چرا مدل استاندارد گلکسی نوت 20 از نمایشگر 120 هرتز پشتیبانی نمی کند؟

به گزارش زرین گراف، اوایل این هفته راس یانگ، مدیرعامل شرکت Display Supply Chain Consultants، گفته بود نمایشگر 120 هرتز تنها برای یک نسخه از گوشی های سری نوت 20 در دسترس خواهد بود که بعدا در توییتی اظهار داشت این مدل گلکسی نوت 20 پلاس است.

چرا مدل استاندارد گلکسی نوت 20 از نمایشگر 120 هرتز پشتیبانی نمی کند؟

دو روز پیش وب سایت Gsmarena خبری منتشر کرد مبنی براینکه رفرش ریت 120 هرتز در هر دو مدل نوت 20 وجود خواهد داشت اما ظاهرا چنین اتفاقی قرار نیست رخ دهد. اینطور که به نظر می رسد، نوت 20 نه اینکه در اعمال این رفرش ریت به وضوح تصویر پایین محدود شود، بلکه اصلا از آن پشتیبانی هم نخواهد کرد و سامسونگ می خواهد نمایشگری 60 هرتزی را برای آن در نظر بگیرد.

البته راس یانگ دلیل قانع کننده ای برای این اتفاق دارد. روز گذشته او در پیامی در توییتر نوشت:

از گلکسی نوت 20 سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟

همانطور که می دانید، نمایشگرهای LTPO بسیار کم مصرف هستند و به همین خاطر همراه شدن آن ها با رفرش ریت 120 هرتز خیال سامسونگ را تا حد زیادی از بابت مصرف انرژی آسوده می کند. از طرفی افزودن آن به مدل پایه گلکسی نوت 20 دقیقا همان مسئله ای را ایجاد می کند که بسیاری ها با سری استاندارد اس 20 داشتند؛ یعنی قیمت بسیار بالا. چون در کنار این ها، اگر سامسونگ قرار بود با فناوری قدیمی از رفرش ریت 120 هرتز استفاده می کرد باید یک باتری قدرتمند نیز برای مدل استاندارد نوت در نظر می گرفت که در نتیجه باز هم قیمت نهایی افزایش می یافت.

راس یانگ اخیرا طی یک پست در توییتر، در رابطه با مشخصات نمایشگر گلکسی نوت 20 نیز توضیحاتی داده بود که با توجه به آن، این گوشی قرار است از نمایشگری 6.87 اینچی با نسبت تصویر 19.3:9 و وضوح 1444 × 3096 بهره ببرد که چگالی تصویر در آن به 497 پیکسل بر هر اینچ می رسد.

این تصمیم هم نتیجه مثبتی در پی دارد و هم منفی. مثبت از این جهت که کاربران دیگر مجبور به پرداخت مبلغی نزدیک به هزار دلار برای تجربه یک پرچم دار نخواهند بود. منفی از این جهت که کاربر یک گوشی پرچم دار با نمایشگری قدیمی در اختیار دارد. حداقل انتظار می رفت سامسونگ رفرش ریت 90 هرتز را به این محصول اضافه کند که متاسفانه تا اینجای کار به نظر می رسد این اتفاق رخ نخواهد داد.

سوای این موارد، نبود گلکسی نوت 20 اولترا در بین گوشی های مورد انتظار سامسونگ به نوعی تعادل را بهم می زند. از طرفی اگر نوت 20 پلاس با این همه قابلیت گران قیمت راهی بازار شود، قطعا به مرز 1500 دلار هم می رسد. ولی مدل استاندارد که ظاهرا از قابلیت های ارزان قیمتی بهره می برد بعید به نظر می رسد قیمتی بیشتر از 1100 دلار داشته باشد و این یعنی بین دو پرچم دار سامسونگ حداقل 400 دلار اختلاف قیمت وجود خواهد داشت.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا تصمیم سامسونگ در این رابطه را منطقی می دانید؟

نبرد 108 مگاپیکسلی ها؛ مقایسه شیائومی می 10 پرو با گلکسی اس 20 اولترا

منبع: gsmarena androidauthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 205

به "چرا مدل استاندارد گلکسی نوت 20 از نمایشگر 120 هرتز پشتیبانی نمی کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مدل استاندارد گلکسی نوت 20 از نمایشگر 120 هرتز پشتیبانی نمی کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید