6 اصل مهم در طراحی دفتر کار حرفه ای!

به گزارش زرین گراف، در طراحی دکوراسیون اداری علاوه بر توجه به عملکردی بودن فضا و بخش بندی مناسب باید به ایجاد فضایی آرام و راحت برای کارمندان و کاربران فضا نیز توجه ویژه ای داشت.

6 اصل مهم در طراحی دفتر کار حرفه ای!

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از چاره چی ، بیشتر ما زمان زیادی از روز را در محل کارمان زندگی می کنیم، بنابراین دکوراسیون محل کار و توجه به آن به عنوان خانه ی دوم بسیار حائز اهمیت است. دکوراسیون فضای اداری علاوه بر عملکردی بودن باید همواره احساس راحتی و آرامش را به کارمندان منتقل کند، پس اگر قصد دارید شرکت تازه ای تاسیس کنید و یا در تکاپوی تجهیز و چیدمان فضای داخلی شرکت خود هستید، حتما این مقاله را تا پایان بخوانید. در این مقاله قصد داریم به تجزیه و تحلیل دکوراسیون یکی از شرکت های لگو بپردازیم، این شرکت دانمارکی یکی از مطرح ترین شرکت هایی است که در زمینه طراحی، فراوری و توزیع انواع اسباب بازی به سراسر جهان تحت عنوان برند لگو فعالیت می نماید، بنابراین می توانیم از آن به عنوان یکی از الگو های تمام عیار چیدمان اداری استفاده کنیم.

1. ورودی و فضای اطلاعات دکوراسیون اداری

در طراحی یک دکوراسیون اداری سسله مراتب دسترسی ها بسیار حائز اهمیت است، این موضوع به این معناست که شما در زمان ورود به یک فضای اداری اولین بخشی که با آن روبرو می شوید فضای اطلاعات یا در اصطلاح عامیانه میز منشی است. اگر به تصویر بالا به خوبی دقت کنید خواهید دید که پس زمینه میز منشی شرکت لوگو به خوبی نمایان است، استفاده از لوگو شرکت در بدو ورود تا حد زیادی در ایجاد هویت بخشی به فضای موجود شما یاری خواهد نمود.

2. بخش بندی فضای کارمندان

وقتی تعداد کارمندان شرکت شما از 20 نفر بیشتر گردد یعنی فضای شما احتیاجمند بخش بندی حرفه ای تری است و باید فضای کاری کارمندان هر بخش براساس نوع و میزان فعالیت شان از یکدیگر مجزا گردد. به طور مثال اگر کسب و کار شما به نحوی است که ارتباط با فضای بیرونی مثل فروش تلفنی دارید، پس قطعا بخش فروش شما باید از سایر بخش هایی مثل بخش گرافیک و یا برنامه نویسی مجزا گردد؛ چرا که این بخش ها احتیاج به تمرکز بیشتری دارند. برای تفکیک فضا های کاری می توانید بر حسب علاقه از پارتیشن های شفاف و یا نیمه شفاف یاری بگیرید.

3. طراحی اتاق مصاحبه

زمانی که قصد تأسیس یک شرکت و یا دفتر کار اداری را دارید به این موضوع فکر کنید که در آینده ای هر چند دور، قرار است کسب و کار رشد چشمگیری داشته باشد، بنابراین استخدام افرادی زبده تا حد زیادی می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. مصاحبه در یک اتاق آرام و به دور از تنش های احتمالی در دفتر کار شما می تواند تاثیر بسیار مطلوبی بر روی فرد مورد نظرتان داشته باشد، بنابراین کافی است فضایی ساده و هر چند کوچک را برای این موضوع در نظر بگیرید.

4. فضا سازی اتاق جلسات

یکی از مهمترین بخش هایی که در طراحی دکوراسیون اداری بسیار مهم است، فضایی تحت عنوان اتاق جلسات است. این اتاق به شما یاری می نماید که جلسات کاری روزانه تان را به خوبی و به دور از هیاهو برگذار کنید. اتاق جلسات شما بهتر است در فضایی نزدیک به اتاق مدیریت باشد و می تواند دکوراسیونی رسمی تر از سایر بخش های دفتر کار شما داشته باشد.

5. فضای استراحت و کافه تریا

امروزه فضای استراحت کارکنان در بسیاری ازشرکت های مطرح جهان جایگاه ویژه ای دارند، چراکه استراحت های کوتاه در بین فواصل کاری پیشرفت کاری کارمندان را بالا برده و احساس مطلوب تری برای ادامه فعالیت های خود خواهند داشت. این فضا برای جلسات کوتاه و محبت آمیز بین خود اعضای شرکت هم می تواند بسیار جذاب باشد. استفاده از رنگ های شاد و محرک مثل نارنجی و انتخاب مبلمانی راحت مثل پاف یا مبلمان شنی برای این بخش از دکوراسیون اداری شما بسیار مطلوب است.

6. نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری

حالا که با فرایند اولیه و بخش بندی اصلی یک فضای اداری آشنا شدید، بد نیست به نکات مهم تر و جزییات دقیق تری از طراحی فضای اداری بپردازیم:

  • در طراحی فضای اداری انتخاب رنگ را جدی بگیرید، استفاده از رنگ های خنثی و صد البته روشن مثل سفید به عنوان رنگ زمینه در کنار یک رنگ دوم مثل رنگ سازمانی برای این منظور بسیار مطلوب است.
  • در انتخاب کفپوش مناسب نیز دقت ویژه ای داشته باشید، اگر محیط دفتر کار شما نسبتا عظیم است و افراد زیادی از آن استفاده می نمایند، بهتر است از کفپوش هایی مثل پارکت و یا موکت بهره ببرید، چرا که کثیفی های احتمالی را نشان نمی دهند و احتیاج به نظافت مداوم و روزانه ندارند، ضمناً کفپوش هایی مثل موکت عایق صدای خوبی نیز هست.
  • در انتخاب مبلمان بخش های مختلف پیش از توجه به ظاهر به کارآمد و راحت بودن آن ها توجه داشته باشید. به طور مثال انتخاب میز های کوچک، جایگاه های غیر استاندارد، عدم توجه به فضا های ذخیره سازی مثل کمد و کشو برای لوازم و وسایل هر فرد می تواند تا حد زیادی بازدهی کار کارمندان شما را پایین بیارود، پس در انتخاب آن ها دقت بیشتری داشته باشید.
  • در نورپردازی محیط کاری خود دقت بالایی داشته باشید؛ استفاده از نور های یک نواخت مثل نور های مهتابی باعث خستگی چشم شده و بازدهی کار را پایین می آورد، برای نور پردازی دکوراسیون اداری بهتر است از نور های ترکیبی آفتابی و مهتابی یاری بگیرید، این ترکیب بهترین نوع نور برای فضا های کاری و اداری است.
  • استفاده از گل و گیاه در محیط کار را جدی بگیرید. ایجاد طراوت در فضای داخلی منزلتان می تواند تا حد زیادی در زیبایی و از آن مهم تر بازدهی کارمندان شما موثر باشد، برای این منظور می توانید از گیاهان آپارتمانی همواره سبز که احتیاج به نگهداری ویژه ای ندارند مثل پوتوس، سانسوریا و یا برگ بیدی یاری بگیرید و محیط با طراوت تری خلق کنید.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 453

به "6 اصل مهم در طراحی دفتر کار حرفه ای!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 اصل مهم در طراحی دفتر کار حرفه ای!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید