قفل بازسازی قلعه سده شکسته شد

به گزارش زرین گراف، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاینات گفت: یکی از مصوبات سفر استاندار به شهرستان قاینات، رسیدگی به شرایط قلعه سده، بازسازی و تثبیت آن بود که پس از سال ها انجام می گردد.

قفل بازسازی قلعه سده شکسته شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حمید عباس زاده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: قلعه سده از جمله آثار ثبتی شهرستان قاینات در فهرست آثار ملی کشور است که طی سالیان گذشته به علت کمبودهای اعتباری، امکان رسیدگی و بازسازی آن مهیا نبود.

وی ادامه داد: از طرفی ساخت و ساز در پیرامون قلعه موجب شده بود تا حساسیت ها نسبت به شرایط آن که پس از زلزله سال 86 و فروریختن بعضی قسمت های دیوار بیرونی و احتمال خطر برای همسایگان، بیشتر گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاینات اظهار کرد: خوشبختانه در پی سفر استاندار به شهرستان قاینات، بازسازی قلعه سده به عنوان یکی از توافقات به تصویب رسید و طی ماه های گذشته تامین مصالح و عملیات خشت زنی در محل، با اعتبارات و نظارت میراث فرهنگی، به انجام رسید و با همکاری و مشارکت شهرداری آرین شهر، این فصل بازسازیی رو به اتمام است.

عباس زاده یادآور شد: اکنون کارگاه عمرانی قلعه با توضیح کار بازسازی بخشی از دیواره ها و برج های قلعه در حال اجرا است که به زودی این فصل بازسازی، به اتمام خواهد رسید و امید است با تخصیص اعتبارات مناسب، بازسازی قلعه در سالهای آینده ادامه یابد و شرایط این اثر تاریخی مهم که سندی بر قدمت و دیرینگی منطقه است، بهبود یافته و تثبیت گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 317

به "قفل بازسازی قلعه سده شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قفل بازسازی قلعه سده شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید