تور مجارستان ارزان: جاهای دیدنی بوداپست؛ 4 جاذبه که نباید از دست داد

به گزارش زرین گراف، کافیست یک بار به مرکز مجارستان سفر نموده و از جاهای دیدنی بوداپست بازدید کنید تا متوجه شوید که چرا به این شهر زیبا، لقب پاریس شرق اروپا یا عروس دانوب را داده اند.

تور مجارستان ارزان: جاهای دیدنی بوداپست؛ 4 جاذبه که نباید از دست داد

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

بوداپست از مهمترین و زیباترین شهرهای اروپای شرقی است و آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده و تعدادی از دیدنی های بوداپست مجارستان در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده اند. اگرچه انسان ها از عصر سنگ در این نقطه از مجارستان سکونت داشته اند، اما شهر بوداپست در سال 1872 میلادی با ادغام دو شهر بودا و پست تشکیل شد.

اگر تا انتهای این مقاله از وبلاگ توریستی خبرنگاران با ما همراه باشید، با زیباترین و برترین جاهای دیدنی بوداپست آشنا خواهید شد.

لیست 4 تا از برترین جاهای دیدنی بوداپست مجارستان

  • تپه قلعه بودا (Buda Castle & Castle Hill)

بدون شک یکی از اولین جاهای دیدنی بوداپست که باید در تور بوداپست از آن بازدید کنید، تپه قلعه تاریخی این شهر یا همون تپه قلعه بودا است. قلعه بودا و تپه آن که از مهمترین دیدنی های مجارستان نیز به شمار می فرایند، تعدادی از مهمترین آثار تاریخی دوران قرون وسطی و موزه های بوداپست را در خود جای داده اند.

مهمترین بنای این محدوده، قلعه بودا است که در واقع یک قصر بزرگ تاریخی با 200 اتاق است. اگرچه این بنا در زمان جنگ جهانی دوم بسیار آسیب دید، اما در سال های بعد بخش های زیادی از آن بازسازی و بازسازی شدند.

امروزه گالری ملی مجارستان که یکی از مهمترین جاذبه های توریستی بوداپست به شمار میرود، در این قلعه فعالیت می نماید. بعلاوه موزه تاریخ بوداپست نیز از دیگر مکان های دیدنی بوداپست مجارستان است که در قلعه بودا می توانید از آن بازدید کنید.

قلعه بودا با دارا بودن آثار متعددی از دوره های معماری مختلف و ارزش تاریخی بالا، در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و به صورت 24 ساعته می توانید از محوطه آن بهره ببرید.

  • ساختمان مجلس مجارستان و جواهرات سلطنتی (Hungarian Parliament Building & Crown Jewels)

شاید در بین تمام جاهای دیدنی بوداپست، هیچکدام مانند ساختمان مجلس بوداپست در میان جهانیان شناخته شده نباشد. ساختمان مجلس مجارستان که یکی از بزرگترین مجلس های دنیاست، نماد بی بدیل این کشور به شمار می رود.

این ساختمان زیبا که شاهکاری در سبک معماری نئوگوتیک است و در کنار رود دانوب قرار گرفته، سال 1886 به افتخار هزارمین سال تاسیس کشور مجارستان ساخته شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ساختمان 691 اتاق دارد و طول راهروها و پلکان های آن بیش از 19 کیلومتر است.

امروزه ساختمان مجلس یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی بوداپست است و توریستان می توانند با استفاده از تورهای اختصاصی مجلس، از بخش های مختلف این ساختمان و بعلاوه جواهرات سلطنتی مجارستان بازدید نمایند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ساختمان مجلس بوداپست 691 اتاق دارد و طول راهروها و پلکان های آن بیش از 19 کیلومتر است.

  • کلیسای سنت استفان (St. Stephens Basilica)

کلیسای سنت استفان بوداپست یکی از مهمترین بناهای مجارستان و از زیباترین جاذبه های شهر بوداپست که پیشنهاد می کنیم حتما از آن بازدید کنید. معماری خارجی شگفت انگیز، تزئینات داخلی خیره نماینده و چشم انداز زیبایی که از بالای آن دیدن خواهید کرد باعث شده اند تا این کلیسا در لیست جاهای دیدنی بوداپست قرار گیرد.

این کلیسا که بین سال های 1851 تا 1905 ساخته شده، به یاد استفان مقدس، اولین پادشاه مجارستان و بنیانگذار این کشور نامگذاری شده است.

اگرچه در زمان جنگ جهانی دوم، سقف، برج ها، نمای خارجی و تزئینات داخلی این کلیسا به شدت آسیب دید، اما خوشبختانه پس از جنگ دولت مجارستان نسبت به بازسازی کلیسای سنت استفان اقدام کرد و امروزه می توانید این کلیسای زیبا را در شکوه اولیه اش ببینید.

اما یکی از آثار شگفت انگیز در این کلیسا، یک دست مومیایی شده است که ادعا می گردد دست سنت استفان است و از زمان مرگ استفان در سال 1038 میلادی تا کنون حفظ شده است.

  • حمام آب گرم سچینی (Széchenyi Thermal Bath)

مرکز مجارستان در کنار جاهای دیدنی بوداپست از قبیل ساختمان های تاریخی و رود زیبای دانوب، به یک چیز دیگر نیز معروفیت دارد؛ چشمه های آب گرم و به همین دلیل، بوداپست را مرکز چشمه های آب گرم اروپا نیز می دانند.

اما در میان تمام حمام های آب گرم بوداپست، حمام آب گرم سچینی اهمیت دیگری دارد. این حمام در سال 1913 تاسیس شده و با داشتن دو چشمه آب گرم، بزرگترین حمام آب گرم در سرتاسر اروپاست و ظرفیت پذیرش هزاران توریست در 3 حمام روباز و 15 حمام سرپوشیده را دارد.

این حمام یکی از مهمترین دیدنی های شهر بوداپست است و علاوه بر استفاده از استخرهای آن، می توانید از امکانات سونای خشک و بخار و بعلاوه ماساژ سنتی مجارستانی نیز بهره ببرید.

منبع: ققنوس
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1084

به "تور مجارستان ارزان: جاهای دیدنی بوداپست؛ 4 جاذبه که نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: جاهای دیدنی بوداپست؛ 4 جاذبه که نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید