کاهش 70 درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در شیراز

به گزارش زرین گراف، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، از کاهش 70 درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در این کلانشهر با اجرای طرح حافظان شهر من اطلاع داد.

کاهش 70 درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در شیراز

محمدهادی قانع با اشاره به اتمام طرح حافظان شهر من و خاتمه فصل گرما در بیان اثربخشی پیروز این طرح بر حریق مراتع و فضای سبز، به خبرنگاران گفت: این طرح از سال 1399 در راستای مقابله با حریق در مراتع و فضای سبز به وسیله سازمان آتش نشانی شیراز تدوین شد و به تصویب وزارت کشور رسید و پس از آن، دستورالعمل طرح حافظان شهر من در سطح کشور به اجرا عایدی.

او گفت: با توجه به نگاه ویژه شهرداری شیراز به کاهش آتش سوزی مراتع، فضای سبز و باغات، سازمان آتش نشانی شیراز براساس رسالت خود، سومین مرحله از طرح حافظان شهر من را از ابتدای اردیبهشت ماه 1401 شروع و طی بازه زمانی شش ماهه، هفت گام موثر طرح مذکور شامل؛ آگاهی رسانی عمومی، شناسایی نقاط پر خطر، بازدید های پیشگیرانه، آموزش های شهروندی، کشف به موقع حوادث، به روز رسانی تجهیزات و ماشین آلات و دلیل یابی دقیق حریق در مراتع را با مشارکت گسترده شهروندان و دستگاه های مربوطه به انجام رساند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز مهمترین و اثر بخش ترین محور این طرح را پیشگیری معرفی کرد و گفت: نیرو های داوطلب تیم واکنش سریع و کارشناسان آموزش سازمان آتش نشانی شیراز با حضور در میان شهروندان و دستگاه های مربوطه از جمله، سازمان سیما و منظر، منابع طبیعی و پسماند آموزش های لازم را ارائه داده و بعلاوه با برگزاری وبینار های آموزشی در فضای مجازی در راستای کاهش حوادث آتش سوزی در فضای سبز کوشش کردند.

قانع گفت: بعلاوه کارشناسان ایمنی و پیشگیری این سازمان با شناسایی نقاط نا ایمن و در معرض خطر، به برطرف ناایمنی ها پرداخته و کاهش عوامل حادثه ساز در باغ ها و مراتع، این سازمان را به اهداف خود نزدیک تر کرد.

او بعلاوه بهره برداری از ایستگاه پارک کوهستانی دراک و نصب شیر های هیدرانت در این محدوده را از اقدامات مهم سازمان آتش نشانی در راستای پوشش مناسب عملیات ها در مراتع عنوان و اعلام کرد: افتتاح ایستگاه آتش نشانی پارک کوهستانی دراک با تجهیزات و نیرو های متخصص و بعلاوه نصب شیر های هیدرانت در این محل، سرعت دسترسی آتش نشانان به حوادث آتش سوزی در ارتفاعات دراک را افزایش داده و قطعا اقدام به موقع تیم های عملیاتی کاهش خسارت ناشی از حوادث انسان ساخت را در پی خواهد داشت.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز در مورد تاثیر طرح حافظان شهر من در شش ماهه نخست سال 1401 یادآور شد: این طرح با اقدامات پیشگیرانه مجموعه بزرگ آتش نشانی شیراز به ویژه تیم های کارشناس و آموزش و همکاری نیرو های داوطلب در هفت بخش معرفی شده، کاهش 70 درصدی آتش سوزی منابع طبیعی را نسبت به سنوات گذشته در شهر شیراز رقم زد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1338

به "کاهش 70 درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 70 درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید