آشنایی با روستای توریستی ریگ چشمه مینودشت در استان گلستان

به گزارش زرین گراف، استان گلستان یکی از زیباترین منطقه ها شمال کشورمان است. این استان یکی از استان های سه گانه شمال کشور است که دارای طبیعت بی نظیر، جنگل های سرسبز و روستاهای بکر و زیبا می باشد. یکی از روستاهای زیبا و توریستی این استان روستای ریگ چشمه است.

آشنایی با روستای توریستی ریگ چشمه مینودشت در استان گلستان

روستای ریگ چشمه (Rig Cheshmeh) روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مینودشت در استان گلستان است و دارای دو بخش ریگ چشمه پایین و بالا می باشد. این روستای توریستی در 17 کیلومتری مینودشت و 117 کیلومتری گرگان، مرکز استان گلستان واقع شده است.

این روستای بکر و زیبا به علت داشتن منظره بی نظیری از جنگل های بکر هیرکانی و بافت سنتی و آب و هوای ییلاقی به یکی از نقاط توریستی و پرطرفدار در استان گلستان تبدیل شده است که گروه های طبیعت گرد بسیاری را به سمت خود می کشاند. از زیبایی های منطقه ریگ چشمه می توان به طبیعت بکر جنگلی همراه با زندگی روستایی و فضای آرام و آب و هوای دلپذیر کوهستانی اشاره نمود.

مسیر رسیدن به این روستای زیبا از دل جنگل گلستان می گذرد. یکی از مزایای این مسیر جنگلی زیبا این است که به علت کمتر شناخته شدن آن، بسیار بکر و زیباست طوری که زیبایی جنگل و رودخانه در طول مسیرتان شما را شگفت زده می نماید.

جاذبه های گردشگری روستا

غار تاریخی روستا با 90 دقیقه پیاده روی در دامنه جنگلی روستا

رودخانه، چشمه ها و آبشار طبیعی

تنگه چهل چای

پارک ملی گلستان

سایت پروازی پاراگلایدر ترسه با حدود 15 دقیقه رانندگی

برج تاریخی گنبد کاووس (بزرگترین برج آجری دنیا) در 40 کیلومتری روستای ریگ چشمه

کجا اقامت کنیم ؟

در این روستا اقامتگاه های متعددی با امکانات به روز و مدرن ساخته شده است. از جمله اقامتگاه های آن می توان به اقامتگاه آرام خلوت در ریگ چشمه بالا اشاره نمود که دارای 2 طبقه مجزا و امکانات مناسب و ویویی بی نظیر به کوه های جنگلی می باشد. علاوه بر این اقامتگاه، ویلاهای بسیاری نیز برای اقامت گردشگران ساخته شده اند.

اگر می خواهید در بالاترین ارتفاع این منطقه جنگلی اقامت کنید باید به ریگ چشمه بالا بروید. در مسیر رسیدن به منطقه ریگ چشمه شما اول به روستای ریگ چشمه پایین می رسید و پس از طی پیچی کوتاه به ریگ چشمه بالا می رسید. ریگ چشمه پایین هم که در ارتفاع پایین تر واقع شده دارای ویلاها و اقامتگاه های بی شمار است و بسیار زیبا و بکر می باشد.

چطور به روستای ریگ چشمه برویم ؟

این روستای زیبا در فاصله بسیار نزدیک و حدودا 17 کیلومتری از شهر مینودشت واقع شده است. برای رسیدن به روستا باید از جاده تنگه جنگل مینودشت مسیر خود را آغاز کنید و همینطور که در دل جنگل پیش می روید به تابلوهای راهنما که جهت روستای ریگ چشمه را نشان می دهند توجه کنید.

آدرس: استان گلستان، مینودشت، بعد از تنگه چهل چای، دهکده ییلاقی ریگ چشمه بالا و پایین

منبع: گردشبان
انتشار: 13 آذر 1401 بروزرسانی: 13 آذر 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1360

به "آشنایی با روستای توریستی ریگ چشمه مینودشت در استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با روستای توریستی ریگ چشمه مینودشت در استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید