گلکسی Z Fold 3 احتمالا دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد داشت

به گزارش زرین گراف، به گزارش Ice Universe، افشاگر معروف سامسونگ، به نظر می رسد شرکت کره ای میخواهد گوشی تاشو گلکسی Z Fold 3 را با دوربین سلفی زیر نمایشگر راهی بازار کند.

گلکسی Z Fold 3 احتمالا دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد داشت

سامسونگ حدود 1 سالی هست که به فراوری گوشی های تاشو مشغول شده و جز همان اولین محصول، سایر کوشش های این شرکت در راستای فراوری محصولی با نمایشگر تاشونده خوب و رضایت بخش بود. سامسونگ در حال حاضر دو نوع گوشی تاشو فراوری می نماید که یکی از آن ها را Z Flip و دیگری را Z Fold می نامد.

گوشی های سری Z Flip از نمایشگر با قابلیت تاشوندگی عمودی (از بالا به پایین) بهره می برند و گوشی های سری Z Fold هم به صورت کتابی باز و بسته می شوند. سال جاری هم سامسونگ میخواهد از چند گوشی با این قابلیت رونمایی کند که تا به امروز خبرهای زیادی هم در رابطه با آن ها شنیده بودیم. منتها خبری که امروز منتشر شده در رابطه با گلکسی Z Fold 3 است.

Ice Universe که یکی از افشاگران معروف و باسابقه سامسونگ به حساب می آید، به تازگی در حساب رسمی خود در توییتر پستی را به اشتراک گذاشت با این مضمون که گلکسی Z Fold 3 به احتمال بسیار زیاد از دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره خواهد برد.

اگرچه اولین گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر (ZTE Axon 20) نتوانست آن طور که باید کاربران را تحت تأثیر قرار دهد، شنیده بودیم سامسونگ که چندین سال هم روی این فناوری مشغول کار است، توانسته به فرمولی دست پیدا کند که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین زیر نمایشگر کاهش پیدا نکند.

اینکه سامسونگ توانسته فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر را بهتر از آنچه که اکنون شاهد هستیم در گوشی خود بکار بگیرد تعیین نیست چون هنوز تا رونمایی رسمی از گلکسی Z Fold 3 زمان زیادی باقی مانده اما اگر این اتفاق رخ دهد، بعید به نظر می رسد سامسونگ از لحاظ کیفیت، آن را به شکل دقیق آنالیز نکرده باشد.

شرکت کره ای خوب می داند فراوری گوشی های تاشو بسیار سخت است و کاربران خاصی هم دارد. بنابراین یک اشتباه کوچک می تواند منجر به از دست رفتن اعتماد کاربران نسبت به این گوشی ها گردد. به همین خاطر به نظر می رسد وقتی قرار به استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر باشد، از کیفیت آن هم قطعا اطمینان حاصل شده.

  • اطلاعات جدیدی از گوشی گلکسی Z Flip 2 و Z Fold 3 منتشر شد

همان طور که اشاره شد، سامسونگ مدت هاست که روی به کارگیری فناوری دوربین زیر نمایشگر مشغول به کار است و حتی پتنتی هم منتشر شده که به شایعه های پیرامون وجود یک محصول با چنین قابلیتی دامن می زند. در آن روزها هم گفته می گردد گلکسی Z Fold 3 احتمالا اولین محصول سامسونگ با دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد بود.

اما جالب اینجاست روشی که سامسونگ برای تحقق این امر در پیش گرفته، مشابه ZTE، شیائومی و اوپو است. این یعنی نمایشگر گوشی به دو بخش تقسیم می گردد. بخش اول که در واقع نمایشگر اصلی است و بخش دوم که وضوح پایین ترین هم دارد، برای تعبیه دوربین سلفی در نظر گرفته می گردد. در این بخش از نمایشگر چگالی پیکسل ها آن قدری کاهش پیدا می نماید که عبور نور و برخورد آن به دوربین سلفی آسان تر باشد.

اما در رابطه با گلکسی Z Fold 3 تا به این لحظه خبرهای بیشتری هم منتشر شده که از جمله مهم ترین آن ها می توان به تجهیز این گوشی به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 888 و 256 گیگابایت حافظه داخلی اشاره نمود. همچنین گفته می گردد نمایشگر اصلی این گوشی 7.55 اینچی است که در کنار آن یک نمایشگر ثانویه 6.21 اینجی خارجی هم حضور خواهد داشت. با توجه به شایعه های متعدد، به نظر می رسد گلکسی Z Fold 3 از قلم S Pen هم پشتیبانی می نماید اما بر خلاف گلکسی S21 اولترا، در این گوشی یک اسلات برای قرارگیری قلم هم در نظر گرفته می گردد.

علاوه بر این ها، انتظار می رود این محصول با اندروید 11 سوار بر رابط کاربری One UI 3.5 راهی بازار گردد که در همان زمان معرفی این گوشی سامسونگ باید از آن رونمایی کند. در رابطه با تاریخ رونمایی از این گوشی هم شک و شبه های فراوانی وجود دارد.

گویا سامسونگ سال جاری سری نوت را راهی بازار نمی نماید. از طرفی سری S21 حدود 6 هفته زودتر از موعد همیشگی معرفی شدند و این موضوع باعث شده اطلاع دقیقی از برنامه های شرکت برای عرضه محصولات جدید نداشته باشیم. با این حال، موثق ترین منابع خبری از ماه جولای (تیر - مرداد) به عنوان ماه رونمایی این گوشی یاد می نمایند.

گفتنی است در رابطه با قیمت این گوشی هیچ اطلاعی در اختیار نداریم اما با در نظر دریافت تعیینات فنی و قابلیت هایی که سامسونگ برای آن در نظر گرفته، اصلا بعید نیست حتی از گوشی نسل قبل خود هم گران تر باشد.

  • تصاویر جدید و زیبایی از گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Fold 3 منتشر شد

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 681

به "گلکسی Z Fold 3 احتمالا دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی Z Fold 3 احتمالا دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید