تراکتور در سال 99 چه کرد؟

به گزارش زرین گراف، سال 99 سالی بر فراز و نشیب برای تراکتور بود. سرخ های تبریزی روزهای تلخ و شیرینی را تجربه کردند و حتی توانستند قهرمانی در جام حذفی را تکرار نمایند. نیمکت این تیم باز هم لرزان بود و مدیریت و مالک متمول باشگاه یعنی محمدرضا زنوزی دست به تغییراتی گسترده در تیم زد.

تراکتور در سال 99 چه کرد؟

کوشش برای آسیایی ماندن

تراکتور مدل 99 بهتر از سه، چهار سال اخیر بود. این تیم علی رغم تغییرات مختلف روی نیمکت، توانست با فزونی برابر استقلال برای دومین بار در تاریخ خود، قهرمان جام حذفی گردد و این جام را به تبریز ببرد. تراکتور با شکست پاس همدان، نود ارومیه، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان به فینال این رقابت ها رسید تا برابر استقلالی قرار بگیرد که توانسته بود در نیمه نهایی پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست دهد. تراکتوری ها نیمه اول را طوفانی شروع کردند سه بار توسط خانزاده، دژاگه و ایمانی به گل برسند و کوشش های استقلال و گل های قایدی و مطهری در نیمه دوم فایده نداشت تا شاگردان الهامی با نتیجه 3 بر 2 برابر رقیب تهرانی خود پیروز شوند و برا دومین بار تاریخ خود قهرمان جام حذفی فوتبال ایران گردد.

در لیگ نوزدهم، تراکتوری ها جدال سختی برای دریافت سهمیه با فولاد، استقلال، سپاهان و شهرخودرو داشتند و در نهایت توانستند به رده چهارم برسند و جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب نمایند. البته قرمزهای تبریزی هم به وسیله جام حذفی و هم به وسیله لیگ پیروز به کسب این سهمیه شدند و قهرمانی جام حذفی حضور آن ها در مرحله گروهی را مسجل کرد. در لیگ بیستم، شرایط تراکتور خیلی خوب پیش نرفت و آن ها خیلی زود از کورس قهرمانی جا ماندند و حالا هدف اصلی آن ها دریافت سهمیه است. تراکتور با 11 امتیاز اختلاف با صدر جدول و کسب 26 امتیاز در رده پنجم قرار گرفته است و سال سختی در انتظار خطیبی و شاگردانش است.

نیمکت لرزان تبریز

به نظر می رسد معیار و مقیاس انتخاب مربی در تبریز فرق دارد. کارنامه سال های اخیر مربیان خیلی برای زنوزی و باشگاهش مهم نیست و آن ها تنها علاقه دارند مربیانی را بیاورند که یا طرفداران دوست داشته باشند یا نام های بزرگی در گذشته برای خود دست و پا نموده اند. این تیم تبریزی توانست با ساکت الهامی قهرمان جام حذفی گردد و به رده چهارم لیگ برسد اما انگار نام الهامی مدیران این باشگاه را راضی نمی کرد و تصمیم دریافتد سکان راهنمایی تراکتور را به دست منصوریان بسپارند. منصوریانی که بیشتر از 5 هفته در تبریز دوام نیاورد و خیلی زود از سمتش برکنار شد.

در اقدامی عجیب، مسعود شجاعی مسئولیت فنی تیم را تا زمان معین شدن سرمربی جدید برعهده گرفت و توانست در 10 هفته ای که راهنمایی تیمش را برعهده داشت، نتایج نسبتا خوبی بگیرد. در نیم فصل لیگ بیستم، تراکتوری ها پیروز شدند رسول خطیبی را از نیمکت آلومینیوم جدا نمایند و به روی نیمکت خود بنشانند. 4 امتیاز از 9 امتیاز ممکن، حاصل کار خطیبی در تراکتور بوده و این مربی کار سختی در ادامه فصل خواهد داشت.

تصمیم های غیرمنتظره زنوزی

تغییر الهامی، آن هم پس از پیروزیت تراکتور اتفاقی عجیب بود و این تنها یک نمونه از تصمیمات عجیب مالک متمول تراکتور بود. جابجایی تابستانی و شفاف سازی محمد علیپور باعث شد تا او که به عنوان مدیرعامل باشگاه منصوب شده بود، از سمتش استعفا دهد و جواد سیاح جای او را بگیرد. حواشی این باشگاه در خاتمه سال 99 بیشتر شد؛ جایی که رحیمی، معاون باشگاه پس از صحبت هایی در مورد مسائل فنی و همچنین جدایی 3 ستاره این تیم یعنی احسان حاجی صفی، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی از سمتش اخراج شد.

پس از جدایی ناگهانی حاجی صفی، شایعات در مورد جدایی دژاگه و سجاعی نیز بالا گرفت و حتی منابع غیر رسمی خبر از توافق اشکان با آبی های پایتخت بودند اما در آخرین روزهای جابجایی زمستانی این اتفاق نیافتاد تا این دو کاپیتان سابق تیم ملی باز هم در تبریز و با پیراهن قرمز تراکتور در لیگ توپ بزنند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 730

به "تراکتور در سال 99 چه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکتور در سال 99 چه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید