خبرنگاران 70درصد تختهای بیمارستانی نیروهای مسلح برای درمان کروناییها اختصاص یافت

به گزارش زرین گراف، زنجان - خبرنگاران - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا در کشور بیش از 70 درصد تخت های بیمارستان های نیروهای مسلح برای بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت و کادر درمان این نیرو نیز شبانه روزی و به اندازه وسع خود در این زمینه یاری حال بودند.

خبرنگاران 70درصد تختهای بیمارستانی نیروهای مسلح برای درمان کروناییها اختصاص یافت

سرتیپ امیر حاتمی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح و راه اندازی بخشهای مختلف بیمارستان ارتش زنجان با اشاره به اینکه سال جاری با 2 مساله شرایط تحریم مالی و فشار حداکثری آن و شیوع ویروس کرونا در کشور روبرو بودیم، گفت: اگر در کشور توان و قدرت نداشته و هوشیار نباشیم، یک حرکت دشمن می تواند درمناطق مختلف کشور احساس ناامنی را در دل مردم ایجاد کند، اما امروز با قدرت و کوششی که همه افراد و مسوولان برای تامین امنیت دارند، در این فضای پرتلاطم منطقه، ایران امنیت بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه 2 نعمت سلامتی و امنیت مجهول هستند، توضیح داد: این 2 موضوع را در شرایط کنونی به خوبی درک کردیم بطوریکه نعمت سلامت از امنیت نیز مجهول تر است، زیرا یک سامانه قدرتمند در کشور، کار بهداشت و درمان را بخوبی انجام می دادند و ما نمی دانستیم در چه نعمت بزرگی مانند اکسیژنی که تنفس می کنیم، زندگی می کنیم.

این مسوول با بیان اینکه با ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور فهمیدیم که نبود سلامت و بهداشت می تواند مسائل زیادی را ایجاد کند، یادآورشد: با تمام وجود نسبت به همه کسانی که در عرصه سلامت خالصانه و صادقانه زحمت کشیدند، ادای احترام و صمیمانه از آنان تشکر می کنیم، زیرا آنان کار بزرگی را برای ملت ایران انجام دادند.

سرتیپ امیر حاتمی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشورمان نیروهای مسلح نیز با امر فرماندهی کل قوا، سامانه بهداشت و درمان با همه توان خود پای کار آمدند، در این میان عده ای می گفتند چرا ما باید سامانه جداگانه داشته باشیم و این موضوع یکی 2 بار در دولت بحث شد، این در حالی است که نیروهای مسلح یک مجموعه هستند و هر زمانی که پیش می آید باید با هم حرکت نمایند.

وی گفت: از اولین اقدامات اجرای ماموریت، نیروهای مسلح در مقابل گلوله، ناامنی و خطر هستند و هر لحظه جان رزمندگان تهدید می گردد در این شرایط باید احساس نمایند عده ای هستند که در زمانی که مسئله ای برای جانشان پیش آمد، بلافاصله آنها را درمان می نمایند، این پشت گرمی بسیار مهم بوده و امروز این دلگرمی برای همه نیروهای مسلح و عموم مردم در کنار سامانه بهداشت و درمان کشور ارائه شده است.

وی با اشاره به نگاه خوب به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در این شرایط یک تدبیر مهم زدودگی کهنگی از بیمارستان ها بود که از آن به عنوان فرصتی برای نوسازی در مجموعه درمانی نیروهای مسلح استفاده شد که یک نگاه توام با تفکر و با برنامه بوده و در این میان حضور سه بار فرمانده نیروی زمینی ارتش در استان زنجان نشان دهنده عزم وی برای اجرای برنامه ها است.

حاتمی با بیان اینکه بیمه ها و بیمارستانهای خصوصی به دلیل مسائل متعدد همکاری خوبی در مورد ویروس کرونا داشته اند و یاری حال بیماران و کادر درمان شدند گفت: مردم استان زنجان با کوشش منسجم، با قاطعیت در راستای مبارزه با ویروس کرونا بسیار خوب عمل نموده و رتبه اول را در کشور کسب کردند.

لازم به ذکر است، برای نوسازی و افتتاح بخش های مختلف بیمارستان ارتش زنجان پنج میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 683

به "خبرنگاران 70درصد تختهای بیمارستانی نیروهای مسلح برای درمان کروناییها اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 70درصد تختهای بیمارستانی نیروهای مسلح برای درمان کروناییها اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید