ایده ها و نکات تازه دکوراسیون منزل اسپرت همراه با تصویر

به گزارش زرین گراف، دکوراسیون منزل اسپرت برخلاف تصور عموم افراد، پر از انرژی و شادابی است و اگر می خواهید فضایی به دور از تجملات داشته باشید و در عین حال سبکی انتخاب کنید که با آپارتمان یا خانه کوچک شما کاملا ست باشد، سبک اسپرت بهترین گزینه است. البته آنچه که در ایران به نام سبک اسپرت شناخته می شود، شباهت زیادی با سبک معاصر دارد و باید کاملا حواستان به ظرافت های خاص این نوع سبک باشد. مدل دکوراسیون اسپورت منزل و نحوه چیدمان اجزا بسیار بیشتر از جزئیات اهمیت دارد به همین دلیل باید همه چیز دقیقا در جای درست خود باشند. در ادامه به نکات اصلی و قوانین این سبک دکوراسیون داخلی منزل اشاره می کنیم.

ایده ها و نکات تازه دکوراسیون منزل اسپرت همراه با تصویر

جدیدترین ایده های چیدمان دکوراسیون منزل به سبک اسپرت

دکوراسیون اسپورت منزل که می توانیم تا حد زیادی مشابه با سبک معاصر بدانیم، نکات و قوانین خاص خود را دارد که نحوه انجام آنها را به شما آموزش می دهیم. توجه داشته باشید که هر بخش باید با پیروی از این اصول انجام شوند تا نتیجه نهایی ایجاد فضایی آرامش بخش و با حس مثبت باشد:

  • رنگ: رنگ خنثی اصلی ترین گزینه شما برای رنگ آمیزی دکوراسیون داخلی منزل اسپرت می باشد چون خانه های کوچک عمدتا با این سبک تزئین می شوند و رنگ های خنثی به بزرگتر جلوه دادن محیط داخلی کمک زیادی می کنند. توجه داشته باشید رنگ های خنثی علاوه بر دیوار و سقف برای رنگ آمیزی ثانویه یعنی پرده و مبلمان هم استفاده خواهد شد.
  • اهمیت خطوط در طراحی دکوراسیون منزل اسپرت بسیار بالاست: استفاده از خطوط عمودی و افقی در جای درست بسیار مهم است. به نام مثال استفاده از آجرهای پر رنگ برای دیوارها که خطوط افقی ایجاد می کنند، سقف های بلند، پنجره های با فریم مشخص برای ایجاد خطوط عمودی، قاب روی دیوار و مجسمه ها همگی اهمیت زیادی دارند. توجه داشته باشید که هر کدام به نسبت کافی نیاز هستند و به طور کلی در دکوراسیون خانه اسپرت از شلوغ کردن فضا پرهیز می گردد.
  • مبلمان: دکوراسیون اسپورت منزل ایرانی را نمی توان بدون مبلمان البته با جسارت زیاد در انتخاب نوع آن تصور کرد. همانطور که گفتیم رنگ مبلمان هم باید از بین رنگ های خنثی انتخاب گردد. نوع مبلمان باید طوری باشد که در عین سادگی و داشتن بافتی نرم کاملا شیک و امروزی باشند. هیچ گونه تزئینات یا کار دست بر روی مبلمان و صندلی دیده نمی گردد و مبلمان از نوع پایه دار انتخاب می شوند. مبلمان چستر یکی از گزینه های مناسب به تعداد می رود.
  • کفپوش: کفپوش در دکوراسیون خانه های اسپرت معمولا از جنس فرش نیست. عمدتا پارکت، سرامیک و یا لمینت گزینه های محبوب این نوع سبک دکوراسیون داخلی است. چنانچه در آپارتمان زندگی می کنید و نگران صدای رفت و آمد خود هستید می توانید در مکان های پر رفت و آمد از فرش های وینتیج استفاده نمایید.
  • نورپردازی: هر نوع مدل دکوراسیون داخلی منزل اسپرت بدون نورپردازی مناسب به محیطی دلگیر و بی روح تبدیل خواهد شد. وقتی صحبت از نورپردازی مناسب برای سبک اسپرت می گردد، چراغ های ریلی مدرن و هالوژنی مخفی و یا سرتاسری سقفی به فکر خطور می کند که همه با زیبایی های آن آشنا هستیم. نورگیری مناسب در دکوراسیون خانه کوچک اسپرت بسیار اهمیت دارد تا فضای شما را بزرگتر و بهتر نشان دهد به همین دلیل معمولا اگر امکان پذیر باشد برای پنجره ها از پرده استفاده نمی کنند و سعی می کنند با شید نقطه دید به درون خانه را کور کنند.

اگر خاطرتان باشد توصیه کردیم که برای دکوراسیون منزل اسپرت از تعدادی قاب هنری و مجسمه هم استفاده کنید. در سبک اسپرت به لزوم نورپردازی تأکیدی برای آنها هم سفارش شده است.

  • کابینت: رنگ کابینت ها هم به رنگ خنثی مثل مشکی انتخاب می شوند. در طراحی کابینت برای دکوراسیون داخلی اسپرت منزل، توصیه شده تا از نوع دستگیره مخفی استفاده گردد. برای قسمت جزیره آشپزخانه (اختکمک است) از سنگ مرمر یا بسیار محکم گرانیت استفاده کنید. سینک آشپزخانه هم از سنگ گرانیت و به رنگ مشکی همراه با سنگ روکابینتی سفید انتخاب گردد.
  • حمام و سرویس بهداشتی: حمام های بزرگ و شیشه ای جای خود را به طراحی های قدیمی داده اند. چراغ های سقفی توکار هالوژنی، کاشی کاری های با رنگ روشن، قفسه مخصوص قرارگیری لوازم حمام و کنسول سرویس بهداشتی از جمله مواردی است که در تزئین دکوراسیون منزل اسپرت برای فضای حمام و سرویس بهداشتی باید به آنها توجه کرد.
  • اتاق خواب: تخت خواب های ساده و شیک با پایه های چوبی و تشک های فنری یا طبی مناسب، بهترین گزینه برای دکوراسیون منزل اسپرت می باشند. کمد دیواری مدرن با دستگیره های مخفی و رنگ آمیزی شیک و خنثی گزینه های توصیه شده است. برای اتاق خواب فقط باید از فرش های وینتیج یا کوچک برای جلوی تخت استفاده کنید. نورگیری با پنجره های بلند و قدی و نورپردازی سقفی هالوژنی برای بهتر جلوه دادن فضای داخلی توصیه می شوند.
منبع: اتاق
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 937

به "ایده ها و نکات تازه دکوراسیون منزل اسپرت همراه با تصویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده ها و نکات تازه دکوراسیون منزل اسپرت همراه با تصویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید