دانشگاه لرستان در نظام رتبه بندی وبومتریکس رتبه 53 را بین دانشگاه های کشور کسب کرد

به گزارش زرین گراف، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: این دانشگاه بر اساس نتایج نظام رتبه بندی وبومتریکس در سال 2021 میلادی، رتبه 53 را بین دانشگاه های کشور به خود اختصاص داده است.

دانشگاه لرستان در نظام رتبه بندی وبومتریکس رتبه 53 را بین دانشگاه های کشور کسب کرد

محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: بر اساس ویرایش ژانویه نظام رتبه بندی وبومتریکس (وب سایت دانشگاه ها) در سال 2021 میلادی، دانشگاه لرستان رتبه 53 در بین دانشگاه های کشور را به خود اختصاص داده است.

فیضیان اضافه کرد: بر اساس نتایج این نظام رتبه بندی، رتبه دانشگاه لرستان نسبت به نتایج جولای 2020 میلادی، در سطح کشور، 13 پله و در سطح جهانی، 267 پله، ارتقاء یافته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان به تغییرات ایجاد شده در روش شناسی ژانویه 2021 میلادی نظام رتبه بندی وبومتریکس اشاره و بیان نمود: در روش شناسی جدید، استفاده از شاخص حضور یا اندازه اطلاعات در وب، متوقف و وزن شاخص سرآمدی یا پژوهشی (مقالات پُر استناد) از 35 به 40 درصد افزایش یافته است. همین امر باعث افزایش وزن فعالیت های پژوهشی به 50 درصد شده است؛ 50 درصد دیگر ارزیابی، به فعالیت های وب سنجی اختصاص دارد.

ناگفته نماند که، نظام بین المللی وبومتریکس یکی از مهم ترین نظام های ارزیابی است که با هدف رتبه بندی وب سایت دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، هر شش ماه یک بار، نتایج ارزیابی و رتبه بندی خود را منتشر می نماید.

پشتیبانی از دسترسی آزاد، دسترسی الکترونیکی به انتشارات علمی و دسترسی به دیگر منابع دانشگاهی، از نخستین اهداف این نظام رتبه بندی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 677

به "دانشگاه لرستان در نظام رتبه بندی وبومتریکس رتبه 53 را بین دانشگاه های کشور کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه لرستان در نظام رتبه بندی وبومتریکس رتبه 53 را بین دانشگاه های کشور کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید