ابطال پروانه استاندارد 95 واحد تولیدی و سه آزمایشگاه همکار

به گزارش زرین گراف، خبرنگاران/یزد مدیرکل استاندارد استان یزد با اشاره به ابطال پروانه استاندارد 95 واحد تولیدی و پروانه فعالیت سه آزمایشگاه همکار استاندارد طی سه سال اخیر، گفت: به هیچ وجه برای حفاظت از سلامتی و ایمنی مردم، در برابر تخلفات در این حوزه چشم پوشی نخواهیم کرد.

ابطال پروانه استاندارد 95 واحد تولیدی و سه آزمایشگاه همکار

به گزارش خبرنگاران، محمد حسین ماجدی اردکانی در نشست خبری که به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار گردید، در رابطه با عملکرد سه سال گذشته این دستگاه های اجرایی اظهار کرد: اداره کل استاندارد استان در این مدت اقدام به صدور 242 مورد پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی نموده و ژروانه استاندارد حدود 1800 واحد استان را نیز تمدید نموده است.

وی اضافه نمود: البته در همین رابطه اخطارها و تعلیق های فراوانی در مورد واحدهای تولیدی استان اجرا شده که به ابطال پروانه استاندارد 95 واحد نیز منجر شده است.

ماجدی با بیان این که در همین مدت از واحدهای تولیدی فعال استان 77676 مورد نمونه برداشت و از این تعداد 7021 مورد تحت آزمون قرار گرفته است، اضافه نمود: برای حفاظت از سلامت و ایمنی مردم به هیچ وجه در برابر تخلفات چشم پوشی نخواهیم کرد و با وجود این که در شرایط مالی امروز جمع آوری محصولات غیراستاندارد واحدهای تولیدی از سطح بازار خوشایند نیست، اما در صورت لزوم به این امر مبادرت خواهیم کرد و حتی در صورت احتیاج این کالاها معدودم می گردد.

وی گفت: خوشبختانه به همین دلیل نیز هم اکنون اطمینان خوبی در مورد کالاهای تولیدی استان در سطح بازار وجود دارد، اما با این وجود طی سه سال گذشته 21 هزار مورد بازرسی از واحدهای عرضه کالاها در سطح بازار نیز اجرا شده و در این مورد 1200 مورد نمونه برداری و موارد مشکوک مورد آزمون قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان یزد افزود: در همین رابطه نیز مراکزی که به توزیع کالای غیراستاندارد مبادرت می کردند، ضمن جمع آوری و معدوم سازی این کالاها، به مراجع قضایی برای رسیدگی به پفراینده تخلف ارجاع شدند.

وی در ادامه نیز از صدور 3792 مورد گواهینامه صادارتی در سه سال گذشته از سوی دست اندرکاران حوزه های مربوطه مستقر در اداره کل استاندارد استان یزد هم چنین نمایندگی استاندارد در محل گمرک استان اطلاع داد.

ماجدی اردکانی در رابطه با نظارت های اجرا شده در رابطه با صنعت طلای استان نیز گفت: با توجه به این که صنعت طلا در استان یزد یک صنعت کم آب خواه با قدمتی حدود 400 ساله است، این هنرصنعت مورد توجه و حمایت استاندارد قرار گرفته و در این راستا تعداد 736 نمونه از سطح بازار جمع آوری و مورد آزمون قرار گرفته است.

وی با اشاره به تدوین و تخصص زرگران یزدی، شرایط این صنعت در استان بسیار مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسئولان استان شاهد رونق بیش از پیش این صنعت و ورود آن به بازارهای جهانی باشیم.

مدیرکل استاندارد استان یزد یکی دیگر از اقدامات اجرا شده در این مدت را راه اندازی نمایندگی میبد برشمرد و با اشاره به کمبود نیروی انسانی این نمایندگی گفت: با رایزنی های اجرا شده با فرماندار و نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی در نظر داریم با انتقال نیروهای اداری آموزش دیده سایر دستگاه ها، این مشکل را رفع کنیم.

وی هم چنین با اشاره به راه اندازی ایجاد سه دفتر استانداردسازی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد، کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، اتحادیه صنف طلاسازان و طلافروشان یزد، اظهار کرد: در سال آینده نیز یک مورد دفتر استانداردسازی را در بندر خشک استان راه اندازی خواهیم کرد.

وی تکمیل آزمایشگاه مرجع کاشی و سرامیک، اخذ مجوز کارگروه معین ماهیت فرآورده های نفتی و دریافت لوح تقدیر در جشنواره شهید رجایی را از دیگر دستاوردهای این اداره کال برشمرد و گفت: اداره کل استاندارد با وجود داشتن 56 آزمایشگاه همکار که به استناد آزمایش های آنها نسبت به صدور و ابطال پروانه استاندارد واحدهای مختلف اقدام می نماید، از سال 93 سخت گیری هایی را در بحث نظارت بر این آزمایشگاه ها صورت داده و متأسفانه نظر به اهمیت موضوع در سال 94 و 95 اقدام به ابطال پروانه فعالیت سه مورد از این آزمایشگاه ها نموده است.

ماجدی اردکانی با نامطلوب خواندن شرایط آسانسورهای استان به علت وجود نداشتن مرجع مشخصی در این رابطه گفت: هم اکنون میانگین تعداد بازرسی آسانسور جهت اخذ گواهی استاندارد در استان را 5.5 نوبت است که با فرض میزان مطلوب بازرسی برای هر آسانسور 3 نوبت، متأسفانه آمار موجود بالاتر از میزان مطلوب است .

وی اضافه نمود: این میانگین ماحصل نتایج آنالیز آماری از بازرسی های اجرا شده روی آسانسورهای نصب شده از سوی 14 شرکت و مربوط به 112 گواهی استاندارد صادر شده در استان است.

وی گفت: خوشبختانه در یکسال گذشته با اقدامات اجرا شده و خلع یدها و اخطارهایی که در این رابطه صادر شده است، شرایط فرایند بهتری پیدا نموده است، اما یکی از مهم ترین مشکلاتی که در این رابطه وجود دارد مربوطه به چال های آسانسور است که در این رابطه نیز با نظام مهندسی ساختمان رایزنی هایی شده است،.

مدیر کل استاندارد استان یزد در مورد استانداردسازی فضاهای و مراکز اقامتی گردشگری نیز اظهار کرد: مراکز اقامتی گردشگری تحت استانداردهای سازمان میراث فرهنگی فعالیت دارند، اما پیشنهاد کردیم که با جمع آوری این استانداردها و تدوین استاندارد ملی در این خصوص، تمام مراکز اقامتی کشور در قالب این استانداردها فعالیت نمایند.

در خاتمه این نشست خبری، سه خبرنگار پیشکسوت و سه خبرنگار فعال در این عرصه نیز با لوح تقدیر تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 12

به "ابطال پروانه استاندارد 95 واحد تولیدی و سه آزمایشگاه همکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابطال پروانه استاندارد 95 واحد تولیدی و سه آزمایشگاه همکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید