برای داشتن یک خواب خوب این مواد غذایی را قبل از خواب بخورید

به گزارش زرین گراف، برخی از افراد با وجود کوشش های مختلف نمی توانند خواب مناسبی داشته باشند.

برای داشتن یک خواب خوب این مواد غذایی را قبل از خواب بخورید

کیفیت خواب بر همه ابعاد سلامتی تاثیر می گذارد و بدخوابی و بی خوابی می توانند خطر ابتلا به بعضی از بیماری ها را افزایش دهند. از این گذشته، کیفیت خواب می تواند به سلامت مغز و تقویت سیستم ایمنی افراد یاری کند و به همین خاطر توصیه می گردد که افراد در طول شب بین هفت تا نه ساعت بخوابند. راه چاره های گوناگونی برای حل این مسئله وجود دارد که یکی از آن ها، مصرف بعضی موادغذایی است. ترکیبات این موادغذایی می توانند در بهبود چرخه خواب خوب افراد اثر داشته باشند. در ادامه تعدادی از آن ها را معرفی می کنیم.

گردو از روش های داشتن خواب خوب

مطالعات مختلفی تاثیر گردو را بر بهبود کیفیت خواب مطرح نموده اند. مغز گردو انواع مختلفی دارد که برای مثال می توان به گردو تازه و خشک اشاره نمود. اگر قصد خرید گردو درجه یک را دارید این محصولات به صورت فله و بسته بندی در دسترس است و قیمت آن نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال ممکن است قیمت خرید با پوست با نوع بدون پوست متفاوت باشد.

گردو سرشار از ملاتونین، فیبر، چربی های سالم، منیزیم، فسفر و منگنز است. بعضی از محققان مدعی هستند از آنجایی که گردو سرشار از ملاتونین است می تواند به بهبود کیفیت خواب افراد یاری کند. به صورت کلی تحقیقات بیشتری ضروری است تا ارتباط بین مصرف گردو را با بهبود خواب آنالیز نمایند.

کیوی برای یک خواب خوب

کیوی سرشار از ملاتونین، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، ویتامین C، فیبر و مواد مغذی دیگر است و این میوه می تواند بر روی سلامت تاثیر مثبت داشته باشند. علاوه بر این، کیوی با توجه به ترکیبات خواب آوری که دارد می تواند به بهبود خواب یاری کند. درباره تاثیر کیوی بر روی خواب تحقیقات مختلفی اجرا شده است. برای مثال می توان به تحقیقات دانشگاه پزشکی تایپه در تایوان اشاره نمود.

محققان در این آنالیز متوجه شدند خوردن کیوی به صورت روزانه با شرایط خواب افراد در ارتباط است. جامعه آماری آن ها شامل زنان و مردانی می شد که درگیر اختلال خواب بودند. در این تحقیق، داوطلبان در طول چهار هفته، قبل از خواب دو عدد کیوی خوردند و محققان پس از آنالیز و ارزیابی فاکتورهای مختلف، متوجه تاثیر این میوه بر روی بهبود خواب شدند.

شیر گرم

شیرگرم یکی از راه های شناخته شده برای برطرف بی خوابی است. ملاتونین، کلسیم و ویتامین D از ترکیبات خواب آور موجود در شیر هستند. از این گذشته، شیر حاوی میزان زیادی تریپتوفان است و این ماده برای فراوری ملاتونین و سروتونین ضروری است و همان طور که ذکر شد ملاتونین و سروتونین تاثیر مهمی در خواب دارند.

بادام برای یک خواب خوب

بادام منبع خوبی از ملاتونین و منیزیم است. منیزیم کافی می تواند به بهبود کیفیت خواب افراد یاری کند. علاوه بر این، ملاتونین به بدن سیگنال می دهد که برای خواب آماده گردد. به همین علت، مواد غذایی حاوی منیزیم و ملاتونین مانند بادام می توانند به خواب کافی یاری نمایند.

ماهی چرب

ماهی چرب سرشار از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 است و این دو ماده مغذی می توانند سروتونین بدن را تنظیم نمایند. تنظیم شدن سروتونین به بهبود کیفیت خواب یاری زیادی می نماید. برای نمونه، در یک مطالعه نشان داده شد افرادی که در هفته سه بار ماهی سالمون می خوردند خواب بهتری داشتند.

پسته برای کیفیت خواب خوب

پسته هم می تواند به بهبود خواب افراد یاری کند. این مغز انواع گوناگونی دارد و به صورت تازه، خام و شور در دسترس است. برای خرید پسته های ایرانی مانند پسته رفسنجان، اکبری و دامغان می توانید از روش خرید آنلاین هم بهره ببرید. برای مثال، خرید پسته احمد آقایی برترین نمونه است. درباره قیمت کیلویی پسته و به صورت کلی قیمت امروز آن می توانید از فروشگاه های آنلاین اطلاعات لازم را به دست بیاورید. خرید اینترنتی این محصول مزایای مختلفی دارد.

بعضی از تحقیقات نشان داده اند پسته سرشار از ملاتونین است و از این رو می تواند به بهبود خواب افراد یاری کند. البته برای معین شدن تاثیر پسته بر بهبود خواب ضروری است تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

بوقلمون

بوقلمون سرشار از پروتئین و تریپتوفان است. همان طور که ذکر شد تریپتوفان باعث افزایش سروتونین می گردد و به همین علت، خوردن بوقلمون می تواند به کیفیت خواب خوب افراد یاری کند. علاوه بر مصرف بوقلمون، مصرف مرغ و تخم مرغ هم می تواند به بهتر شدن کیفیت خواب افراد یاری کند. البته ضروری است از مصرف بال مرغ سرخ شده یا ماهی سرخ شده قبل از خواب پرهیز کرد.

اسفناج برای خواب خوب

کمبود منیزیم یکی از دلایل بی خوابی افراد است. این در حالی است که اسفناج منبع خوبی از منیزیم است و بنابراین، می تواند به بهبود کیفیت خواب خوب یاری کند. علاوه بر اسفناج مواد غذایی دیگری هم حاوی منیزیم هستند که برای مثال می توان به سبزیجات برگ دار و لوبیاچیتی اشاره نمود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درمورد مواد غذایی که به تنظیم خواب شما یاری مینمایند این مطلب را نیز مطالعه کنید.

در خاتمه، خواب کافی و مناسب برای حفظ سلامتی افراد اهمیت زیاد دارد. بسیاری از افراد درگیر بدخوابی و بی خوابی هستند که خوشبختانه راه های مختلفی برای حل این مسئله وجود دارد. مصرف بعضی از انواع موادغذایی که حاوی ترکیبات خواب آور مانند ملاتونین هستند می توانند به بهبود خواب یاری نمایند. گردو، بادام، اسفناج و شیرگرم از جمله مواد غذایی هستند که می توانند به بهتر شدن خواب افراد یاری نمایند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1454

به "برای داشتن یک خواب خوب این مواد غذایی را قبل از خواب بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای داشتن یک خواب خوب این مواد غذایی را قبل از خواب بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید