ایران، رتبه اول پرداخت یارانه انرژی در جهان را دارد

به گزارش زرین گراف، خبرگزاری خبرنگاران- مدیربخش صنعت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: ایران، رتبه اول پرداخت یارانه انرژی در جهان را دارد.

ایران، رتبه اول پرداخت یارانه انرژی در جهان را دارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمدرضا خطاطی اضافه کرد: براساس آخرین گزارش های مراجع بین المللی، کشورما در فهرست پرداخت کنندگان یارانه انرژی، با اختلاف زیاد نسبت به دومین کشور، درصدر قرار گرفته است.

خطاطی گفت: براساس آخرین آمار ارائه شده در ترازنامه منابع هیدروکربوری کشور در سال 96، ایران سالانه 51 و 2 دهم میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از یارانه انرژی، در بخش صنعت پرداخت می شود، اضافه کرد: 34 درصد این یارانه، در حوزه نیروگاهی پرداخت می شود.

خطاطی گفت: حوزه های پالایشگاهی، پتروشیمی، و صنایع انرژی بر، مانند سیمان و فولاد، بیشترین سهم یارانه انرژی را دریافت می کنند و بخش خانگی، تجاری و حمل ونقل در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر بخش صنعت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، با تاکید براینکه باید از اتلاف منابع انرژی جلوگیری کنیم، گفت: درهمین راستا، اقدام های اساسی درحال انجام است.

خطاطی گفت: 10 طرح در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت در نیروگاه ها، پتروشیمی، پالایشگاه ها و صنایع سیمان و آهن تدوین شده و برای بررسی و تصویب به شورای اقتصاد ارائه شده است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش خانگی و تجاری هم، طرح هایی ارائه شده که می توان به طرح توسعه حمل ونقل ریلی، حذف خودرو های فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بهبود شرایط اتوبوس ها و دربخش خانگی، استفاده از بخاری هایی با بازده بیشتر و هوشمند کردن موتورخانه ها در واحد های مسکونی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، مدیر بخش صنعت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، گفت: اتلاف انرژی در ایران، بسیار بیشتر از استاندارد های جهانی است و جلوگیری از این امر ضروری است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 619

به "ایران، رتبه اول پرداخت یارانه انرژی در جهان را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، رتبه اول پرداخت یارانه انرژی در جهان را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید