تربت حیدریه، میزبان تورهای گردشگری مزارع زعفران

به گزارش زرین گراف، در مهر و آبان ماه امسال تورهای گردشگری مزارع زعفران در تربت حیدریه برگزار خواهد شد.

تربت حیدریه، میزبان تورهای گردشگری مزارع زعفران

علی محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه، گفت بازدید از مزارع تربت حیدریه برای تورهای گردشگری داخلی و خارجی در مهر و آبان سال جاری اجرا می شود.

علی محمدی گفت:

تربت حیدریه با توجه به وسعت زیاد مزارع زیرکشت محصول زعفران و حجم بالای تولید، به دیار طلای سرخ معروفیت داشته و 14 تور گردشگری داخلی و خارجی برای بازدید از مزارع زعفران تربت حیدریه در قالب گردشگری زعفران در مهر و آبان ماه سال جاری به همین علت و در جهت استفاده از این جاذبه برگزار می شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان نمود که این گردشگران از بزرگترین بازار گل کشور و پژوهشکده زعفران و مراحل فرآوری آن نیز علاوه بر بازدید از مزارع زعفران و مراحل جمع کردن و پاک کردن گل ها، بازدید و با چگونگی تهیه دمنوش های زعفرانی آشنا می شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه اضافه کرد:

در برنامه تورهای گردشگری بازدید از سایر جاذبه های تاریخی و گردشگری، کارگاه های صنایع دستی و اقامت گاههای بوم گردی نیز است.

به گفته وی با کمک و مشارکت شورا، هیئت امنا و مردم روستا بازسازی حسینیه تاریخی روستای برس آغاز شده است و مردم مشارکت 200 میلیون ریالی برای بازسازی این حسینیه تاریخی داشته اند که عملیات بازسازی این بنا شامل تعویض چوب های فرسوده، سبک سازی پشت بام، استحکام بخشی دیوارها و کاهگل بدنه ها خواهد بود.

تربت حیدریه دارای 50 اثرتاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 250 جاذبه تاریخی و گردشگری است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1276

به "تربت حیدریه، میزبان تورهای گردشگری مزارع زعفران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تربت حیدریه، میزبان تورهای گردشگری مزارع زعفران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید