پیامی برای درگذشت محمود کیانوش

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران، پیغام انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای درگذشت محمود کیانوش؛ شاعر، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی، به توضیح زیر است:

پیامی برای درگذشت محمود کیانوش

یک گل، ده گل، صدها گل؛ بدرقه راه کیانوش

شاعر بچه های جهان به سفر ابدی رفت. یک گل، ده گل، صدها گل بدرقه راهش!

محمود کیانوش، پیشکسوت و نظریه پرداز شعر کودک ایران، نویسنده، مترجم، روزنامه نگار، پژوهشگر و از بنیان گذاران شورای کتاب کودک، تا بود دست از نوشتن برنداشت.

شاعران کودکِ پس از او، سادگی و روانی زبان شعرهایشان را، تنوع وزن و آهنگ، حضور جدیِ عنصرِ تخیل و گشودن دریچه هایی زیبا برای کشف جهان را در شعر کودک، تا همواره وامدار محمود کیانوشند.

اگرچه کیانوش، سال های سال پیش، از جهان ادبیات کودک و نوجوان خداحافظی نموده بود، اما دعای او همراه همیشگی بچه ها خواهد بود: در شعر خود هستم همواره/ من زنده از لطف صداتان/ فرزندهای نازنینم/ سالم نگه دارد خداتان!

کیانوش قلب امروز جهان را زنده از مهر بچه ها و چشم فردای جهان را روشن از چهره آنان می دانست و او را به حق می توان شاعر بچه های جهان نامید، نه فقط به خاطر شعر و مجموعه شعری که به این نام از او به یادگار مانده، بلکه به خاطر نگاه فراگیر و انسانیِ او به بچه ها جهان و به جهانِ کودکی؛ و به خاطر آثار ارزشمند و جذابی که برای بچه ها آفرید و در دل آن ها زنده خواهند ماند.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ضمن عرض تسلیت به علاقه مندان و خوانندگان آثار کیانوش، اطمینان دارد نقش تأثیرگذارِ این شخصیت دلسوز و دوستدار بچه ها، تا سال ها در جامعه ادبی ما بر جای خواهد ماند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 622

به "پیامی برای درگذشت محمود کیانوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامی برای درگذشت محمود کیانوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید