محورهای همایش ملی حفاظت و نگهداری اسناد و میراث مستند و مکتوب اعلام شد

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، یکی از محورهای اصلی همایش ملی حفاظت و نگهداری اسناد و میراث مستند و مکتوب، موضوع حفاظت پیشگیرانه است، که شامل نقش تکنولوژی، فناوری های نوین، مدیریت بحران و نقش نیروی انسانی متخصص در حفاظت پیشگیرانه می گردد.

محورهای همایش ملی حفاظت و نگهداری اسناد و میراث مستند و مکتوب اعلام شد

دیگر محور این همایش بازسازی میراث مستند است. در این بخش یافته های نوین حفاظت و نگهداری منابع در برابر آفت ها و آسیب های احتمالی، شیوه های نوین بازسازی مواد آرشیوی و آسیب شناسی میراث مستند مورد آنالیز قرار می گیرد. حفاظت دیجیتال (حفاظت و نگهداری اسناد رقمی) سومین محور این همایش ملی است.

برهمین اساس دبیرخانه همایش ملی حفاظت و نگهداری اسناد و میراث مستند و مکتوب از همه استادان، حفاظت گران، بازسازیگران و پژوهشگران برای شرکت و ارائه مقاله دعوت به عمل می آورد تا مقاله های خود را با محورهای پیشنهادی همایش ارسال نمایند.

سایر محورهای ذکر نشده اما مرتبط با موضوع نیز قابل آنالیز است و علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند مقاله های خود را تا تاریخ 15 فروردین ماه سال 1401 به آدرس پست الکترونیکی: [email protected] ارسال نمایند. مقاله های پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام (ISC) نمایه می گردد.

ضروری است چکیده مقاله ها در قالب فایل word 2003 همراه با مشخصات نویسنده/نویسندگان، شرایط شغلی/سمت، پیغام نگار و شماره تلفن تماس، ارسال گردد.

همایش ملی حفاظت و نگهداری اسناد و میراث مستند و مکتوب به همت گروه مطالعه و تحقیقات حفاظت و نگهداری پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با همکاری نهادهای مرتبط حفاظت و بازسازی، همزمان با روز اسناد ملی، 17 اردیبهشت سال آینده برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1187

به "محورهای همایش ملی حفاظت و نگهداری اسناد و میراث مستند و مکتوب اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محورهای همایش ملی حفاظت و نگهداری اسناد و میراث مستند و مکتوب اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید