تغییر مقررات اسکار در بخش فیلم بین المللی

به گزارش زرین گراف، آموزشگاه اسکار بار دیگر به خاطر شیوع ویروس کرونا دست به تغییر مقررات زد و بعضی تغییرات اساسی در فرایند انتخاب نامزد های بخش فیلم های بین المللی ایجاد کرد.

تغییر مقررات اسکار در بخش فیلم بین المللی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ددلاین، در حالی که این خبر هنوز از سوی آموزشگاه اسکار به صورت رسمی اعلام نشده، اما منابع داخلی می گویند تغییراتی کلیدی در فرایند انتخاب نامزد های راه یافته به فهرست نهایی اسکار در بخش فیلم بلند بین المللی (که سابق فیلم خارجی زبان نامیده می شد) ایجاد شده است.

به جای اینکه یک کمیته اصلی متشکل از داوطلبانی از همه شاخه ها بخواند 7 فیلم منتخب خود را به آموزشگاه معرفی نمایند و بعد یک کمیته اجرایی بسیار کوچک تر 3 فیلم به این گروه اضافه و فهرست کوتاهی متشکل از 10 فیلم انتخاب کند و بعد از میان این 10 فیلم 5 نامزد به عنوان نامزد های اسکار معرفی شوند، سال جاری فرایند دیگری در حال اجراست.

کمیته اصلی سال جاری تا به امروز همه کار های لازم را برای فاز نخست رای گیری انجام می دهد و در نهایت به جای 10 فیلم 15 فیلم را وارد فهرست می نماید.

این امر در عین شیوع کرونا، در پیش گرفته شده تا احتمال اعمال نظر توسط کمیته نجات فیلم ها حذف گردد و مانع اختلاف نظر هایی گردد که با حذف بعضی فیلم های مهم بین المللی سال های اخیر جنجال ایجاد نموده بود. نادیده دریافت شهر خدا در سال 2002 و 4 ماه و 3 هفته و 2 روز از رومانی که برنده نخل طلای کن شده بود و موارد دیگر از این دست کمیته اجرایی آموزشگاه را وادار ساخته است تا برای اطمینان از انتخاب بهترین های سینمای دنیا که معمولاً توسط کمیته عظیم تر نادیده گرفته می شدند، این تغییر را اعمال کند.

9 فوریه (21 بهمن) قرار است لیست نامزد های بخش فیلم بین المللی همراه دیگر گروه ها مانند موسیقی، بهترین فیلم های کوتاه و مستند ها معرفی شوند.

سال جاری 93 فیلم وارد این رقابت شده اند و گفته شده بازترین میدان برای رقابت در سال های اخیر را ایجاد نموده است.

فاز دوم از این فرایند از 5 تا 10 مارس انجام می گردد و همه اعضای آموزشگاه حق رای به فهرست ارایه شده شامل 15 فیلم را دارند تا از این میان 5 نامزد نهایی اسکار انتخاب شوند. اسامی این نامزد ها 15 مارس (25 اسفند) در کنار همه نامزد های دیگر اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 624

به "تغییر مقررات اسکار در بخش فیلم بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر مقررات اسکار در بخش فیلم بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید