افزایش حمایت از واحدهای فناور در سال 99، رشد چشمگیر تعداد شرکتها

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، مسعود ابراهیمی در مراسم رونمایی از طرح جامع پژوهش پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به فعالیت های پارک طی سال های اخیر گفت: از نظر زیر ساخت در ابتدای سال 94، 300 متر فضا در اختیار پارک بود که در سال 97 به 1500 مترمربع رسید و ان شاالله در سال 99 با افتتاح ساختمان جدید مجموعه فضاهای دراختیار پارک به 10 هزار متر مربع برسد.

افزایش حمایت از واحدهای فناور در سال 99، رشد چشمگیر تعداد شرکتها

وی خاطر نشان کرد: تدوین برنامه راهبردی پارک، طرح جامع پردیس پژوهش، اصلاح اساسنامه پارک، به روز رسانی و تصویب آئین نامه های مربوط به پذیرش، ارزیابی و اعطای گرنت به واحدهای فناور و اصلاح جدی در حوزه ساختاری و پرسنلی پارک از جمله اقداماتی است که در جهت بهبود فرایند کار پارک اجرا شده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس اذعان داشت: در بلوار پژوهش، چند مرکز تحقیقاتی و پژوهشگاه های مختلف وجود دارد و دسترسی های مناسبی به اتوبان کرج، فرودگاه مهرآباد و مترو دارد. به دلیل همه این مزیت ها، وزارت علوم تصمیم گرفته این محل را به شهرک علمی تحقیقاتی تهران تبدیل کند و دانشگاه تربیت مدرس نیز مصمم است به عنوان حامی طرح و با توجه به داشتن زیرساخت های لازم در این زمینه نقش آفرینی کند.

ابراهیمی همچنین از رشد چشمگیر تعداد شرکت های مستقر در پارک، رشد برنامه های ترویجی و آموزشی پارک، استقرار مرکز مشاوره واحدهای فناور و برگزاری نمایشگاه ها در حوزه های مختلف فناوری نسبت به سه سال گذشته خبرداد و گفت: ما در اکوسیستم دانشگاه تربیت مدرس تا قبل از سال 97 شتاب دهنده ای نداشتیم و در حال حاضر 3 شتاب دهنده در اکوسیستم کسب و کار دانشگاه مستقر هستند که تا سرانجام سال 99 به 5 شتاب دهنده خواهد رسید. همچنین یاری به واحدهای فناور پارک در سال 94، 100 میلیون تومان بود که این رقم در سال 98 به 40 میلیارد تومان رسید و پیش بینی ما برای سرانجام سال 99، رقم 100 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به برنامه های آینده پارک در سال 99 توضیح داد: تصویب ناحیه نوآوری دانشگاه، مشخص تکلیف پردیس شهید بابایی، اتمام ساختمان نیمه کاره در دانشکده کشاورزی از جمله این برنامه هاست که ساختمان نیمه کاره دانشکده کشاورزی حدود 13 هزار متر مربع زیربنا دارد که در صورت تأمین اعتبار و تکمیل آن می توانیم آن را به مرکز شتاب دهی حوزه کشاورزی و دامپروری تبدیل کنیم و با افتتاح ساختمان شماره یک که امروز صورت گرفت نیز این قسمت می تواند به قطب شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و دامپروری تبدیل گردد.

لازم به ذکر است در مراسم امروز کلنگ احداث ساختمان یکی از شرکت های رشد یافته در پارک علم و فناوری دانشگاه که توانسته با موفقیت قراردادهای عظیم بین المللی را منعقد نماید به زمین زده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 30

به "افزایش حمایت از واحدهای فناور در سال 99، رشد چشمگیر تعداد شرکتها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حمایت از واحدهای فناور در سال 99، رشد چشمگیر تعداد شرکتها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید