پلوسی اغتشاش در کنگره را با 11 سپتامبر مقایسه کرد

به گزارش زرین گراف، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مطرح نمود، اغتشاش ششم ژانویه در کنگره این کشور جزو یکی از دشوارترین زمانهای حرفه کاری اش بوده و آن را با حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 مقایسه کرد.

پلوسی اغتشاش در کنگره را با 11 سپتامبر مقایسه کرد

به نقل از پایگاه هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در یک مراسم جذب کمکهای مالی اهدایی که به صورت مجازی در روز جهانی زن برگزار گشت، با پرسشی از سوی یک شاعر به نام آماندا گورمن درباره سخت ترین لحظه دوران حرفه کاری اش تا به امروز روبرو شد.

پلوسی گفت: زمانی که آن افراد به ساختمان کنگره ریختند و تحریک به شورش برای لغو فرآیند در جریان کردند، این یک لحظه بسیار سخت برای ما در کنگره و آنهایی که به دموکراسی ما اهمیت می دهند، بود.

او اظهار کرد: اینکه آن افراد علیه کنگره به خشونت متوسل شده و حتی واقعا درصدد کشتن نمایندگان کنگره و معاون رئیس جمهور آمریکا بودند بسیار سخت بود.

این نماینده دموکرات کالیفرنیا بیان کرد، چیزی که آن را حتی سخت تر و حتی دردناک تر کرد این بود، وقتی کنگره اواخر آن شب مجددا نشست تشکیل داد بسیاری از همکاران ما به عدم پشتیبانی از نتایج انتخابات رای دادند.

هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری اسبق حزب دموکرات آمریکا هم که در مراسم مذکور برای جذب کمکهای اهدایی حضور داشت، اول به سوال گورمن پاسخ داده و گفت، حملات 11 سپتامبر 2001 که در زمان سناتوری او از نیویورک رخ دادند، سخت ترین لحظه برای او بودند.

پلوسی در واکنش به این جواب کلینتون گفت: آن لحظه یک لحظه متمایز است. برای همه ما حملات 11 سپتامبر 2001 یکی از این لحظات است. او تاکید کرد که حمله سال جاری میلادی به کنگره منجر به تحت الشعاع قرار دریافت حملات سال 2001 نمی شود.

روز ششم ژانویه جمعی از حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در ضمنً برگزاری جلسه بحث بر سر آرای کالج انتخاباتی و پیروزی جو بایدن در انتخابات در آنجا، ورود پیدا کردند. اغتشاش متعاقب آن مستقیما منجر به مرگ پنج تن از جمله یک افسر پلیس کنگره شد.

از آن زمان تا کنون وزارت دادگستری آمریکا بیش از 300 نفر را از بابت نقش داشتن در این اغتشاش متهم کرده است.

محور نشست روز دوشنبه با حضور پلوسی و کلینتون، مساله نقش آفرینی زنان در سیاست بود و پول های اهدایی نصیب کمیته های متعلق به کلینتون و پلوسی می شدند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 706

به "پلوسی اغتشاش در کنگره را با 11 سپتامبر مقایسه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی اغتشاش در کنگره را با 11 سپتامبر مقایسه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید