تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 توربو با معمولی چیست؟

به گزارش زرین گراف، به گفته کارشناس ماشین کاری شرکت کروز، بلوک های سیلندر ساخته شده توسط کروز دارای کیفیت یکسان است. جنس بلوک سیلندر موتور EF7 از چدن است. تنها تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 توربو با معمولی، تنها یک حفره است.

تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 توربو با معمولی چیست؟

خبرنگاران - مهدی درفشی: در نمایشگاه قطعات امسال، علیرغم حضور نیافتن بعضی از قطعه سازان، شرکت کروز حضور داشت. این شرکت با تمام واحدهای خود به نمایشگاه آمده بود. در نمایشگاه قطعات، با خواجه وند کارشناس ماشین کاری بلوک سیلندر در غرفه کروز گفت و گو کردیم.

خبرنگاران - بلوک های سیلندر در غرفه کروز، مربوط به کدام موتور است؟

خواجه وند - این بلوک های سیلندر مربوط به خانواده موتور EF7 است. این موتور روی خودروهای سمند، سورن و دنا نصب می گردد. در حال حاضر، دو تایپ بلوک سیلندر متناسب با تنفس طبیعی یا توربوشارژ بودن، برای موتور EF7 در حال فراوری است.

بلوک خام ریخته گری شده از جنس چدن وارد شرکت کروز شده و ماشین کاری می گردد. این فرایند طی چندین مرحله و با بهره گیری از ماشین آلات روز، انجام می گردد.

ابعاد و قطعات نسبت به احتیاج مشتری، به صورت کامل تحت کنترل و با دقت تلرانسی بالا درحال فراوری است.

کیفیت یکسان بلوک سیلندر موتور سمند با دنا

خبرنگاران - موتور EF7 روی محصولات مختلف ایران خودرو از جمله سمند و سورن استفاده می گردد. بلوک سیلندر مورد استفاده روی این خودروها دارای کیفیت یکسان است؟ به طور کامل، بلوک سیلندر پیشرانه های ایران خودرو از کروز تامین می گردد؟

خواجه وند - روی موتور EF7 دنا پلاس و پیشرانه های مجهز به توربوشارژ، از بلوک سیلندر ساخت شرکت کروز در ایران خودرو استفاده می گردد. چرا که راندمان و کیفیت بهتر بلوک سیلندر کروز برای ایران خودرو اثبات شده است.

کیفیت بلوک های سیلندر فراوری شده در کروز کاملا یکسان است.

البته ظرفیت فراوری کروز در آن حد نیست که بتواند به طور کامل احتیاج ایران خودرو را تامین کند.

خبرنگاران - تفاوت بلوک سیلندر پیشرانه یک خودرو با فرمان هیدرولیک، با خودرویی مجهز به فرمان برقی، در چیست؟

خواجه وند: در قسمت جلوی بلوک سیلندر و سمت تایمینگ، یک سری تغییرات در نقشه بلوک سیلندر داده شد. در آن قسمت یک حفره ایجاد شد تا تجهیزات مربوط به فرمان برقی، آن جا نصب گردد.

خبرنگاران - تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 معمولی با موتور EF7 توربو چیست؟

در قسمت بلوک موتور EF7 تغییرات زیادی داده نشده است. اما در قسمت مجاری روغن پرفشار، یک حفره جهت تامین روغن مجموعه توربو روی بلوک اضافه شده است. در بلوک موتور EF7 معمولی این حفره وجود ندارد.

البته این تفاوت تنها در قسمت بلوک سیلندر است. موتور EF7 توربو به صورت کامل تفاوت های بیشتری با موتور EF7 تنفس طبیعی دارد.

منبع: بیت ران
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 660

به "تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 توربو با معمولی چیست؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 توربو با معمولی چیست؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 توربو با معمولی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید