وسایلی که هرگز نباید از فرودگاه خریداری کنید

به گزارش زرین گراف، روبرو شدن با فروشگاه های مختلف در فرودگاه وسوسه کننده است؛ هرچند خرید از این فروشگاه ها به لحاظ مالی اصلا به صرفه نیست.

وسایلی که هرگز نباید از فرودگاه خریداری کنید

فکر خریدکردن در فرودگاه زمانی به فکر مسافران می رسد که یا چیزی در خانه جا گذاشته اند یا اینکه حوصله شان سر رفته است و می خواهند خود را سرگرم نمایند. این گونه خریدها شاید در وهله اول از نظر مالی چندان موضوع مهمی به نظر نرسند؛ اما در حقیقت، اصلا ارزان نیستند. قیمت اجناس این فروشگاه ها بسیار بالا است و به همین علت، ترجیحا اجناس موردنیازتان را پیش از رسیدن به فرودگاه بخرید؛ چراکه این کار به صرفه جویی در زمان و پول شما خواهد انجامید. در ادامه این مقاله از خبرنگاران، به چند نمونه از وسایلی اشاره می کنیم که هرگز نباید از فرودگاه بخرید.

یه یاد داشته باشید برای جستجو و مقایسه قیمت بلیط هواپیما به تمامی مقصدهای داخلی و خارجی، همواره می توانید از بزرگ ترین موتور جستجوی پرواز در خبرنگاران استفاده و بلیط ارزان هواپیما به مقصد موردنظر خود را با اطمینان کامل از آژانس های هواپیمایی معتبر بخرید.

کتاب و مجله

انتظار کشیدن در فرودگاه، کاری خسته نماینده است و به طور معمول، مسافران در این گونه مواقع، سری به فروشگاه های کتاب فرودگاه می زنند و یکی را برای مطالعه انتخاب می نمایند. خرید کتاب و مجله، راهکاری ساده برای این مشکل است؛ هرچند که خیلی هم ارزان نیست.

معمولا کتاب ها و مجله های فرودگاه ها، گران تر از قیمت واقعی فروخته می شوند. در نتیجه، بهتر است کتاب موردعلاقه خود را از خانه بیاورید؛ اما، اگر واقعا دلتان می خواهد در هواپیما کتاب بخوانید و کتابی همراهتان نیست، به راهکار های جایگزین مانند کتابخانه ها و فروشگاه های آنلاین کتاب فکر کنید.

بالش راحت

چرت زدن در پروازهای طولانی، امری اجتناب ناپذیر است. در این صورت، شاید در فرودگاه وسوسه شوید که یک بالش دور گردنی بخرید تا خواب راحت تری داشته باشید تا دچار درد گردن و ستون فقرات نشوید. در آن لحظه، این خرید احتمالا کاری عاقلانه به نظر می رسد؛ اما برای خرید چنین وسیله ای باید پول زیادی بپردازید. پس آن را از داروخانه ای در راستا فرودگاه بخرید یا به صورت آنلاین سفارش دهید تا پیش از حرکت به سمت فرودگاه پس از تهیه بلیط هواپیما، به دستتان برسد.

سوغاتی

خرید یادگاری برای خودتان یا سوغاتی، ایده جذابی است؛ اما راه های بهتری هم برای خرج کردن پول وجود دارد. سوغاتی های موجود در فرودگاه معمولا بسیار گران قیمت هستند. اگر واقعا می خواهید از سفرتان یک یادگاری داشته باشید، عکس بگیرید. عکس های سفر، مفاهیم بیشتری را با خود یدک می کشند و عمر بسیار طولانی تری خواهند داشت؛ اما در صورتی که همچنان روی خریدن سوغاتی پافشاری می کنید، درباره خریدهایی که در حین سفر با تور انجام می دهید، هوشمندانه تر عمل کنید.

راهنماها معمولا، گردشگران را به فروشگاه هایی می برند که از پیش انتخاب نموده اند و با آن ها قرارداد دارند تا در ازای خرید مسافران، کارمزد بگیرند و همین عامل می تواند به گران تر شدن قیمت کالاها بینجامد. شاید اگر خرید خود را از محل دیگری انجام دهید، همان کالا را با قیمت مناسب تری پیدا کنید.

کالاهای معاف از گمرک

خرید کردن از فروشگاه های معاف از گمرک همواره به معنی خرید ارزان تر نیست. قیمت کالاها به فرودگاه و نرخ تبدیل ارز، بستگی دارد. در بسیاری از مواقع، این گونه خریدها در مقایسه با خرید کالای مشابه در کشور خودتان می تواند منجر به پرداخت هزینه بیشتر گردد. دخانیات، کالاهای الکترونیکی، محصولات آرایشی و کالاهایی مانند کیف و کفش در همین مقوله می گنجند.

غذا و نوشیدنی

رستوران های دایر در فرودگاه ها، غذاهای خود را گران تر از سایر رستوران های مشابه می فروشند؛ چراکه باید مبالغ سنگین تری برای انجام کارهای خود خرج نمایند. علاوه بر آن، نوع ترمینال نیز روی قیمت غذاها و همین طور انتخاب های شما تاثیر خواهد گذاشت. برای صرفه جویی بیشتر، قبل از رفتن به فرودگاه، غذا بخورید و کمی تنقلات همراه خود داشته باشید.

هدفون

بستن بار سفر، کار پراسترسی است و با وجود همه دقتی که به خرج می دهید، این اتفاق زیاد می افتد که وسیله ای را از قلم بیندازید. هدفون، یکی از مهم ترین مواردی است که نبود آن در سفر، به ویژه در هواپیما، به شدت حس می گردد و این فراموشکاری برای شما گران تمام خواهد شد.

به جای آنکه از فروشگاه های فرودگاه، یک هدفون گران بخرید، کمی صبر کنید؛ شاید در حین پرواز، یک هدفون به طور رایگان و به امانت در اختیار شما قرار داده گردد. پس از پیاده شدن و خروج از فرودگاه نیز فکری برای ادامه سفر خواهید کرد.

چمدان

زمانی که مسافران در حین تحویل بار متوجه می شوند، برای بستن چمدانشان، محدودیت های وزنی لازم را رعایت ننموده اند، به این فکر می افتند که با خرید یک کیف نو و بسته بندی دوباره وسایل، خودشان را از شر جریمه بار اضافی خلاص نمایند؛ اما قیمت چمدان های فرودگاه خیلی بیشتر از قیمت کالای مشابه در خارج از فرودگاه است. برای جلوگیری از پرداخت هزینه های بیشتر، پیش از حرکت از خانه اطمینان حاصل کنید که اضافه بار ندارید.

برای مشاهده فهرستی جامع از انواع بلیط هواپیما به مقصد موردنظرتان از خبرنگاران یاری بگیرید. به وسیله موتور جستجوی پرواز خبرنگاران، جستجوی آسان بلیط هواپیما به مقاصد داخلی و خارجی، مشاهده و مقایسه یکجای قیمت بلیط پروازهای سیستمی، چارتری و لحظه آخری به مقصد دلخواه و بعلاوه انتخاب ارزان ترین گزینه فراهم شده است.

منبع: کجارو
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1241

به "وسایلی که هرگز نباید از فرودگاه خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسایلی که هرگز نباید از فرودگاه خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید