اولین واحد بزرگترین کارخانه ال ان جی دنیا از چین به روسیه اعزام شد

به گزارش زرین گراف، اولین بخش از بزرگترین کارخانه گاز مایع طبیعی دنیا روز پنج شنبه به سمت مقصدی در قطب شمال واقع در خاک روسیه بارگیری شد.

اولین واحد بزرگترین کارخانه ال ان جی دنیا از چین به روسیه اعزام شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، بدین منظور از یک کشتی باری در یک پایگاه فراوریی در شرق چین واقع در استان ژیانگ استفاده شد.

این واحد ده هزار تنی گاز مایع طبیعی قرار است ظرف 25 روز به مورمانسک در شمال غربی روسیه برسد. بعلاوه قرار است 13 واحد دیگر از این دست هم به همین مقصد اعزام شوند. واحدهای یادشده در کنار هم پروژه گاز طبیعی ALNG2 قطب شمال روسیه را شکل می دهند که بزرگترین طرح گاز طبیعی دنیا است که در آب های اقیانوس قطب شمال اجرا می گردد.

اجرای این طرح بر عهده شرکت نوواتک است که بزرگترین فراوریکننده مستقل گاز طبیعی روسیه محسوب می گردد. کارخانه فراوری گاز طبیعی مذکور در منطقه خودمختار یامالو-ننتس در غرب سیبری برپا می گردد که بیش از 40 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی را در خود جای داده و معادل 85 درصد از منابع گاز طبیعی روسیه و 37 درصد از کل ذخائر گاز طبیعی اثبات شده دنیا است.

کارخانه یادشده دارای سه خط فراوری گاز طبیعی است که ظرفیت فراوری سالانه هر یک به 6.6 میلیون تن می رسد. شرکت چینی Wison Offshore & Marine (WOM) توانسته 150 هزار تن ماژول های مختلف را برای این کارخانه فراوری کند و انتظار می رود تکمیل این کارخانه که از دسامبر سال 2019 شروع شده تا سال 2022 به اتمام برسد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 964

به "اولین واحد بزرگترین کارخانه ال ان جی دنیا از چین به روسیه اعزام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واحد بزرگترین کارخانه ال ان جی دنیا از چین به روسیه اعزام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید