این ربات چهارپا از دیوار های آهنی بالا می رود

به گزارش زرین گراف، ربات MARVEL در آزمایشگاه توانسته حتی از شکاف هایی با عرض 10 سانتی متر و موانع با ارتفاع 5 سانتی متر عبور کند. این ربات قادر است از روی زمین به دیوار منتقل گردد و بعد از دیوار به سقف برود. حداکثر قابلیت حمل بار در این دستگاه سه کیلوگرم اعلام شده است.

این ربات چهارپا از دیوار های آهنی بالا می رود

ربات های چهارپا قبلاً هم وجود داشتند، اما حالا محققان مؤسسه پیشرفته علم وفناوری کره جنوبی به همراه همکاران خود در دانشگاه ایلینوی، ربات چهارپا جدیدی به نام MARVEL ساخته اند که پا های مغناطیسی دارد و می تواند از دیوار های آهنی بالا رفته و روی سقف های آهنی حرکت کند.

دانشمندان این ربات چهارپا را با هدف یاری به انسان ها در انجام مأموریت های خطرناک مانند نگهداری و تعمیر تانکر های نفت، پل ها و برج های آب ساخته اند. MARVEL از ترکیبی از الاستومر های مغناطیسی و آهنربا های الکتریکی استفاده می نماید تا در زمان احتیاج، خاصیت آهنربایی را در پا های خود ایجاد کند و در موقع مناسب این خاصیت را از بین ببرد.

با این کار، ربات به راحتی می تواند روی سطوح آهنی قدم بردارد. MARVEL درست مثل گربه ها از پا های جلویی خود برای آزمایش پایداری سطوح استفاده می نماید و بعد اگر شرایط مناسب بود، پا های عقبی خود را در پی می آورد.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

ربات MARVEL می تواند موانع را پشت سر بگذارد

ربات MARVEL در آزمایشگاه توانسته حتی از شکاف هایی با عرض 10 سانتی متر و موانع با ارتفاع 5 سانتی متر عبور کند. این ربات قادر است از روی زمین به دیوار منتقل گردد و بعد از دیوار به سقف برود. حداکثر قابلیت حمل بار در این دستگاه سه کیلوگرم اعلام شده است.

ربات ساخت محققان کره ای و آمریکایی در آزمایش های دنیا واقعی پیروز شد از بدنه انحنادار یک تانکر قدیمی که پوسته آن زنگ زده و کهنه شده بود، بدون مشکل با سرعت 0.35 متر بر ثانیه بالا برود. حداکثر سرعت حرکت این ربات به 0.7 متر بر ثانیه می رسد و او حتی در آزمایش ها نشان داد که می تواند موانع احتمالی را دور بزند.

دانشمندان دستاورد های خود در زمینه فراوری ربات MARVEL را در مجله Science Robotics منتشر نموده اند. استفاده از ربات های چهارپا که ظاهر آن ها شبیه سگ به نظر می رسد، چند سالی است در دنیای رباتیک رواج پیدا نموده و احتمالاً مشهورترین نمونه این ربات ها Spot، محصول شرکت بوستون داینامیکس است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1369

به "این ربات چهارپا از دیوار های آهنی بالا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ربات چهارپا از دیوار های آهنی بالا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید