بهترین فیلم هایی که در مراکش فیلمبرداری شده اند!

به گزارش زرین گراف، فیلمبرداری در کشور مراکش یکی از مهم ترین تجارت های این کشور اسن. کشور مراکش در شمال غربی قاره آفریقا قرار گرفته و در سال های اخیر شاهد پیشرفت نسبتا خوبی در این کشور بوده ایم. مراکش به داشتن بناهای تاریخی و غذاهای خوشمزه مشهور است، اما یکی از نکات جالبی که باید در رابطه با این کشور بدانید، آن است که مراکش در بین فیلمسازان هالیوودی نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد و به عنوان یکی از لوکیشن های مهم در بین این دسته از فیلمسازان به حساب می آید.

بهترین فیلم هایی که در مراکش فیلمبرداری شده اند!

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به نقش این کشور در صنعت سینما انداخته و در رابطه با آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

فیلمبرداری در مراکش | اهمیت مراکش برای فیلمسازان

مهم ترین دلیلی که مراکش تبدیل به یکی از لوکیشن های مهم برای فیلم سازی شده است، فضای این کشور در بخش های مختلف است. بیابان های مراکش بهترین مکان برای فیلمبرداری صحنه هایی است که در خصوص یک فضای تاریخی در آن صحبت شده است و از سوی دیگر اگر فیلمسازان بخواهد که یک کشور خاورمیانه را در فیلم های خود نشان بدهند، عموماً به سراغ مراکش رفته و لوکیشن اصلی را این کشور قرار می دهند.

امکانات و ویژگی هایی که کشور مراکش دارد، در کنار راحتی فرآیند فیلمسازی در آن باعث شده تا این کشور محبوبیت دو چندانی در بین فیلمسازان خارجی به دست بیاورد و شاهد آن باشیم که فیلم های بسیار زیادی در مراکش فیلم برداری شده است. در ادامه شما را با مهم ترین فیلم هایی که در کشور مراکش تصویربرداری شده اند آشنا نموده و در رابطه با هر یک از آن ها توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم.

اتللو

یکی از فیلم های کلاسیک و بسیار مهمی که در کشور مراکش تصویربرداری شده است، اتللو است. این فیلم توسط ارسن ولز کارگردان مشهور هالیوودی که کارگردان فیلم همشهری کین بوده است در مراکش فیلمبرداری شده است.

اتللو در واقع بر اساس نمایشنامه شکسپیر فیلمبرداری شده و در آن شاهد صحنه های تاریخی و رمانتیک بسیار زیادی هستیم. ارسن ولز کشور مراکش را به عنوان محل فیلمبرداری خود انتخاب نموده است.

فیلمبرداری در مراکش | لورنس عربستان

یکی دیگر از فیلم هایی که در کشور مراکش فیلمبرداری شده است، لورنس عربستان است که بر پایه زندگی توماس لورنس بوده و در آن بازیگران مشهوری همچون آنتونی کویین و عمر شریف ایفای نقش نموده اند. این فیلم نیز در کشور مراکش فیلمبرداری شده و شاهد استفاده از بیابان های مراکش در این فیلم هستیم.

مومیایی

در سال 1999 فیلمی در ژانر اکشن به کارگردانی استفان سومر با موضوع یک باستان شناس که به مصر رفته و کوشش می نماید تا از یک مقبره باستانی دیدن کند، ساخته شد. این فیلم که مومیایی نام دارد، توانست هواداران بسیار زیادی پیدا کند و نکته جالب این است که صحنه های بیابان این فیلم در کشور مراکش فیلمبرداری شده است.

فیلمبرداری در مراکش | اسکندر

اسکندر یکی دیگر از فیلم های مشهور هالیوودی است که در کشور مراکش فیلمبرداری شده است. این فیلم به زندگی نامه اسکندر مقدونی پرداخته و به دوره حمله این فرمانده و فتح ایران و هند می پردازد. بخش هایی از این فیلم که در آن شاهد حمله اسکندر مقدونی به ارتش ایران هستیم، در کشور مراکش فیلمبرداری شده است. از مهم ترین بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش نموده اند می توان به کولین فارل و آنجلینا جولی اشاره نمود.

شاهزاده ایرانی: شن های زمان

شاهزاده ایرانی یکی از بازی های ویدیویی جذاب و پرطرفداری است که توسط شرکت یوبی سافت ساخته شده و در بین ایرانی ها نیز هواداران بسیار زیادی دارد. در سال 2010 تصمیم بر آن شد که فیلمی بر اساس این بازی ساخته گردد و بازیگران مشهوری همچون جیک جیلنهال، جما آرترتون، بن کینگزلی و آلفرد مولینا در این فیلم ایفای نقش کردند.

بخش های بسیار زیادی از این فیلم با توجه به جریان داشتن در ایران باستان، در کشور مراکش فیلم برداری شد و شاهد صحنه های جذابی در این فیلم هستیم. اگر از هواداران مجموعه بازی های شاهزاده ایرانی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم تا حتماً به سراغ این فیلم رفته و آن را تماشا کنید.

فیلمبرداری در مراکش | تلقین

تلقین به عنوان یکی از بزرگترین و جذاب ترین فیلم های کریستوفر نولان شناخته می گردد و بازیگران مشهوری همچون لئوناردو دی کاپریو، الن پیج، تام هاردی، جوزف گوردن لویت، مایکل کین و… در این فیلم ایفای نقش نموده اند. داستان شگفت انگیز و جذاب این فیلم باعث شد تا شاهد آمار فروش فوق العاده برای آن باشیم.

یکی از بخش های فیلم تلقین در کشور کنیا و منطقه مومباسا روایت می گردد که در واقع این صحنه ها در شمال مراکش فیلمبرداری شده است و کریستوفر نولان این کشور را به عنوان محل فیلمبرداری خود انتخاب نموده است.

تک تیرانداز آمریکایی

فیلم تک تیرانداز آمریکایی بر اساس زندگی نامه یک سرباز آمریکایی بوده و در جنگ عراق روایت می گردد. این تک تیرانداز در طول مدت زمان خدمت خود توانسته رکورد تیراندازی پیروز را بشکند. این فیلم به کارگردانی کلینت ایستوود و با بازی بردلی کوپر به زندگی این سرباز آمریکایی می پردازد.

از نظر داستانی بخش های بسیار زیادی از این فیلم در کشور عراق روایت می گردد و به دلیل سختی کار برای فیلمبرداری چنین صحنه هایی در کشور عراق، کلینت ایستوود به عنوان کارگردان فیلم تصمیم گرفت تا این صحنه ها را در کشور مراکش ضبط کند.

فیلمبرداری در مراکش | ماموریت غیرممکن ملت یاغی

یکی از مجموعه فیلم های پرطرفدار و جذاب هالیوودی که هواداران بسیار زیادی دارد، مجموعه ماموریت غیر ممکن است. ماموریت غیرممکن یکی از مجموعه فیلم های هالیوودی است که بسیاری از افراد آن را دلیل محبوبیت و شهرت تام کروز می دانند. پنجمین قسمت از مجموعه فیلم های ماموریت غیر ممکن، ملت یاغی نام دارد که بخش هایی از آن در کشور مراکش فیلمبرداری شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 802

به "بهترین فیلم هایی که در مراکش فیلمبرداری شده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم هایی که در مراکش فیلمبرداری شده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید