تور ارزان آلمان: نگاهی به آیین انتخاب صدراعظم در آلمان؛ امروز در برلین چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش زرین گراف، بنا بر برنامه ریزی اعلام شده، قرار است امروز چهارشنبه 8 دسامبر در ساعت 9 بامداد به وقت اروپا نمایندگان مجلس آلمان اولاف شولتز، چهره برجسته سوسیال دموکرات این کشور را طی مراسمی به عنوان صدراعظم تازه انتخاب نمایند.

تور ارزان آلمان: نگاهی به آیین انتخاب صدراعظم در آلمان؛ امروز در برلین چه اتفاقی می افتد؟

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از یورونیوز، تشریفات انتخاب و تایید صدراعظم تازه در آلمان، در چهار مرحله و در سه مکان مختلف برگزار می گردد: بوندستاگ، مجلس این کشور و سپس کاخ بلوو، اقامتگاه رسمی رئیس جمهور و درنهایت اقامتگاه صدراعظم. این سه ساختمان در فاصله ای نه چندان دور از یکدیگر و در قلب برلین واقع شده اند.

انتخاب به وسیله نمایندگان مجلس

صدراعظم آلمان که سومین چهره دولت فدرال پس از رئیس جمهور و رئیس بوندستاگ محسوب می گردد، نه بطور مستقیم از سوی شهروندان آلمان بلکه به وسیله نمایندگان آنها در مجلس انتخاب می گردد. به این ترتیب که گروه های مجلسی نامزد مورد حمایت خود را پیشنهاد می نمایند و نامزدی او رسما از سوی رئیس جمهور تایید می گردد.

پس از آن، در مراسمی که امروز در ساختمان مجلس برگزار خواهد شد 736 نماینده بوندستاگ به نامزد معرفی شده رای خواهند داد و پس از حدود یکساعت نیز نتیجه رای گیری اعلام می گردد.

سپس صدراعظم تازه از سوی رئیس مجلس فراخوانده می گردد تا رسما اعلام کند که آیا نتیجه رای گیری را به رسمیت می شناسد یا خیر.

در مرحله بعد، نمایندگان یک به یک مقابل صدراعظم تازه که برای مدت چهار سال انتخاب شده، حاضر می شوند و به او تبریک می گویند.

دریافت حکم آغاز مأموریت

پس از انتها مراسم انتخاب، رئیس دولت تازه به کاخ بلوو در سوی دیگر پارک بزرگ تیرگارتن برلین می رود؛ جایی که فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور کنونی آلمان از او استقبال می نماید.

در آنجا طی مراسمی سند انتصاب آقای صدراعظم به او تحویل داده می گردد که یک سند اداری است که آغاز رسمی مأموریت او را نشان می دهد. وزرای کابینه تازه که قبلاً مشخص شده اند نیز احکام خود را از دست رئیس دولت فدرال دریافت می نمایند.

ادای سوگند در بوندستاگ

با انتها مراسم در کاخ بلوو، صدراعظم و وزرای او برای ادای سوگند به بوندستاگ برمی گردند.

صدراعظم باید ماده 56 قانون اساسی آلمان را بخواند و سوگند یاد کند که از آن پیروی خواهد نمود. متن سوگند نامه بر اساس ماده 56 به این توضیح است: سوگند یاد می کنم که توان خود را وقف خیر و صلاح مردم آلمان کنم، آنچه را که برای آنها مفید است انجام دهم، هرگونه آسیبی را از آنها دور کنم، به قانون اساسی و قوانین فدراسیون احترام بگذارم و از آن دفاع کنم، وظایف خود را با وجدان انجام دهم و مقابل همگان عدالت را اجرا کنم.

پس از صدراعظم، وزرا نیز سوگند یاد می نمایند.

انتقال اختیارات به دولت تازه

در آخرین مرحله، رئیس تازه دولت وارد اقامتگاه صدراعظم می گردد تا با آنگلا مرکل ملاقات کند و قدرت را از سلف خود تحویل بگیرد.

به این ترتیب پس از برگزاری یک ملاقات خصوصی، خانم مرکل اقامتگاه را ترک کند و صدراعظم تازه دفتر خود را تحویل می گیرد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود اولاف شولتس ساعت دو و نیم بعدازظهر بوقت محلی وارد اقامتگاه صدراعظم می گردد و یکساعت بعد یعنی ساعت پانزده و سی دقیقه آنگلا مرکل برای همواره با اقامتگاه شانزده ساله خود خداحافظی خواهد نمود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1108

به "تور ارزان آلمان: نگاهی به آیین انتخاب صدراعظم در آلمان؛ امروز در برلین چه اتفاقی می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: نگاهی به آیین انتخاب صدراعظم در آلمان؛ امروز در برلین چه اتفاقی می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید