایند. در کلیه ها، فاضلاب از پروتئین هایی به نام آکواپورین (aquaporin) عبور می نماید که عبور همه چیز جز آب را متوقف می نماید.

تصفیه عرق با فیلتراسیون پیشرفته در فضا

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی از این فناوری برای بازیافت و تصفیه عرق جهت تهیه آب آشامیدنی استفاده می نمایند.

محققان با ذکر این نکته که مسائل مدرن احتیاج به راه چاره های مدرن دارند، اعلام کردند که فیلتری که برای بازیافت و تصفیه عرق و حتی ادرار فضانوردان جهت تهیه آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد، به زودی می تواند برای تهیه آب آشامیدنی روی زمین نیز راه گشا باشد.

اکنون شرکت آکواپورین (Aquaporin)، شرکتی که سیستم بازیابی فاضلاب ناسا را طراحی نموده است، میخواهد از فناوری خود در زمین هم استفاده کند. این شرکت امیدوار است که این فناوری، دسترسی به آب آشامیدنی را در سراسر دنیا بهبود بخشد.

این فناوری شبیه به روشی کار می نماید که کلیه های ما آلودگی های مایعات بدن را فیلتر می نمایند. در کلیه ها، فاضلاب از پروتئین هایی به نام آکواپورین (aquaporin) عبور می نماید که عبور همه چیز جز آب را متوقف می نماید.

با توجه به اینکه ناسا میخواهد تا سال 2024 اولین زن و یک مرد دیگر را بر روی کره ماه فرود بیاورد و میخواهد در دهه 2030 میلادی اولین انسان ها را به سیاره مریخ ببرد، سیستم آکواپورین در حقیقت به فضانوردان یاری می نماید تا بیش از گذشته به اعماق فضا پرواز نمایند.

مطابق با بعضی رسانه ها تقریباً 2 میلیارد نفر در دنیا به آب آشامیدنی پاک دسترسی ندارند. سیستم شرکت آکواپورین می تواند برای از بین بردن آلودگی ها، آلاینده ها و حتی پلاستیک ها از منابع آب استفاده کند تا آن ها قابل شرب شوند.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 589

به "تصفیه عرق با فیلتراسیون پیشرفته در فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصفیه عرق با فیلتراسیون پیشرفته در فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید