خبرنگاران کشف بیش از 2 تن سنگ سرب قاچاق در اسفراین

به گزارش زرین گراف، بجنورد- خبرنگاران- سرپرست فرماندهی انتظامی اسفراین از توقیف 2 دستگاه خودرو نیسان حامل 2 تن و 670 کیلوگرم سنگ معدن قاچاق سرب به ارزش بیش از 186 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

خبرنگاران کشف بیش از 2 تن سنگ سرب قاچاق در اسفراین

سرهنگ مجید یگانه پور پنجشنبه شب گفت: ماموران کلانتری 11 ولیعصر (عج) اسفراین هنگام گشت زنی در منطقه پیروز به شناسایی این خودروهای حامل سنگ معدن غیرمجاز شدند که علاوه بر دستگیری 2 نفر متهم در این خصوص، خودروهای مزبور را هم توقیف و سنگ معدن کشف شده را تحویل اداره صنعت و معدن شهرستان دادند.

وی با بیان اینکه ارزش این مقدار سنگ معدن بیش از 186 میلیون ریال برآورد شده است، شرح داد: اقدامات پلیس در راستای مبارزه با برداشت غیرمجاز از معادن شهرستان ادامه دارد و از شهروندان نیز انتظار می رود در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

ذخایر سرب و روی معدن آلبلاغ اسفراین، در یکسال اخیر هدف دست اندازی و برداشت غیرمجاز سودجویان و برخی افراد محلی قرار گرفته که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی در برداشت و ریزش چندین باره کوه، تا به امروز به مرگ 6 نفر و مصدومیت شماری دیگر انجامیده است.

برداشت کنندگان غیرمجاز که روزی خود را در این معدن ممنوعه جست و جو می کنند، علیرغم همه موانعی که ایجاد شده، همچنان دست از اقدامات غیرمجاز خود برنداشته اند و این در حالی است که هنوز کشمکش بین دستگاه های متولی این بخش در استان و برخی از سازمان های کشوری نظیر ایمیدرو، برای سامان بخشی به شرایط این معدن، هنوز به نتیجه نرسیده است.

معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ و در محدوده پارک ملی ساریگل واقع در شمال شرق این شهرستان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگاران در یک سال گذشته 170 تن سنگ معدن سرب و روی غیرمجاز، که از معدن آلبلاغ این شهرستان برداشت شده بود، توسط پلیس کشف شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 256

به "خبرنگاران کشف بیش از 2 تن سنگ سرب قاچاق در اسفراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشف بیش از 2 تن سنگ سرب قاچاق در اسفراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید