طرح تفصیلی سه شهر در شهرستان های نیشابور،فیروزه وزبرخان به تصویب رسید

به گزارش زرین گراف، خبرگزاری خبرنگاران- طرح تفصیلی سه شهر بار، فیروزه و قدمگاه از توابع شهرستان های نیشابور ،فیروزه و زبرخان در نشست اعضای کمیسیون ماده 5 شهرداری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی به تصویب رسید.

طرح تفصیلی سه شهر در شهرستان های نیشابور،فیروزه وزبرخان به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در نیشابور ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در حاشیه برگزاری نشست این کمیسیون اظهارکرد : پس از بازدیدهای اجرا شده به وسیله امام آدینه شهر بار، فرمانداران شهرستان های مزبور، مسوولان محلی و اعضای کمیسیون ماده پنج استان و تشکلهای مردمی، نشست آنالیز طرحهای تفصیلی شهرهای بار، فیروزه و قدمگاه برگزار گردید.

جواد خدایی گفت : در تصویب طرحهای تفصیلی برای شهرها توجه به حفظ شاخص ها و مزیت های مکانی با توجه به ویژگیهای منحصر به فرد هر شهر و نحوه انعکاس کالبدی آنها بسیار اهمیت دارد و هماهنگی و ایجاد تفاهم با مردم و مسوولان محلی و ایجاد حساسیت نسبت به ویژگی های منحصر به فرد هر شهر لازم است که در نشست های کمیسیون ماده 5 دنبال می گردد.

معاون استاندار خراسان رضوی اعلام نمود: تغییر در رویکردهای پیشین همانند غلبه نگاه های ترافیکی، که باعث تخریب ظرفیتهای طبیعی شهرهای مورد مطالعه برای اجرای طرح تفصیلی می گردد و اثر این رویکردها در طرح مزبور مورد تاکید است.

خدایی بیان نمود: در راستای تقویت مزیتهای مکانی و تبلور ظرفیت این شهرها و هویت بخشی به آنها، تهیه نقشه منظومه های گردشگری در مقیاس شهرستان در انطباق با ساختار و جاذبه های شهر به وسیله شهرداریها با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانداری ها در نشست کمیسیون ماده 5 مورد تاکید نهاده شد تا نقشه فرهنگی با تاکید بر آیین ها، رویداد مکانها و میراث فرهنگی ناملموس هر خطه تهیه گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1221

به "طرح تفصیلی سه شهر در شهرستان های نیشابور،فیروزه وزبرخان به تصویب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تفصیلی سه شهر در شهرستان های نیشابور،فیروزه وزبرخان به تصویب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید