ادامه آتش سوزی های گسترده در کانادا درپی گرمای شدید هوا

به گزارش زرین گراف، با افزایش بی سابقه دمای هوا در کانادا آتش سوزی های گسترده در این کشور در حال پیشروی است.

ادامه آتش سوزی های گسترده در کانادا درپی گرمای شدید هوا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، مقامات کانادایی در منطقه بریتیش کلمبیا در بخش غربی این کشور این روز ها به شدت در حال مهار آتش سوزی های گسترده ای هستند که به دلیل افزایش دمای بی سابقه در کانادا به وقوع پیوسته است.

ارتش کانادا در روز های اخیر تلاش کرده بخشی از این آتش سوزی ها را از طریق تجهیزات هوایی مهار کند.

روز یکشنبه دولت کانادا در بیانیه ای از تمامی نیرو های ارتش خواست با به کارگیری تجهیزات خود در مهار این آتش سوزی ها و نیز تخلیه اضطراری این منطقه ها کمک کنند.

به گفته مقامات محلی، تا به حال صد ها هزار نفر از مردم کانادا به دلیل تشدید آتش سوزی های ناشی از گرمای بی سابقه در این کشور مجبور به تخلیه اضطراری خانه های خود شده اند.

کارشناسان می گویند تغییرات اقلیمی هر سال بر شدت گرما و تلفات ناشی از آن می افزاید و تشدید این موضوع می تواند یکی از مسائل اساسی دولت ها در سال های بعد باشد.

به گفته مقامات آمریکا فقط در بخش غربی این کشور بیش از 180 منطقه مختلف درگیر آتش سوزی است که مسئولان هراس دارند این آتش سوزی ها به دلیل تداوم موج گرما به سایر نقاط هم توسعه یابد.

به گفته رسانه های خبری، تا به حال بیش از 500 نفر تنها در بخش غربی کانادا به دلیل موج بی سابقه گرما جان خود را از دست داده اند. مقامات می گویند بیم آن می رود این تعداد در روز های آینده به دلیل تداوم شرایط آب و هوایی افزایش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1126

به "ادامه آتش سوزی های گسترده در کانادا درپی گرمای شدید هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه آتش سوزی های گسترده در کانادا درپی گرمای شدید هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید